Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Verlichting & Electronica => Instrumenten paneel => Topic gestart door: ShaggyG60 op 09 augustus, 2010, 00:41

Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: ShaggyG60 op 09 augustus, 2010, 00:41
Afgelopen week een cockpit uit een B3 Arriva met RP motor gehaald en in mijn CL met ook een 1.8 RP gezet.
De kilometerteller heb ik overgezet voor de juiste stand, alles ingebouwd en het werkt...MAAR

Met de oude tellerbak had ik nog een streep tank over, toen zat er volgens de meter niets in, dus bijgetankt en het gene wat ik getankt had kwam over met de stand van de naald. Vervolgens de auto helemaal afgetankt en hij geeft de laatste streep niet aan, ofwel hij blijft er 1 streep voor stil staan terwijl ik dus meer heb.

De motor is op temperatuur 85 graden op de oude meter, deze meter blijft net onder de 70 staan. Als de koelfan op hoog begint te draaien dan staat de oude meter tussen de 100 en 105 graden, met de nieuwe op 85 a 90 graden.

Wat kan dit nou zijn, zit er in de arriva een andere temp sensor en vlotter?? :affraid:
Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: 35i-cruiser op 09 augustus, 2010, 08:06
Spanningsregelaar al'n likje soldeer gegeven?
Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: ShaggyG60 op 09 augustus, 2010, 10:31
Ja zat er wel aan te denken om dat nog ff te doen maar denk niet dat t wat oplost. mja it never hurts to try  :mrgreen:
Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: bulldogs cabrio op 09 augustus, 2010, 11:29
Mischien is de schaal verdeling bij de ariva meter anders.
Ik zelf heb ook een 2.0 ariva uitvoering.plaats eens een picca kan ik kijken of ik dezelfde kloken huis heb als jou.ps mijn tank is 75 liter incl reserve.ik weet niet of dat bij iedere b3 hetzelfde is ( verwacht het wel) anders ligt het daar mischien aan.
Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: Moses35i op 09 augustus, 2010, 16:57
Voor zover ik kan achterhalen hebben alle B3 uitvoeringen een 75 liter tank. Ikzelf zit ook te denken aan de spanningsregelaar die even opnieuw gesoldeerd moet worden.
Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: ShaggyG60 op 09 augustus, 2010, 17:48
Laat ik ff de soldeerbout pakken dan :mrgreen:
Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: bulldogs cabrio op 09 augustus, 2010, 17:53
dan zal ik het nog maar eens herhalen op het forum,de klokenkast van de ariva uitvoering( mits met digitaal is msd gesoldeerd,kun je dus niet zomaar met een soldeerbout aan gaan zitten.
Titel: B3: Van klok naar toerenteller probleempje
Bericht door: Moses35i op 21 augustus, 2010, 21:07
Check dit topic voor alle duidelijkheid en onduidelijkheden: [How-to] Benzine en temperatuurmeter (http://www.passat35i-forum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=539&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=)