Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Aandrijflijn => Topic gestart door: quattro op 27 februari, 2011, 15:45
-
wederom een vraag aan deze kennisbank...
de koppeling van de passat blijft als ik hem intrap voor het stoplicht soms hangen.dwz hij komt gewoon niet meer omhoog.tevens is dan de pook in de versnelling zetten niet meer mogelijk.na het pedaal weer met de andere voet omhoog getrokken te hebben
werkt de koppeling weer goed.schakelen doet hij verders ook goed.alleen heb ik bovengenoemd probleem...?
het betreft een hydraulische koppeling ,maar dat is bij jullie wel bekend natuurlijk.ook kan ik geen oliellektage ontdekken.. :?: :?: :sad:
-
ik denk dat de cilinder aan het pedaal kapot is.
zet anders even een griptang op de leiding, of laat iemand met een waterpomptang de leiding dicht houden. trap daarna de koppeling eens in. Als dit mogelijk is dan is de cilinder aan het pedaal kapot. Heb je gelijk weerstand en is intrappen verder niet mogelijk dan is ie goed.
-
goede tip om de cilinder te testen..alleen ik kan de leiding niet dichtknijpen omdat dit een metalen leiding is.andere tip...?
-
mischien eens een paar keer sneller laten opkomen,en effe kijken of je vloermat er niet tussen komt te zitten,heb ik ook eens gehad toen deed ie het ook niet lekker.
-
Controleer ook even de remvloeistof in het vaatje op de rembekrachtiger. Vul deze desnoods even bij. De werkcylinder op het koppelingshuis kun je eventueel ontluchten. Koppeling en rem gebruiken het een en dezelfde circuit voor de vloeistof.
Blijft het na het ontluchten hetzelfde dan zou de cylinder op het koppelingshuis aan het einde van z'n tijd zitten. Kan ook de cylinder aan het pedaal zijn. Maar eerst ontdekken welke van de twee inderdaad.
Overigens kun je beide cylinders ontluchten.
-
ik denk dat de cilinder aan het pedaal kapot is.
zet anders even een griptang op de leiding, of laat iemand met een waterpomptang de leiding dicht houden. trap daarna de koppeling eens in. Als dit mogelijk is dan is de cilinder aan het pedaal kapot. Heb je gelijk weerstand en is intrappen verder niet mogelijk dan is ie goed.
waarschijnlijk is idd de koppelingcilinder kapot je kunt even met je porum bij de pedalen kijken en trek dan het hoesje van de cilinder eens los , als je dan olie ziet lopen of een vet stangetje dan kun je er vergif op innemen dat ie kapoet is :wink: :mrgreen: vervanging is appeltje eitje maar wel ff met zijn 2en ontluchten .
komt ff wat op in mijn ouwe brein maar hoeveel staat de teller ????
-
daar kan ik wat mee..morgen ga ik ff bij de pedalen kijken en op onderzoek uit.hoe kun je het beste ontluchten..?
mijn gt heeft ongeveer 179000 km gelopen.
-
cilinders kan bijna niet missen
al had ik bij mn vr6 toen de koppeling zelf naar de @#$%^
toen bleef t pedaal ook af en toe hangen
maar dan hoor je m ratel in zn vrij
ik heb nog een nieuwe cilinder liggen maar is degene voor op de bak
-
daar kan ik wat mee..morgen ga ik ff bij de pedalen kijken en op onderzoek uit.hoe kun je het beste ontluchten..?
mijn gt heeft ongeveer 179000 km gelopen.
je kunt em het best eerts door laten lopen dus gewoon de nippel losdraaien en dan maar wachten tot er vloeistof uit komt lopen daarna de nippel open draaien en pedaal naar de bodem duwen d
-
bedankt voor de tips,ik ga morgen eerst ontluchten,dan checken op olielektage bij de cilinders en hoop dat ik de oorzaak ken vinden.
wordt vervolgd...
-
keep us posted , en waarom ik de km stand wou weten is omdat ik ook dacht aan een versleten koppeling maar een koppeling moet minimaal 2,5 ton meedraaien of er moet iedere dag een aanhanger achter gehangen hebben :mrgreen:
-
Of je moet een koppelingspootje hebben :mrgreen:
-
keep us posted , en waarom ik de km stand wou weten is omdat ik ook dacht aan een versleten koppeling maar een koppeling moet minimaal 2,5 ton meedraaien of er moet iedere dag een aanhanger achter gehangen hebben :mrgreen:
Kan me een 206 RC herinneren :wink:
-
keep us posted , en waarom ik de km stand wou weten is omdat ik ook dacht aan een versleten koppeling maar een koppeling moet minimaal 2,5 ton meedraaien of er moet iedere dag een aanhanger achter gehangen hebben :mrgreen:
Kan me een 206 RC herinneren :wink:
ja dat is nou weer een extreem geval die koppelde zonder zijn gas los te laten , dat laat hij nou wel uit zijn hoofd :mrgreen:
-
goede tip om de cilinder te testen..alleen ik kan de leiding niet dichtknijpen omdat dit een metalen leiding is.andere tip...?
der zit een rubberenleiding naar de cilinder op de bak. die moet je dichtknijpen.. niet de metalen naar de cilinder op het pendaal.
-
we hebben de cilinders ontlucht.ook heb ik bij de pedalen gecheckt op olielektage,maar geen spat olie gevonden.weer geprobeerd,maar koppeling blijft nog steeds hangen.kan de cilinder in het blok lekken..?
het remvloeistofpotje was gewoon op peil.
wel heb ik enige okielektage onder het motorblok....
-
dan denk ik wel dat de cilinder daar lek is maar je zei dat je geen olieverlies hebt ??? kan ook zijn dat de hulpcilinder gewoon op is ( das degene op de bak ) vervang ze allebei zou ik zeggen en als dat niet helpt dan ben je ff de sjaak want dan kan je bak er dus wel af dan glijd hoogstwaarschijnlijk het druklager niet meer over de priesas , als je dan toch bezig bent vervang dan gelijk alles wat je tegenkomt daar dus de hele koppelingset + krukaskeerring dan ben je klaar ook
-
ok,ga de cilinders beide vervangen en hoop dan dat het euvel verholpen is...
met mijn geluk zal de koppeling zelf wel stuk zijn...
enig idee wat dit kost bij de garage of een welwillend forumlid..?
inderdaad heb ik gezegd dat er geen olielektage was,maar na beter kijken heb ik toch wat olie kunnen ontdekken..(druppels aan de carterpan)
wordt vervolgd.