Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => How-To-Do: Passat 35i => Topic gestart door: mooi-rood op 27 juni, 2012, 11:02
-
Gelukkig was het alleen ee nlekkende flens, gisteren de orginele thermostaat opgehaald, alles weer gemonteerd, en lekvrij, dus in mijn geval gaat een universele thermostaat niet werken, en moet er een orginele in, deze zijn wel duurder.
Heb nog wat foto,s gemaakt vvor wie er ook aan denkt om de thermostaat te vervangen.
(http://www.passat35i-forum.nl/forum/adkimages/1340782315750passat-1.jpg)
(http://www.passat35i-forum.nl/forum/adkimages/1340782391750passat-2.jpg)
(http://www.passat35i-forum.nl/forum/adkimages/1340782447750passat-3.jpg)
(http://www.passat35i-forum.nl/forum/adkimages/1340782568750passat-4.jpg)
(http://www.passat35i-forum.nl/forum/adkimages/1340782629750passat-5.jpg)
(http://www.passat35i-forum.nl/forum/adkimages/1340782695750passat-6.jpg)
-
Zo goed?
-
Je bent geweldig :clap:
-
Ik ga morgen nog eens een kijkje nemen bij mijn thermostaat... sinds de koprevisie hou ik één bout over :redface: :oops: Aangezien jij nu hier heel mooi de "verstopte" bouten op de foto hebt :mrgreen:
-
Een originele thermostaat voor de B3 is nog gewoon leverbaar bij de dealer. Ze zijn prijzig maar je hebt stukken minder gedonder met de montage. Vergeet niet een nieuwe O-ring mee te bestellen. Als je slim bent bestel je meteen een nieuw thermostaathuis erbij. Na jarenlange dienst worden deze krokant.
-
Een originele thermostaat voor de B3 is nog gewoon leverbaar bij de dealer. Ze zijn prijzig maar je hebt stukken minder gedonder met de montage. Vergeet niet een nieuwe O-ring mee te bestellen. Als je slim bent bestel je meteen een nieuw thermostaathuis erbij. Na jarenlange dienst worden deze krokant.
:bow: wijs gesproken
-
als k jou was zou ik het koel systeem ook even flushen als de oude koelvloeistof er nog in zit,,,
gaat alle vuil en aangekoekte rotzooi uit je systeen:)
word het rendament van je koelsysteem weer beter :mrgreen: dan nieuwe koelvloeistof erin met een addeptiev dat je rubbers lekker soepelblijven
echt aanrader heb veel goede ervaring met de merken JB en forte!
-
Dat flink door spuiten wanneer de thermostaat er af is doe ik altijd sowieso.
Ik heb de spulletjes in huis en nu maar wachten om een mooie dag waarbij het zonnetje op mijn bolletje schijnt. Voor mij de ultieme situatie als het gaat om mijn hobby. Bezig zijn met mijn Passat.
En dan de zomer is waarbij op hete dagen en lange ritten voor mijn werk ik in alle rust mag weten dat mijn systeem in orde is!
-
doorspuiten is ook goed ding maar waar flushe even verder gaat: alle rotzooi weekt los:)
-
Ik kan een ieder aanraden dat thermostaathuis / flens / hoekstuk (hoe je het wilt noemen) te vervangen, die van mij was krom en bleef daardoor kvs lekken.
Pro tip: Haal de hele waterpomp los bij het vervangen van de thermostaat. Is een klein beetje meer werk maar scheelt een hoop gedoe want die thermostaat ondersteboven op z'n plek houden én de flens er onder schroeven gaat niemand in één keer lukken.. Natuurlijk moet je dan wel een extra o-ring bestellen (is dezelfde o-ring die je voor de thermostaat nodig hebt) die tussen de waterpomp en de aansluiting op het motorblok zit. Niet vergeten de pasvlakken van laatstgenoemde even licht op de schuren.
-
Dat van de hele pomp er af te halen is zekers aan te raden.
Bij mij doet alles het perfect. Het wijzertje gaat weer netjes naar de 90 Graden.
Weten jullie wel dat het heel erg slim is om de slangeneinden bij het vastmaken van binnen en van buiten in te smeren met vasaline?
Hierdoor zitten de slangen altijd als een huis.
-
Heeft iemand van jullie een linkje waar ik deze thermostaat kan krijgen.. ik ben al bij de vw dealer geweest in heerlen maar die keken mij heel neerbuigend aan omdat ik met zo'n "oude" auto aan kwam zetten en werd meteen verwezen naar de voordeur.. en dan is gelijk mijn vraag is dit voor elk motor type het zelfde.. ik heb een 2.0 gti 5v ( dn-lx-08 )
-
Wat een stel lullo's daar in heerlen bij vw :mrgreen:
Thermostaat kunnen ze gewoon bestellen, zou gewoon nog leverbaar moeten zijn.
Kwestie van geen zin hebben om even voor je te kijken.
-
Inderdaad een dealer om links te laten liggen. Zou gewoon nog voorradig moeten zijn. Wellicht is er een andere dealer in jouw omgeving?
-
Ik ben idd maar even naar een andere dealer gegaan en die hadden zelfs de originele liggen voor 2 tientjes.. en die dealer in Echt was ook niet te spreken over die uit heerlen.. maar thanks voor de reacties nu nog uitvogelen waar ik dat ding moet inpluggen haha
-
gewoon je beklag doen bij de importeur :mrgreen:
-
Moet de stuurbekrachtigingspomp aan de kant om de thermostaat te wisselen? Anders gezegd: Moet de riem en poelie eraf en de pomp eraf?
-
bij mij zit ie op een andere plaats dus kan je het helaas niet vertellen zo
Foto???
-
Moet de stuurbekrachtigingspomp aan de kant om de thermostaat te wisselen? Anders gezegd: Moet de riem en poelie eraf en de pomp eraf?
misschien alleen de stuurpomp
-
Wij smeerde de thermostaat en 'n de nieuwe 0 ring in met wat vet, blijft die mooi "plakken" daarna thermostaathuis er op schroeven.
Als je geen stuurbekrachtiging hebt is de pomp idd sneller eraf
-
Ik smeerde wat vloeibare pakking op de flens van de thermostaat en daar de o-ring in drukken. Daar dan dan de thermostaat op leggen en het hele zaakje in/tegen het thermostaathuis drukken en vastschroeven.
-
Ik gebruikte wat vaseline, werkt ook prima.
-
(http://www.passat35i-forum.nl/forum/adkimages/1340782568750passat-4.jpg)
Iemand een tip hoe dit boutje het best bereikbaar is?
-
Verlengstukje dopsleutel
-
Net bij de dealer geweest voor een thermostaat. Helaas onderdeelnummer 056121113d is vervallen en wordt vervangen voor 044121113. Weet iemand het wezenlijk verschil tussen deze 2, behalve dan dat ze bedoeld zijn voor andere motorcodes?
-
heb net een termostaat en flenzen, expantievat en dop besteld, want de temeratuur komt niet meer omhoog, en hij lekt "ergens" koelvloeistof.
is het bij een 2.0 8v uit 1996 ongeveer hetzelfde als hierboven en als op het filmpje van in het andere topic?
zit er niets mee in om er zelf aan te knutselen, maar voor die stuurbekrachtigingspomp heb ik wat schrik.
kan geen kwaad die los te halen, en de riem eraf te halen?
-
Dat zou geen problemen moeten opleveren. Handig is wel om de multiriem dan ook maar gelijk even te vervangen als je dan toch bezig bent, tenzij je die kort geleden hebt vervangen.