Passat35i-forum.nl
Algemeen => Off-topic (Auto's) => Topic gestart door: Burning Rubber op 05 juni, 2014, 14:37
-
Met alle respect, ik ben een beetje verpest. :mrgreen:
Vorig jaar kocht ik mijn B3 sedan van 1991 met 187.500km op de teller voor het luttele bedrag van €250,-
Er zat toen nog ruim een half jaar apk op. De rode lak is kut maar het interieur is netjes afgezien van het hemeltje.
Daarvoor reed ik een passat B5 variant TDI van 1999, helaas afstand van gedaan wegens kortsluiting in de kabelboom.
Inmiddels woon ik samen met mijn lieve vriendin maar wegens verschillende redenen zou ik eigenlijk liever weer een passat variant hebben. Niet per se een B5 want ik vind de B3 en B4 ook erg leuk.
Maar verdomme wat een prijzen, voor een ouwe passat uit begin jaren 90. :shock:
Waarom zou iemand een rooitje neerleggen voor een afgetrapte B3 of B4 als je voor dat geld ook een minder afgetrapte, docht nog steeds afgetrapte, B5 kan kopen?
Kijk maar eens op marktplaats naar vw passat, met als filter bouwjaar tot 1996.
Er staan op het moment van schrijven 51 passats te koop van 375 tot 2950 euro. :shoot:
Ik snap het niet hoor. Vragen kan altijd natuurlijk maar je ziet ze veel bij handelaren staan, raken die hun passatjes ooit nog kwijt? :sad:
-
35i is ruimer, lichter en de b4 versie rot ook ook minder snel dan de types erna daarom de 35i :cheers:
prijzen ja dat valt mij ook op, het is maar net wat de ''gek'' er voor geeft.
Onze b4 is getaxeerd op 3500 euro en ik kon hem 2 jaar terug voor 1200 euro nog niet verkopen
hij blijft nu tot die echt uit elkaar valt :mrgreen:
ik vind deze persoonlijk erg mooi, geen idee wat er voor apk aan moet gebeuren
heb wel telefonisch contact gehad met de verkoper,die zegt dat het wel mee valt,
maar goed dat zeggen ze allemaal :wink:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/volkswagen-passat-cl-1-8i-variant-91-fotos-141259061.html (http://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/volkswagen-passat-cl-1-8i-variant-91-fotos-141259061.html)
-
Reinders in Emmen heeft een paar voor weinig staan.
Ik kocht de mijne met werk, wel hard en idd lager in gewicht dan een b5. Voor mij een juiste keuze maar idd. wat een gek er voor geeft.....
-
Ze worden schaarser en er blijft een categorie mensen die het erg gave auto's vind dus dat drijft de prijs voor een net exemplaar op.
-
Ik rijd al vanaf 10-2012 mijn rode Passat. Dus het is enkel kijken naar prijzen en niet kopen. Wat mij in de jaren opvalt is dat sommingen er heel lang op staan en niet te verkopen zijn. Ook de goedkopere. Ik kijk dan alleen naar de stompe neus. Want deze zuinigert zit onder de 1150 KG. In principe worden ze nagenoeg niet meer verkocht volgens mij. En de dealers doen dan stoer met hoge prijzen maar dat wil toch niet lukken. En dan komt er weer een tijd dat ze in waarde zakken.
-
Afschrijving heb je ook niet meer. Helaas staan er op sloperijen geen rijen b3/4. Dat betekend dat 2e hand's onderdelen ook in prijs stijgen. Voor mij is een goede basis dan meer waard. In tegenstelling tot een Golf 2 bijv. , als je een harde carrosserie vind van 1 vd eerste gti's/edition's/ralley's Syncro delen blijft lastig maar alsnog, dan is de rest er snel bij gezocht.
-
Klopt, voor de onderdelen ven een B3/B4 ben je aangewezen op autoclubs, ebay en uiteraard Duitsland (bij voorkeur zo oostelijk mogelijk, ook een leuk eindje rijden :wink: )
Bij mij in de buurt zijn de 35i-tje bijna op 1 hand te tellen.... Jammer.
-
onderdelen heb ik laatst nog opgehaald bij Koch autoteile net even onder Osnabruck
heeft veel 35i spullen zowel b3 als b4
www.autoteilekoch.de
-
Mooie tip, versturen ze ook? Hier staan er 2 of 3 maar ook al heel lang.
-
Idd, bedankt voor de link.
-
Ik overweeg mijn Passat te laten taxeren omdat deze waarschijnlijk veel meer waard is dan de dagwaarde van een auto van 25 jaar oud.
Als iemand nu tegen mijn bumper aan zou rijden zijn de herstelkosten met de huidige werkplaatstarieven (en het onderdeel) al snel meer dan de halve dagwaarde. De verzekering zou in dat geval het 'wrak' opkopen en ik krijg een paar honderd euro (als ik geluk heb). Daar heb ik dus helemaal niets aan, daar heb ik die auto ook niet voor gekocht!!
Ik heb ergens wel eens opgevangen dat een verzekeraar hiervan kan afwijken als het voertuig is getaxeerd op meer dan 2300 Euro of zoiets.
Weet iemand van jullie iets meer waar de klepel hangt van de kerstklok die ik hoor bengelen??
Iemand ook enig idee wat mijn Passat 'zou doen' in een taxatie?
B3 Variant GL, 1.8i met ruim 90 dkm op de teller.
In 2014 ingevoerd dus niet te bewijzen, al geeft de rest van de auto wel de indruk dat het kan kloppen
Harde bodem, harde carosserie, goed in de lak, smetteloos interieur en 'goed op de bandjes' zeg maar . :dancing:
ANWB koerslijst weet het niet :mrgreen:
-
Mijn vorige rode B4 variant is in 2012 getaxeerd op 3500,- euro
Nette staat, schroefset, zwart lederen interieur, 17 inch velgen, km stand toen zo'n 250000 km.
denk dat de b3 ook ongeveer die richting op gaat, hangt ook van de taxateur af, die mijne toen getaxeerd heeft doet het niet meer helaas.
Denk dat je wel boven de genoemde 2300 euro uit komt.
-
Dan ga ik toch maar eens op zoek naar een taxateur...
Dank voor je reactie.
-
wel even goed op letten dat het een geregisteerde taxateur is, wanneer je via google zoekt op oldtimer taxeren kun je diverse tips en adviezen vinden, succes
-
Taxeren van een import zal altijd iets lager uitvallen , ik had mijn oude 16v ook laten taxeren maar die was echt helemaal gestript en opnieuw gespoten en die taxatie kwam op 7800 euro
-
en volgens artikel 275 volgens mij laten verzekeren anders heeft de taxatie nog geen zin, tenminste dat was eeerder zo
-
Is dat zo?
Uiteraard moet je voertuig verzekerd zijn, en afhankelijk van de dekking krijg je in een bepaalde situatie een bedrag vergoed.
igv casco is alles aan eigen voertuig gedekt. Brand, diefstal en schade die de zelf aanricht aan je auto.
igv beperkt casco (WA+) alleen schade aan derden en dekking tegen brand en diefstal van je eigen voertuig.
In dit geval kan jouw eigen verzekering uit moeten keren aan jou, dus zul je aan moeten geven dat de waarde van het voertuig hoger is (getaxeerd) dan annemelijk op grond van bouwjaar en km's, en zal de premie als gevolg hiervan ook hoger uitpakken. Helemaal logisch.
Maar zover ik kan inschatten is ook een WA verzekering voldoende.
In dat geval vergoedt een verzekeraar alleen de schade die je aan derde toebrengt, dus NOOIT aan de verzekerde zelf, dus dan maakt het ook helemaal niet uit wat de daadwerkelijke waarde van de auto is.
Je bent dan niet gedekt tegen brand/ diefstal en schade die je zelf aan je voertuig toebrengt zoals bijvoorbeeld als je zelf tegen iemand anders aanrijdt, maar de verzekeraar van de tegenpartij is wel aansprakelijk voor schade die haar verzekerde jou toebrengt als de tegenpartij de schuldige aan de aanrijding is toch?
Als iemand mij schade toebrengt kan ik middels een taxatierapport aantonen dat de waarde van de auto hoger is dan een pure dagwaarde volgens een koerslijstje, en hier zal toch naar gehandeld worden, of mis ik de logica?
De verzekeraar kan nooit van tevoren weten tegen wat voor auto haar verzekerde aanrijdt, dus ook niet of dat een dure of een goedkope is. De verzekerde betaald premie naar gelang de waarde van zijn/haar auto.
-
ik had wa met beperkt casco verzekering voor o.a. storm, brand en terrorisme schade en taxatie waarde doorgegeven aan verzekeraar, rolsteiger die bij de buren stond tegen de Passat aangerold, eigen verzekering heeft eerst uit gekeerd en daarna verhaald op schildersbedrijf waarvan de steiger was.
Passat laten taxeren heeft ook wel effect met alleen wa verzekering, wanneer iemand tegen ongetaxeerde auto aanrijdt dan krijg je dagwaarde... met een beetje geluk iets meer, wanneer de auto getaxeerd is krijg je volledige schade bedrag (mits dat niet meer is dan taxatie waarde)
-
Je bent dan niet gedekt tegen brand/ diefstal en schade die je zelf aan je voertuig toebrengt zoals bijvoorbeeld als je zelf tegen iemand anders aanrijdt, maar de verzekeraar van de tegenpartij is wel aansprakelijk voor schade die haar verzekerde jou toebrengt als de tegenpartij de schuldige aan de aanrijding is toch?
Als iemand mij schade toebrengt kan ik middels een taxatierapport aantonen dat de waarde van de auto hoger is dan een pure dagwaarde volgens een koerslijstje, en hier zal toch naar gehandeld worden, of mis ik de logica?
Dat dus :wink: maar wel taxatiewaarde doorgeven aan eigen verzekering
-
Ja, dus toch gewoon logica :mrgreen: thx
-
gataxeerde waarde is niet alleen van waarde als je iemand aan rijdt maar ook als iemand JOU aanrijd
aangezien ze kijken naar de dag waade en die is vaak maar een paar honderd euro voor de meesten