Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
30 april, 2024, 11:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Project: Red de Passat  (gelezen 11192 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline flits83

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Gepost op: 18 februari, 2008, 01:46 »
Hallo,

Zoals ook in de voorsteltopic te lezen is heb ik een Passat gekocht.  :clap:   Het is een 35i CL 1.8 variant. Het is al heel lang mijn favoriet en nu heb ik er een (foto's volgen). Ik heb hem voor weinig geld gekocht en hij heeft dus wat werk. Niet erg, maar het pakte iets groter uit dan verwacht. Er waren een paar zaken zeer goed gecamoufleerd. Nu ga ik hem de komende paar weken keuringsklaar maken. De rest (beetje pimpen) komt later weer. Het voordeel van deze wagen is namelijk dat hij er nog erg mooi uitziet, zowel van binnen als van buiten. Hier heb ik op dit moment dus weinig werk aan, maar aan de techniek des te meer. Hier volgt de lijst waarvan het grootste gedeelte naar mijn mening aangepakt moet worden voor de keuring.

Gelukkig bestel ik een hoop onderdelen uit Duitsland dus de kosten vallen gelukkig redelijk mee. Dankzij deze site heb ik er al een probleem opgelost. Bedankt hiervoor! Zo heb ik de benzinemeter en watertemp. al gesoldeerd en dit functioneert weer prima.

Maar ik moet er nog een hoop doen. Allereerst maar het complete uitlaatsysteem. Met een beetje geluk kan de katalysator nog even mee.

Dan begint het stoeien met de voorwielophanging. Hier zit speling in. Ik weet niet precies waarvan, maar bij heen en weer bewegen komen er tikken uit de veerschotels. Waarschijnlijk moeten de draagarmrubbers en stuurstangrubbers ook, maar dit weet ik niet zeker. Hoe controleer ik dit eigenlijk?

In ieder geval moeten de hoezen om de homokineten vervangen worden. Hier is net een van kapot gegaan. De assen zijn een beetje roestig maar dit is oppervlakkig. Tot hoe ver mag dit? Dacht eraan beetje te schuren en te spuiten. Mag dit? en zo ja, welke lak kan ik dan het beste gebruiken?

Ook zit er bij het sturen op bepaalde plaatsen een "tik" in het stuur. Hij klinkt niet hard maar je voelt hem wel. Ook voel ik het koppelingspedaal in het stuur als ik hem helemaal laat opkomen, Dit ook als een soort "tik"op het moment dat ik hem helemaal los laat.

Zo heb ik nog een paar plekjes aan het chassis die net begonnen zijn met roesten en op deze manier tegen roest wil beschermen. Het grootste deel is wel behandeld met tektiel maar ik weet niet of dit ook camouflage is. Zo klinkt het in ieder geval niet met tikken.

Dan is de achterwielophanging aan de beurt. Hiervan ziet een rubber in het scharnierende gedeelte er erg rafelig uit (links) en rond deze plekken ziet het er wat roestig uit. Dacht eraan dit ook tegen roest te behandelen. Ook de schokbrekers achteren mogen niet ontbreken. Of de brekers zelf moeten weet ik nog niet maar in ieder geval de stofhoezen. Hoe kan ik dit zien?
 
De achterremmen kon ik niet controleren omdat ik de velgen niet los kreeg. Dit zijn org. Volkswagen licht metalen velgen met vier bouten. Alleen zit er in het midden een grote ronde koperkleurige kop. Ik denk dat ik hier een speciale sleutel voor nodig heb maar deze heb ik er niet bij gekregen.  :roll:

Dan nog de knopjes achter de deuren die zorgen dat het binnenlicht aangaat als de deur open gaat. Deze maken kennelijk niet goed contact meer. Kan ik dit op de een of andere manier verhelpen of weet iemand waar ik deze kan krijgen?

Gelukkig is er ook positief nieuws. Zo zijn het interieur en de carroserie in perfecte staat. Dit op een deuk in het rechter voor portier na maar dit is makkelijk uit te deuken. Hij heeft al mooie velgen en hij heeft de donkere achterlichten en strip. Bumpers, spiegels in carroseriekleur. Nog geen mistlampen maar wel koplampsproeiers. Het motorblok (1.8) is in zeer goede staat en loopt heel mooi. Trilt bijna niet en is erg stil. Na het vervangen van bougies en bougiekabels hoef ik hier voorlopig niets aan te doen. Al klonk het topic over het gasklephuis van de audi a4 ook interressant.

Al met al een leuke lijst en een leuk project. Dit ga ik de komende weken aanpakken. Ik hoop dat jullie me daar een beetje mee willen helpen. Ik ga weer eens aan de slag. Ik ben druk onderdelen aan het zoeken op het net.

Groeten Ramon
Ben tegen zinloos geflits. Geef die jongens toch een andere bezigheid!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Project: Red de Passat
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari, 2008, 19:03 »
:shock: holy sh*t hee ik dacht dat ik wat te doen had  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline knexer

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 52
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari, 2008, 19:27 »
hallo

ik heb nog wel een tussen demper voor je  bijna nieuw  en een eindemper voor 1.8 cl maak morgen wel ff een foto  :mrgreen:
wie laag wil zijn moet om rijden

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari, 2008, 19:43 »
idd een hoop te doen
maar gelukkig een hoop kleine dingetjes


1 schakelaars in de deur gewoon vv kosten niet veel

2 schokdempers kun je zien of ze lekken dan zijn ze vochtig aan de buiten zijde (btw als je toch de hoesjes vv doe dan gelijk de dempers ook ze moeten toch los

3 de speinlg aan de vooras zullen waarschijnlijk je veerpootlagers zijn
is vaker rond deze leeftijd
kun je controleren door t wiel van de grond te krikken
en dan lichtjes links rechts bewegen (zonder t stuur te laten verdraaien)
en boven beneden te bewegen
als dan je schokdemper aan de bovenzijde heen en weer beweegt zijn je pootlagers versleten
wat ook wel s voor komt is t fuseekogel (helemaal onderaan net achter je remschijf)

4 hoezen van de kineten idd zo snel mogelijk vv om hoge kosten tegen te gaan (homokinete kapot)

5 roest op de aandrijfassen is normaal en mag ook
evt opschuren en spuiten mag
kun je gewone lak voor gebruiken
maar ik heb engine paint gebruikt want dat had ik nog liggen

6wat bedoel je met koperkleurige dop?
gewoon t wiel eraf
t dopje eraf trekken /tikken
t splitpen uit de as trekken (tip haal nieuwe omdat ze vaak stuk gaan of niet goed terug te monteren zijn)
borgdopje verwijderen
moer losdraaien
trommel eraf trekken
bij monteren lager goed in t vet zetten
moer handvast zetten
evt klein tikje vaster (om t lager te zetten) dan losdraaien en handvast zetten
borgdopje terug en splitpen monteren
wiel erop

bij vragen roep maar  :wink:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline flits83

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari, 2008, 21:42 »
Hoi,

Zo vandaag naar de keuring geweest, die liep vandaag af. Ik heb hem meer gebruikt als een soort checkup om te kijken wat ik moet repareren om te blijven rijden. Het viel heel erg mee. Een hoop punten die ik zei konden nog wel een tijdje door en ik kreeg een aantal aandachtspunten. Dus even wachten op de onderdelen en dan kan ik weer  :drive:  na de herkeuring.

Afgekeurd op:
Een stadslichtje :wall:
de verwachte ashoes (in bestelling. Hier kreeg ik trouwens ook metalen delen bij. Moet ik deze meteen mee vervangen?)
en de uitlaat (in bestelling)

Aandachtspunten:
schokbrekers achter (deze ga ik nu ook meteen mee vervangen en ook de hoesjes)
remslangen voor dan vervang ik ook meteen de remolie.
remblokken voor (ik wacht even met deze zaken tot de schijven meer op zijn. Ik vervang dan meteen de blokken achter)

Er aan zaten te komen de rubbers van achteras
De speling in vooras waren idd de toplagers. Kon niet veel kwaad maar vervang ze binnenkort toch als ik hem verlaag.

Voor de rest was hij perfect in orde. De meeste roest bleek modder te zijn. hahahah. De voorwiel ophanging was voor de rest prima in orde. Maar ik denk dat ik toch maar een TL-looplamp koop want met een zaklamp geeft dus kennelijk een slecht beeld.

Heeft iemand toevallig een paar blokken te koop? Liefst voor onder de krikpunten voor als ik aan de ophanging bezig ben.

Bedankt voor de info trouwens dark. Ga morgen eens kijken. Weet je toevallig waar ik die knopjes krijg? De monteur zei overigens dat  de velgen gewoon erg vast zaten en dat ik ze aan de achterkant los moest slaan.

Groeten
Ben tegen zinloos geflits. Geef die jongens toch een andere bezigheid!

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari, 2008, 17:53 »
de verwachte ashoes (in bestelling. Hier kreeg ik trouwens ook metalen delen bij. Moet ik deze meteen mee vervangen?)

ja gewoon doen
hij ligt toch open

Weet je toevallig waar ik die knopjes krijg?

welke knopjes
voor de binnenverlichting??
kun je bij de dealer halen

De monteur zei overigens dat de velgen gewoon erg vast zaten en dat ik ze aan de achterkant los moest slaan.

kan kloppen idd
wat je hier tegen kunt doen is
als t wil eraf is
de naaf goed schoon maken (l t roest eraf)
dan wat vet erop
gaat t niet meer vast zitten
(en natuurlijk t pasvlak van de velg ook wat schoonmaken)
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline flits83

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari, 2008, 21:15 »
Nog maar eens proberen. Hier een foto

Ben tegen zinloos geflits. Geef die jongens toch een andere bezigheid!

Offline flits83

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari, 2008, 21:16 »
En hier de achterkant

Ben tegen zinloos geflits. Geef die jongens toch een andere bezigheid!

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
Project: Red de Passat
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari, 2008, 21:27 »
Heey al gelukt :bow:

Ziet er goed uit, kleine dingen fixen en  :drive:




Bekend kenteken :?:
Pascal

Offline mischatdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1212
  • Karma: +15/-2
    • www.mischa-78fotografie.nl
  • Woonplaats: Appingedam
Project: Red de Passat
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari, 2008, 22:47 »
opties genoeg die ik zou willen hebben :shock:  voor bumper kompleet achterlichtten(jaloersmodus uit)  mooie wagenb zeker potentie om iets leuks van te maken :bow:
Drives Seat Ibiza 2008 and soon a passat 35i for hobby
check eens mijn website: www.mischa-78fotografie.nl

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Project: Red de Passat
« Reactie #10 Gepost op: 21 februari, 2008, 00:15 »
Citaat van: "Pascal_Passat"
Bekend kenteken :?:


was ook het eerste wat ik dacht, maar wie/wat/waar :?:

Mooie bak, alles in kleur en  :!:  koplampsproeiers
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline flits83

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #11 Gepost op: 21 februari, 2008, 14:26 »
Bekend kenteken? Kan niet via mij zijn in ieder geval. Ik heb hem net. Grappig. Toch klein zo'n landje. hahaha.

Ja veel opties. Wil nog mislampen erop hebben. Helaas zijn de bumbers de org. zwarte. Wil nog eens bumpers met de gladde carrosseriekleurgedeelten. Maar komt nog. Eerst maar eens zorgen dat ie helemaal in orde is.

Heb na een hoop gedoe met slijptol de uitlaat er nu onder vandaan (vorige eigenaar had hem vastgezet met laspunten). Even wachten op de nieuwe, dan kan die er meteen onder en op naar de herkeuring.
Ben tegen zinloos geflits. Geef die jongens toch een andere bezigheid!

Offline flits83

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #12 Gepost op: 21 februari, 2008, 14:41 »
Heeft iemand trouwens zijknipperlichten (doorzichtig) en/ of mistlampen in de aanbieding??

En weet iemand of die imitatie Xenonlampen (Xenonlook) wat zijn? Zie je het verschil? Wordt dit niet te warm?

Groeten
Ben tegen zinloos geflits. Geef die jongens toch een andere bezigheid!

Offline skinny

  • Subdubber
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1716
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Eindhoven
Project: Red de Passat
« Reactie #13 Gepost op: 21 februari, 2008, 14:49 »
Citaat van: "flits83"
Bekend kenteken? ...

... Helaas zijn de bumbers de org. zwarte. Wil nog eens bumpers met de gladde carrosseriekleurgedeelten. Maar komt nog. .


op de foto's heb je toch deels meegespoten bumpers??
 :dancing:
SUBDUBBERS GOING TO ROCK YOU!!!

Passat 35i de gekste!!!

Offline flits83

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
Project: Red de Passat
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari, 2008, 14:53 »
Ja klopt. Maar dit zijn de bumbers die normaal helemaal zwart zijn. Niet de bumpers waar het kleurgedeelte mooi glad is.
Ben tegen zinloos geflits. Geef die jongens toch een andere bezigheid!