Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 april, 2024, 00:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [How-to] Remblokken vervangen  (gelezen 4787 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Remblokken vervangen
« Gepost op: 17 januari, 2011, 16:32 »
De meeste weten wel hoe het moet maar aangezien mijn remblokken voor vervangen dienden te worden en ik vandaag toch een dagje vrij had bij deze een how to.

Benodigheden

steeksleutel 15
dopsleutel/steeksleutel 13
waterpomp tang
koper vet
remmen reiniger
werk handschoenen ( rem stof is namelijk zooi) :D
degelijke krik (garage krik) indien mogelijk

tijdsduur ongeveer 15 minuten per rem

Maak de wiel bouten net los en krik je auto op het daarvoor bestemde punt op.liefst met een degelijke krik (garage krik) indien je deze hebt.
leg het wiel eventueel onder de kokus balk.
mocht de auto van de krik schiet komt ie niet op jou terecht :D


haal nu het wiel van de auto,dan zie je de remschijf en rem klauw zitten


Aan de achterkant van de rem klauw zitten 2 bouten deze draai je los.
op de bout zet je een 13 dopsleutel en op de kontra moer zet je een steeksleutel 15.
let erop dat je niet aan de kontra moer draait,maar alleen aan de bout.


Neem nu de remschoen los van de rem klauw.


zorg ervoor dat de remschoen ergens opligt,zodat er geen spanning op de rem leiding komt.


nu zie je de remblokken zitten.


neem nu de remblokken uit de rem klauw en maak dan de rem klauw vrij van vuil


oude rem blokken


nieuwe remblokken


Aangezien de rem zuiger nu te ver naar buiten slaat (ivm dikkere nieuwe rem blokken) dien je deze terug naar binnen te duwen.let wel bij de achter remmen dien je de rem zuiger naar binnen te draaien en niet te duwen.in het geval van de achter remmen gaat dit heel goed met een waterpomp tang.let wel erop dat je het rubber van de zuiger niet beschadigd.
bij de voor rem kun je het ook met een waterpomp tang doen of eventueel met een stuk hout dat je klemt tussen de zuiger en de rem voet.


neem nu de nieuwe remblokken en voorzie deze van koper vet,alleen op de plaatsen waar deze de remschoen en zuiger raken.doe je dit niet dan kan de rem gaan piepen wanneer je remt.
let ook erop dat de drukplaat aan de zuiger kant schoon is.je kunt het koper vet op de drukplaat doen of op de remblok.
ikzelf doe het liever op de remblok.

drukplaat rem zuiger


koper vet op remblok zuiger zijde


plaats de remblok nu in de rem klauw.let erop dat de koper vet ook zit waar je3 de rem klauw raakt!!


neem nu de andere rem blok en breng hier ook het koper vet op aan.


plaats nu dit remblok in de rem klauw


let erop dat de blokken goed geplaatst zijn.
bij de achterrem zitten afstand plaatjes op de plaats waar de rem blok de klauw raakt.bij de voor remmen is dit niet het geval.

rem blokken geplaatst


Nu kun je de remschoen weer terug over de remblokken plaatsen
en de bouten aan de achterkant weer terug plaatsen.let wel de kontra moer weer niet laten mee draaien (zie loshalen)




het geheel nog effe goed reinigen met remmen reiniger,let wel niet op het koper vet.en na het reinigen zorgen dat je de remschijf niet meer met vieze handen aanraakt!!
nu kun je het wiel weer terug plaatsen,en hand vast draaien (eventueel doe je wat koper vet aan de wiel bouten)
daarna de auto weer laten zakken en het wiel goed vast zetten.
als je alles gedaan hebt nog een proefrit maken.om te kijken of je geen raar gevoel tijdens het remmen en sturen hebt.
nadat je een stukje gereden hebt ook nog effe de remvloeistof controleren,of deze niet te hoog staat ivm nieuwe dikkere blokken.
tevens erop letten dat je in het begin niet te fors in de remmen gaat.hierdoor kun je een aanslag op de nieuwe blokken krijgen en dat is ten nadele van je nieuwe remmen.

voor degene die niet wist hoe het moet/kan hopelijk heb je wat aan deze how to remblokken vervangen
BMW E39 523i full options

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
[How-to] Remblokken vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari, 2011, 16:35 »
:bow: netjes
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Remblokken vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari, 2011, 16:47 »
Thanks :mrgreen:
BMW E39 523i full options

Offline skinny

  • Subdubber
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1716
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Eindhoven
Re: [How-to] Remblokken vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 19 september, 2015, 20:10 »
waar zijn de foto's gebleven?
SUBDUBBERS GOING TO ROCK YOU!!!

Passat 35i de gekste!!!

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: [How-to] Remblokken vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 20 september, 2015, 09:20 »
Dat is het nadeel van die zogenaamde 'gratis' plaatjes-hosting. Misschien dat Justin ze opnieuw kan plaatsen of hier kan uploaden?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!