Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 april, 2024, 09:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: koelvloeistof meter probleem, wie helpt??  (gelezen 4805 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcoV

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
  • Karma: +0/-0
    • http://www.combinatiezuid.nl
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Gepost op: 05 juni, 2006, 00:32 »
Hallo 35i liefhebbers

Ben al een tijdje bezig mijn passat vet te maken en heb inmiddels een paar hele gave velgen 17'', dakspoiler, siteskirts en dichte grill met booskijkers allemaal in de kleur, staat errug gaaf , foto's volgen zodra het project helemaal af is....
Maar nu erger ik me verschrikkelijk aan 1 ding: De temperatuur van de koelvloeistof geeft niets aan. Eerst dacht ik dat het aan de teller unit lag maar ik heb er inmiddels een compleet andere tellerunit in zitten en ook bij deze geeft de temp niks aan. De benzinemeter en de rest werkt wel allemaal. Eerste gedachte zendertje stuk aan de zijkant van het blok? maar als ik de stekker tegen het chassis houdt zou de temp meter toch moeten stijgen als het daar aan lag? dat doe die dus ook niet. kortom probleem en ik weet niet waar het aan ligt. Is er misschien iemand die ook zoiets heeft gehad of die dit bekend in de oren klinkt? het schijnt volgens horen zeggen een bekend probleem te zijn dus ik hoop dat iemand me kan vertellen waar ik het moet zoeken... groeten Marco

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni, 2006, 10:19 »
He MarcoV

je zegt het goed: passat35i liefhebbers  :applause:

Heb hetzelfde probleem alleen doet de benzine meter ook niks, temperatuur zou door de thermostaat komen volgens de garage, als de meters het wel doen geven ze op een hete zomerdag voor het stoplicht of in de file wel de bedrijfstemperatuur aan. raar maar waar.

Groet Kense
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Arnaud

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 174
  • Karma: +0/-0
    • http://
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni, 2006, 12:45 »
Hoi Marco,

als de temp.meter massa-geschakeld is zou hij het idd op die manier wel moeten doen. Je zou eigenlijk even uit moeten vinden of dat dus het geval is. (meestal wel maar je moet het toch even zeker weten) Anders zou je bijna denken dat het hem in de bedrading zit, meet dat dan ook even door met de ohm-meter, als hij oneindige weerstand aangeeft wijst dat op draadbreuk. Maar voor al deze dingen heb je dus wel even een bedradingsschema nodig (kan ik je helaas niet aan helpen). Suc6 ermee! :wink:

Offline martin

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober, 2006, 21:13 »
hey Marco V,
Is mij ook gebeurt bij een vento. Voor het blok zit een koelvloeistof sensor. Zit op het einde van de koelslang tegen de bovenkant aan. Sensor eruit, nieuwe erin en temperatuur stijgt gelijk hoe het moet. Probleem was dat de sensor verroest was.
Neem wel de originele mee naar de handelaar want er zij tig verschillende.

Suc6,

Martin

Offline bugsnbusses

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
  • Karma: +0/-0
    • http://bugsnbusses.skynetblogs.be
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari, 2007, 14:47 »
Citaat van: "35i-cruiser"
He MarcoV

je zegt het goed: passat35i liefhebbers  :applause:

Heb hetzelfde probleem alleen doet de benzine meter ook niks, temperatuur zou door de thermostaat komen volgens de garage, als de meters het wel doen geven ze op een hete zomerdag voor het stoplicht of in de file wel de bedrijfstemperatuur aan. raar maar waar.

Groet Kense

dat probleem wat jij beschrijft komt me zeer bekend voor! bij mij hetzelfde probleem! de oplossing! tellerunit eruit klokken uit de behuizing en ff naar de printplaat kijken! dr zit een spanningsstabilizator, (een zwart blokje met 3 pinnekes) deze zit los ingestoken als een stekkerverbinding zeg maar, dat is je probleem! ik heb hem gewoon voorzichtig vastgesoldeerd en zie daar het werkt weer perfect!
ik hoop hier heb je wat aan
groetjes BooBs
veedubs don't leak oil! they just mark theyr territory!

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari, 2007, 16:14 »
Citaat van: "bugsnbusses"
Citaat van: "35i-cruiser"
He MarcoV

je zegt het goed: passat35i liefhebbers  :applause:

Heb hetzelfde ... raar maar waar.

Groet Kense

dat probleem wat jij beschrijft komt me zeer bekend voor! bij mij hetzelfde probleem! de oplossing! tellerunit eruit klokken uit de behuizing en ff naar de printplaat kijken! dr zit een spanningsstabilizator, (een zwart blokje met 3 pinnekes) deze zit los ingestoken als een stekkerverbinding zeg maar, dat is je probleem! ik heb hem gewoon voorzichtig vastgesoldeerd en zie daar het werkt weer perfect!
ik hoop hier heb je wat aan
groetjes BooBs


Hee Ronald,

Bedankt man :thumleft: Ik wist dat er "iets" te solderen viel maar wist niet wat. Zodra de buitentempratuur wat aangenamer is ga ik aan de slag :mrgreen:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline cj

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
  • Karma: +0/-0
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari, 2007, 17:21 »
hallo marcov,
als jij een complete teller unit er in heb gezet dan heb je er een over of niet.
als het wel zo is laat het mij dan even weten.
het is voor een 35i-b4.met toeren teller en een analoge km teller.en een digitaal klokje in de brandstof en temp.meter.
alvast bedankt cj

Offline BuNNy-RaBBiT

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
    • http://
koelvloeistof meter probleem, wie helpt??
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari, 2007, 08:13 »
cj, je hebt PB