Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27 april, 2024, 10:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: 2x starten beneden het vriespunt [pag2]  (gelezen 5667 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #15 Gepost op: 03 december, 2008, 20:32 »
Citaat van: "passatUSA"
Citaat van: "JPstyle"
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.

Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.


Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm  wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijn
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #16 Gepost op: 03 december, 2008, 20:47 »
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "passatUSA"
Citaat van: "JPstyle"
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.

Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.


Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm  wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijn


idd klopt niet helemaal
maar je moet t een beetje overdreven brengen
anders geloven of snappen ze het niet
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Chiel

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #17 Gepost op: 03 december, 2008, 22:30 »
Citaat van: "darkproject"
4.5 jaar

reken dan mlaar dat t tijd is voor een nieuwe

ze gaan gemiddeld 5 jaar mee

afhankelijk hoe hij gebruikt wordt


Geloof het of niet: maar bij mijn vorige passat heeft de accu er 10 jaar ingezeten :bow:

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #18 Gepost op: 03 december, 2008, 22:43 »
Citaat van: "darkproject"
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "passatUSA"
Citaat van: "JPstyle"
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.

Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.


Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm  wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijn


idd klopt niet helemaal
maar je moet t een beetje overdreven brengen
anders geloven of snappen ze het niet

En bedankt  :sad:

Maar goed, bij mij moet je dat wel doen jah  :wink:
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #19 Gepost op: 03 december, 2008, 23:31 »
:mrgreen:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #20 Gepost op: 04 december, 2008, 13:04 »
Vanochtend de voltageĀ“s gemeten (ampere's kan m'n mulitimeter niet aan  :sad:  )

Voor de start 12,4V

tijdens de start ruim 11V

Stationair 14,7V

Zal het wel aan de dikkere olie liggen vanwege de kou ?
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Bart-passat

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 338
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #21 Gepost op: 10 december, 2008, 22:52 »
ik heb ook problemen met starten!

Als hij lang stil heeft gestaan en je wilt hem dan starten moet je soms wel 3 keer aanhalen en als je pech heb nog iets meer!  en als hij dan start dan pruttelt hij langszaam op gang en dan ineens is hij op zijn toeren. maar als je dan weg wilt rijden houd hij in als je gas geeft.. dan moet je je koppeling langsamer op laten komen en meer toeren maken.
soms doet hij et wel redelijk in een paar seconden.

het rare is dan.. als ik dan een paar honderd meter heb gereden en ik zet hem uit dan start hij wel meteen!  ook als hij warm is bijvoorbeeld.. dan heeft ie geen enkel probleem.     ik heb dit ookal in augustus/ september een keer gehad, wel in mindere mate.. en toen ineens was et effe een tijdje weg.. maar nu komt het weer terug in ergere mate, wat kan de oorzaak zijn?

Offline Bart-passat

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 338
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #22 Gepost op: 23 december, 2008, 21:47 »
niemand die het weet?

Offline 35-i-crossover

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #23 Gepost op: 23 december, 2008, 22:47 »
Citaat van: "Bart-passat"
ik heb ook problemen met starten!

Als hij lang stil heeft gestaan en je wilt hem dan starten moet je soms wel 3 keer aanhalen en als je pech heb nog iets meer!  en als hij dan start dan pruttelt hij langszaam op gang en dan ineens is hij op zijn toeren. maar als je dan weg wilt rijden houd hij in als je gas geeft.. dan moet je je koppeling langsamer op laten komen en meer toeren maken.
soms doet hij et wel redelijk in een paar seconden.

het rare is dan.. als ik dan een paar honderd meter heb gereden en ik zet hem uit dan start hij wel meteen!  ook als hij warm is bijvoorbeeld.. dan heeft ie geen enkel probleem.     ik heb dit ookal in augustus/ september een keer gehad, wel in mindere mate.. en toen ineens was et effe een tijdje weg.. maar nu komt het weer terug in ergere mate, wat kan de oorzaak zijn?


Heb  je de brandstofdruk al gecontroleerd?
Klinkt alsof de druk te ver weg zakt als hij stilstaat.
Kan zijn dat er een kleine "lekkage" zit in de hogedruk leiding vanaf de pomp, of in de pomp zelf.
Als eenmaal de motor heeft gelopen houdt hij zijn druk weer ff vast.

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #24 Gepost op: 23 december, 2008, 22:48 »
kan vocht in de verdelerkap zijn.
BMW E39 523i full options

Offline Bart-passat

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 338
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #25 Gepost op: 24 december, 2008, 13:37 »
Citaat van: "bulldog"
kan vocht in de verdelerkap zijn.


die is in orde heb ik zojuist gezien.

@35icrossover: ik heb nergens een lekkage kunnen vinden dus misschien iets electronisch? ik heb een 1.8 CL uit 92'

Offline 35-i-crossover

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #26 Gepost op: 24 december, 2008, 19:14 »
Bart , je hebt PM. :!:  :mrgreen:

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #27 Gepost op: 08 januari, 2010, 15:29 »
Sinds we beneden het vriespunt zitten wil mijne pas bij de 2 of 3e keer aanslaan ondanks de verse accu.

Wat zou het kunnen zijn?

Benzine pomp draait in ieder geval wel vrolijk in de ronde...
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #28 Gepost op: 08 januari, 2010, 19:21 »
Ik heb een vergelijkbaar euvel maar slaat gelukkig wel bij de 1e poging vlot aan. In mijn geval is het de startmotor die al erg lang meegaat. Tijd voor een verse. Alleen als het blok warm is draait de startmotor lekker rond maar als het blok koud is (na een uur of 3-4 wachten) zwoegt de startmotor erg om de zaak rond te krijgen. Dit probleem heb ik zomers niet.

Accu is al getest en is sterk zat. Is pas 1 jaar oud. Voldoende capaciteit, ook bij koude. Door maatje (met accutester) getest hier voor de deur.

In mijn geval tijd voor een revisie startmotor.

@kense: Is die van jou nog origineel of is de starter al eens vervangen? Als ze tegen het overlijden aan zitten worden het echte accu-vreters.

Motorcode ABS tip: Eerst op contact zetten, 5 seconden daarna het gaspedaal geheel intrappen en meteen weer loslaten en starten zonder gas te geven.  Kijk eens of dat verschil maakt (als je dit nog niet deed).

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
2x starten beneden het vriespunt [pag2]
« Reactie #29 Gepost op: 08 januari, 2010, 20:01 »
Citaat van: "Moses"
@kense: Is die van jou nog origineel of is de starter al eens vervangen? Als ze tegen het overlijden aan zitten worden het echte accu-vreters.

Motorcode ABS tip: Eerst op contact zetten, 5 seconden daarna het gaspedaal geheel intrappen en meteen weer loslaten en starten zonder gas te geven.  Kijk eens of dat verschil maakt (als je dit nog niet deed).


Starter weet ik niet, zondag eens kijken. Maar het gaspedaal ga ik eens proberen :)
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily