Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 april, 2024, 20:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [How-to] Aerotwin Wissers (de originele)  (gelezen 4814 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Gepost op: 14 december, 2008, 13:55 »
Plug and play kan iedereen dus ik wou de originele erop zetten  :mrgreen:

Men zorgt voor:

-aerotwin wisserarmen (zorg een beetje voor de juiste lengte wisserbladen)
-setje 35i wisserarmen (je weet maar nooit)
-koevoet
-houten plankje
-bankschroef
-dremeltje/ijzerzaag/slijpschijf
-banschroef/pers
-anderhalf uur vrije tijd

Demonteer eerst de Aerotwin houders van de wisserarmen, ik heb het met een koevoet weten los te krijgen. Deze zitten om de armen geklemd. simpelweg koevoet ertussen en ermee op het blokje laten vallen, ze buigen vanzelf uit elkaar.




Vervolgens haal je de oude bevestiging van de 35i wisser eraf




De Aerotwin houder monteer je nu op de 35i arm, ik heb het gewoon met een bankschroef erop gekneld. Het lijkt mij vast zat. Laspuntje gaat helaas niet vanwege het aluminium van de aerotwin houder.

Het resultaat



Kense
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline vwpassat

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2028
  • Karma: +5/-0
  • Woonplaats: Zaandam
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #1 Gepost op: 14 december, 2008, 16:15 »
dat ziet er wel :cool:  uit

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #2 Gepost op: 14 december, 2008, 23:16 »
netjes maat !!!! ik had er ff een hard hoofd in maar dat heb je handig gefikst  :bow:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #3 Gepost op: 15 december, 2008, 00:32 »
Dat is een goede tip! Alleen dat deel met het breekijzer is mij niet helemaal duidelijk helaas.
Is dat om de wisser van de armen af te halen of zie ik dat verkeerd?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #4 Gepost op: 15 december, 2008, 10:34 »
De Aerotwin houder monteer je nu op de 35i arm, ik heb het gewoon met een bankschroef erop gekneld. Het lijkt mij vast zat. Laspuntje gaat helaas niet vanwege het aluminium van de aerotwin houder.


kun je er dan niet een klein schroefje doorheen zetten??
BMW E39 523i full options

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #5 Gepost op: 15 december, 2008, 13:12 »
Citaat van: "Moses"
Dat is een goede tip! Alleen dat deel met het breekijzer is mij niet helemaal duidelijk helaas.
Is dat om de wisser van de armen af te halen of zie ik dat verkeerd?


Heb nog een setje voor een golf 5 in de schuur liggen, zal een wat duidelijkere foto posten


Citaat van: "bulldog"
kun je er dan niet een klein schroefje doorheen zetten??


Dat zou kunnen ja, maar dan ben je wel de "gladde look" kwijt en net met 120 heb ik geen problemen gehad  :mrgreen:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #6 Gepost op: 15 december, 2008, 13:19 »
toch zou ik indien mogelijk vanuit de onderkant er een schroefje inzetten.je weet maar nooit he :mrgreen: en dan hou je toch je gladde look
BMW E39 523i full options

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #7 Gepost op: 15 december, 2008, 14:17 »
Citaat van: "bulldog"
toch zou ik indien mogelijk vanuit de onderkant er een schroefje inzetten.je weet maar nooit he :mrgreen:


Jij bent slim  :smartass:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #8 Gepost op: 15 december, 2008, 14:20 »
Zo boog ik dus de houders van de armen af.



koevoet en arm vasthouden, en op het blokje rammen maar.
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline DUB35I

  • 35i Jack ass
  • Subdubber
  • 35i Kenner
  • ****
  • Berichten: 851
  • Karma: +0/-0
  • Lack of Comfort, but a shitload of Coolness
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #9 Gepost op: 15 december, 2008, 15:04 »
Is de linker ( bestuurderskant ) niet wat smal, of lijkt dit zo ?

www.subdubbers.nl & please like us at Facebook.com

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #10 Gepost op: 15 december, 2008, 18:41 »
Citaat van: "35i-cruiser"
Citaat van: "bulldog"
toch zou ik indien mogelijk vanuit de onderkant er een schroefje inzetten.je weet maar nooit he :mrgreen:


Jij bent slim  :smartass:


ik weet het maar wat doe je eraan :grin:
BMW E39 523i full options

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
[How-to] Aerotwin Wissers (de originele)
« Reactie #11 Gepost op: 15 december, 2008, 19:34 »
Citaat van: "DUB35I"
Is de linker ( bestuurderskant ) niet wat smal, of lijkt dit zo ?


Lijkt maar zo, op z'n hoogste punt zit hij zo'n 5 cm onder het raamrubber
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily