Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 maart, 2024, 10:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol  (gelezen 55312 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #15 Gepost op: 04 april, 2009, 03:59 »
Hier even snel 2 foto
You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #16 Gepost op: 04 april, 2009, 04:08 »
Eindelijk was dan de opel aan de kanten en kon ik er gaan staan met mijn 35i... Krik onder de moterblok ophanging en omhoog, bokjes er onder krik weg ..... en als een dodo aan de gang.
Blok was er uit eindelijk er onder vandaan die het pas naar 2 uur werk opgaf om te blijven zitten



En even de oude en vernieuwde moterblok naast elkaar




Zal heel snel zorgen voor een foto van het nieuwe blok compleet, was het een beetje vergeten denk ik maar :sorry:
You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #17 Gepost op: 04 april, 2009, 04:23 »
Toen het moterblok, voorste moterblok draagbalk aan de kante was zag ik pas echt hoe erg het er aan toe was met passat  :cry:
Roest aan allekanten de bedrading helemaal aan puin :sad:
Mijn oude oplap snel snel roest gat was weer helemaal door gerot de groote van je vuist  :roll:  aan het rechter wielkast (bekeken van achter het stuur)
De main draag balk was aan het door roten, moterblok rubers versleten.
en zo maar door




Na dat ik me hoofd een paar keer tegen de kraan had aan geslagen en meerdere vloek woorden over nieuw had uitgevonden sloot de garage voor die dag.
Dan kijk je even achter om naar je auto die daar zo staat en krapte ik achter op me hoofd en vroeg me af .. en nu  :denk:   :?:

You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #18 Gepost op: 04 april, 2009, 04:36 »
De volgende dag had ik besloten om eerst te beginen het gat dight te maken in de wielkas



Eerst alle roest en zwak metaal weg geslepen ... Dit is trouwens door mijn broer gedaan ik ben me bezig gaan houden aan de andere kant met de roest pleken.
Dus eerst de tankjes er uit van het koelvloeistof en ruitensproeiers daarna de bedrading.
Door gaan met ontveten en slijpen met een mini lucht slijptol, schuirpapier er bij tot dat het mooi glad en schoon was ... daar door gegaan naar de main draagbalk en het zelfde verhaal daar op los gelaten.
Na dat alles mooi schoon was alles in de zink gezegt.

You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #19 Gepost op: 04 april, 2009, 04:45 »
Onder tusen zat me broer zich helemaal te vermaken aan het gat. Hij is eerst aan het werk gegaan met een los stuk metaal wat goed ging tot dat ik met de opmerking aan kwam om gewoon een stuk uit de donor wagen te slijpen.
Nadat hij 100 vloekwoorden en een ander taaltje los had gelaten op donor auto die het stuk metaal niet zo maar weg gaf, had hij een mooi stukje wielkas die met bij werking perfect paste in het oude roest gat.
Dus na wat slijpen heeft me vader de las neer gezet en kon me broer verder met bij werken van het verse stukje metaal.



Na dat alles vlak was en met plemuir was opgevult en weer geschuirt was ging daar ook zink overheen en zo is het roest gat weer weg.

You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #20 Gepost op: 04 april, 2009, 05:10 »
Onder tussen had ik eindelijk me nieuwe spruitstuk binnen  :clap:
Dus ik gooide het metaal werk aan de kante en begon meteen de doos aanvlarden te treken en te drooooolen naar me nieuwe aanwinst.
Maar al snel werd die vrolijke bui om gezet in een kwaade bui toen ik er achter kwam dat ze me een defecte uitlaat haden gelevert  :mad:   :vloek:  



En ik denk dat de foto wel laat zien wat er mee mis was.
Dus bellen naar de klootzaken.(hottuning)
Krijg ik dus een medewerker aan de telefoon die me eerst 10 minuten in de wacht zet.
Na het wachten kreeg deze medewerker te hooren was er mis was en vroeg deze ook naar een oplosing waar uit ik kreeg te horen dat hij zou gaan overlegen met een medewerker en zou me terug bellen.
Na een uur wachten was mijn gedult op en voor mij doen is dat lang want gedult heb ik gewoon niet.
Dus ik bel ze weer op en krijg van een andere werker daar te horen dat de medewerker waar ik eerst mee heb gebelt al naar huis was gegaan.
Dus ik ging helemaal over de zeik heen en legde het verhaal nogmaals uit waar uit de oplosing was dat ik maar de uitlaat terug moest stuuren en zouden ze een nieuwe opstuuren.
Volgende dag naar het postkantoor en stuur de uitlaat op met de verzekeing dat hij er de volgende dag er zou zijn in de ochtend.
Dus met track en trance dit bij gehouden en ja hoor de post was op tijd en ze haden hem aan genomen.
Ik bel ze dus op en vraag of ze het binnen haden gekregen en raad eens wat ...... ze haden geen idee, tot dat ik me bek opentrekte dat ik een track and trace op het paked had. Ja toen wisten ze wel waar die was.
Vervolgens kreeg ik het nieuws dat het mijn schult was omdat ik de verkeerde uitlaat heb bestelt en dat ik me geld ook niet terug kreeg van de verzend kosten (de uitlaat was verbogen niet verkeerd sigh).
Maar in iedergeval ze zouden een nieuwe opstuuren en die zal volgende week vrijdag binnen zijn.
Mijn hint bestel niet of heel voorzichtig bij dit bedrijf

Dit is bij www.hottuning.nl besteld !
You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #21 Gepost op: 04 april, 2009, 10:05 »
ik zal je maar uit de droom helpen er is niet 1 knap spaghettiespruitstuk wat in 1 x precies past ik had er 1tje op mijn GTI 16V gezet dat ging vrij makkelijk maar op de passat heb ik uren lopen klooien om em er kanp op te krijgen en nu nog ben ik niet echt 100% tevreden hoe hij zit want hij rammelt af en toe nog tegen mijn stabi-stang op .
maar succes met het monteren ( je zal het nodig hebben )  :wink:

ik had mijne bij streetperformance vandaan en die gasten zijn helemaal niet moeilijk
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #22 Gepost op: 04 april, 2009, 13:10 »
Citaat van: "jetta16v"
ik zal je maar uit de droom helpen er is niet 1 knap spaghettiespruitstuk wat in 1 x precies past ik had er 1tje op mijn GTI 16V gezet dat ging vrij makkelijk maar op de passat heb ik uren lopen klooien om em er kanp op te krijgen en nu nog ben ik niet echt 100% tevreden hoe hij zit want hij rammelt af en toe nog tegen mijn stabi-stang op .
maar succes met het monteren ( je zal het nodig hebben )  :wink:

ik had mijne bij streetperformance vandaan en die gasten zijn helemaal niet moeilijk


Je hebt zeker gelijk echt het zal nooit 100% persies passen maar bij deze ging het te ver als je goed kijkt naar de tweede van boven zie je dat de kop scheun staat dus die zou nooit goed afsluiten om het blok dus daar gaat het al niet goed en de 3de moest zekker 2cm verbogen worden en zeker 5mm naar beneden worden gebracht en bij een spruitstuk is het niet al te best om zo erg te gaan vorseren.
Maar ach we zullen zien waar ze nu mee komen, ze heben zelf ook gezegt dat dit niet de bedoeling was om zelf het spruitstuk helemaal te gaan verbuigen
You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #23 Gepost op: 05 april, 2009, 11:48 »
het isvooral bij het raceland en het goedkopere spul dat niet als gegoten zit in 1 keer.
je kan geluk hebben maar meestal is het hier en daar heetstoken en bijbuigen.
de mijne heb ik door een goede lasser los laten halen op bijna alle lasnaden en overnieuw laten doen.
Mijne rammelde idd ook tegen de carrosserie en ik kan daar echt niet tegen.
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #24 Gepost op: 05 april, 2009, 12:51 »
Citaat van: "peter"
het isvooral bij het raceland en het goedkopere spul dat niet als gegoten zit in 1 keer.
je kan geluk hebben maar meestal is het hier en daar heetstoken en bijbuigen.
de mijne heb ik door een goede lasser los laten halen op bijna alle lasnaden en overnieuw laten doen.
Mijne rammelde idd ook tegen de carrosserie en ik kan daar echt niet tegen.
ben ik blij dat ik kan lassen  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #25 Gepost op: 05 april, 2009, 16:16 »
Na een paar uur scheuren en afplaken en ontveten was het eindelijk zo ver om te gaan spuiten.


Eerst de zink



Daarna de grondverf



Toen de eerste laag MAT zwart er over gezet en nu wachten tot maandag dan gaan de laaste twee lagen mat zwart er over heen en dan dinsdag 2 lagen blankelak

You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #26 Gepost op: 05 april, 2009, 16:49 »
Dat gaat helemaal goed komen met dat passatje van jou :bow:

alleen kun je beter  tussen de lak lagen 1a1,5 uurtje wachten en dan de 2de eroverheen,dan vloeien de lagen mooier in elkaar,moet je effe kijken wat op de spuitbus beschreven staat.
BMW E39 523i full options

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #27 Gepost op: 05 april, 2009, 23:06 »
Citaat van: "bulldog"
Dat gaat helemaal goed komen met dat passatje van jou :bow:

alleen kun je beter  tussen de lak lagen 1a1,5 uurtje wachten en dan de 2de eroverheen,dan vloeien de lagen mooier in elkaar,moet je effe kijken wat op de spuitbus beschreven staat.


Dank je voor de tip :bow: maar dat gebuirt al zelfs iets langer  :mrgreen:
You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #28 Gepost op: 06 april, 2009, 09:16 »
netjes bezig hoor
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline Abigail

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Diever
Abigail's 35i poject "Poging uhmmm 8 ?" lol
« Reactie #29 Gepost op: 12 april, 2009, 18:05 »
Nieuwe spruitstuk was binnen gekomen ... en er opgezet paste netjes  :cheers:

You can't out run death forever, but you can make the bastard work for it.