Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 april, 2024, 04:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Stikstof vs lucht  (gelezen 11986 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Stikstof vs lucht
« Reactie #15 Gepost op: 28 juli, 2010, 22:22 »
En dat zijn vast ook Opa's?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Stikstof vs lucht
« Reactie #16 Gepost op: 28 juli, 2010, 22:28 »
Citaat van: "Moses"
En dat zijn vast ook Opa's?
demente gerimpelde fossielen zijn het maar ach ze zorgen voor mijn loon en ik voor hun auto  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Stikstof vs lucht
« Reactie #17 Gepost op: 28 juli, 2010, 23:23 »
:mrgreen:

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Stikstof vs lucht
« Reactie #18 Gepost op: 28 juli, 2010, 23:54 »
:bow:

Offline Riesh

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 106
  • Karma: +1/-0
Stikstof vs lucht
« Reactie #19 Gepost op: 08 augustus, 2010, 20:11 »
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "Riesh"
Onze buitenlucht bestaat voor 78% uit stikstof (N2) en 21% uit zuurstof (O2)
zie ook: http://www.lenntech.nl/lucht-samenstelling.htm
Perslucht, de lucht die via een compressor in onze bandjes gaat dus ook.

Derhalve heeft het vullen met N2 naar mijn mening niet erg veel nut.
En als je na het vullen vocht in je banden hebt dan moet je bandenboer wat vaker het waterfilter van zijn compressor vervangen
het gaat erom dat die 21% iedere keer verloren gaat en het maakt niet uit of je een droger er tussen hebt zitten de lucht in de banden word warm en koelt dan weer af dan krijg je condensvorming in de band het is niet veel maar binnenventielen corroderen daardoor waardoor de kans op leeglopen nog groter word ( zuurstof maakt corrosie mogelijk  :wink: ) ......vriend je kunt met nog 30 argumenten komen maar dit win je niet  :mrgreen: ik doe dit werk nog niet zo gek lang maar na 23 jaar mag je wel wat weten over banden denk ik  :wink:

enig nadeel is dat je geen motorfietsen en hoge snelheids auto's ermee kan doen ivm de tempraturen die de band moet hebben om optimaal te presteren het duurt namelijk langer voor dat de band op tempratuur is



ach, een bandenboer heeft er natuurlijk altijd profijt bij (financieel gewin) als ik mijn banden laat vullen met stikstof...


http://www.consumer.org.nz/news/view/nitrogen-in-car-tyres/274

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Stikstof vs lucht
« Reactie #20 Gepost op: 08 augustus, 2010, 21:32 »
Citaat van: "Riesh"
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "Riesh"
Onze buitenlucht bestaat voor 78% uit stikstof (N2) en 21% uit zuurstof (O2)
zie ook: http://www.lenntech.nl/lucht-samenstelling.htm
Perslucht, de lucht die via een compressor in onze bandjes gaat dus ook.

Derhalve heeft het vullen met N2 naar mijn mening niet erg veel nut.
En als je na het vullen vocht in je banden hebt dan moet je bandenboer wat vaker het waterfilter van zijn compressor vervangen
het gaat erom dat die 21% iedere keer verloren gaat en het maakt niet uit of je een droger er tussen hebt zitten de lucht in de banden word warm en koelt dan weer af dan krijg je condensvorming in de band het is niet veel maar binnenventielen corroderen daardoor waardoor de kans op leeglopen nog groter word ( zuurstof maakt corrosie mogelijk  :wink: ) ......vriend je kunt met nog 30 argumenten komen maar dit win je niet  :mrgreen: ik doe dit werk nog niet zo gek lang maar na 23 jaar mag je wel wat weten over banden denk ik  :wink:

enig nadeel is dat je geen motorfietsen en hoge snelheids auto's ermee kan doen ivm de tempraturen die de band moet hebben om optimaal te presteren het duurt namelijk langer voor dat de band op tempratuur is



ach, een bandenboer heeft er natuurlijk altijd profijt bij (financieel gewin) als ik mijn banden laat vullen met stikstof...


http://www.consumer.org.nz/news/view/nitrogen-in-car-tyres/274
je HOEFT het niet te doen uiteraard maar ik durf te zeggen dat het werkt  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline ralph

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 259
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Coevorden
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #21 Gepost op: 18 november, 2011, 18:34 »
Mensen we rijden toch niet mee in de formule 1
waar banden echt warm worden. ik vind stikstof de grootste onzin  :!:
theoretisch klopt het inderdaad maar wanneer moet je nou echt je band oppompen
Ik heb het alleen als ze lek zijn :mrgreen:

Ook zo iets.
Ik werk in een automaterialen zaak met een banden service. Dan vragen mensen wel eens, hoeveel bar moet ik de banden pompen.
Man doe nie zo moeilijk druk er 2 bar voor kleine auto's in en grotere 2,5 klaar
haha net of je het verschil verneemt 2,2 of 2 bar  :drive:
Passat 35I            Speelgoed voor grote kinderen

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #22 Gepost op: 18 november, 2011, 19:54 »
Mensen we rijden toch niet mee in de formule 1
waar banden echt warm worden. ik vind stikstof de grootste onzin  :!:
theoretisch klopt het inderdaad maar wanneer moet je nou echt je band oppompen
Ik heb het alleen als ze lek zijn :mrgreen:

Ook zo iets.
Ik werk in een automaterialen zaak met een banden service. Dan vragen mensen wel eens, hoeveel bar moet ik de banden pompen.
Man doe nie zo moeilijk druk er 2 bar voor kleine auto's in en grotere 2,5 klaar
haha net of je het verschil verneemt 2,2 of 2 bar  :drive:
tja ......... ff een vraagje ..... hoe lang werk jij in de banden ???? ik werk nou een ''klein tijdje'' in de banden maar ik vrees dat we hier een discussiepuntje hebben  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline 35i_freak

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 472
  • Karma: +3/-2
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #23 Gepost op: 18 november, 2011, 21:36 »
Jongens jongens jongens, geen ruzie maken over hoeveel bar.. Zolang ze ni leeg zijn is het goed. Heb je flink getrokken banden moet je ze heel goed op spanning houden..
Less = More
Four Wheels One Love...

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #24 Gepost op: 18 november, 2011, 22:08 »
Jongens jongens jongens, geen ruzie maken over hoeveel bar.. Zolang ze ni leeg zijn is het goed. Heb je flink getrokken banden moet je ze heel goed op spanning houden..
gaat hier over het effect van stikstof die 0,1 of 0,2 bar maakt mij ook niet zoveel  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #25 Gepost op: 19 november, 2011, 01:21 »
Tussen 2,0 en 2,2 zul je zeker verschil voelen

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #26 Gepost op: 19 november, 2011, 10:10 »
Hoe het met stikstof zit weet ik niet maar banden spanning is zeker wel belangrijk ,ik controleer 1x in de 6 weken de spanning van de banden :mrgreen:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #27 Gepost op: 19 november, 2011, 15:29 »
Tussen 2,0 en 2,2 zul je zeker verschil voelen
mee eens maar boven de 2,5 merk ej dat niet meer alleen kun je aan het slijtagebeeld zien of een band te hard of te zacht is geweest en zelfs dat verschilt héél erg duidelijk per merk , voorbeeldje een bridgestone op 2,5 slijt mooier als een michelin want een michelin hou je op het midden niks meer over
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #28 Gepost op: 19 november, 2011, 19:49 »
mee eens maar boven de 2,5 merk ej dat niet meer alleen kun je aan het slijtagebeeld zien of een band te hard of te zacht is geweest en zelfs dat verschilt héél erg duidelijk per merk , voorbeeldje een bridgestone op 2,5 slijt mooier als een michelin want een michelin hou je op het midden niks meer over

En een Toyo proxes 4 op 2,9 bar en dan binnen en buiten rand praktisch kaal? :mrgreen:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Stikstof vs lucht
« Reactie #29 Gepost op: 19 november, 2011, 20:51 »
dat komt door het mongolige bochtenwerk van je  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P