Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 maart, 2024, 16:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Veerpootbrug montage  (gelezen 11683 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Veerpootbrug montage
« Gepost op: 25 augustus, 2009, 01:35 »
Ik heb gisteren een nette veerpootbrug gekocht voor een nette prijs. Montage is echter een probleem. De veerbrug is instelbaar qua breedte en hoogte. De schotels hebben elk 4 montage gaten. Hoe monteer ik deze nu op de veerpoot-kuip? Iedereen (op diverse fora) heeft het maar over dikke parkers maar is dat nu een goed idee? De schotels liggen netjes plat op de bovenzijde maar ik ben nogal huiverig met betrekking tot het injassen van een 4-tal dikke parkers in de kuip :shock: Hoe komt het dan met de toplagers?

Suggesties en foto's van montage van een veerpootbrug zijn van harte welkom!

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Veerpootbrug montage
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus, 2009, 10:09 »
lassuuuuh  :mrgreen:

mijne ligt ook al twee jaar klaar, maar zelftappers zie ik ook niet zitten...
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
Veerpootbrug montage
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus, 2009, 10:30 »
Heb het ook gedaan met zelftappers, geen probleem hoor.

Wel even tectiel aan de onderkant smeren tegen roest.

Ook de auto opkrikken bij monteren.
Pascal

Offline passat

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1516
  • Karma: +2/-4
  • Woonplaats: Noord Brabant
Veerpootbrug montage
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus, 2009, 11:02 »
waarom optillen
Je kunt hem gewoon zo bevestigen

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Veerpootbrug montage
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus, 2009, 11:18 »
zo te horen hebben jullie geen idee wat voor krachten er op zo een veerpootbrug komen te staan  :shock:

netjes schokdempers demonteren en aftekenen en boren en slotbouten monteren vanaf de onderkant , uiteraard weer netjes uitlijnen daarna  :wink:  en uiteraard slotbouten in de tectyl spuiten , dat is de enige goede manier .


tis maar een advies wat je ermee doet moet jezelf weten  :wink:  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
Veerpootbrug montage
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus, 2009, 12:24 »
Voor het echte werk moet je het zo doen inderdaad!




P.s. En een echte veerpootbrug heb je niet voor een nette prijs  :wink:
Pascal

Offline passat

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1516
  • Karma: +2/-4
  • Woonplaats: Noord Brabant
Veerpootbrug montage
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus, 2009, 13:10 »
waarom demonteren van veren en uitlijnen ?
(Wel in deze combinatie)
Maar zo n veerpootbrug zorgt toch alleen voor torderen van de koets in bochten
Waarom alles los gooien
Dan moet je inderdaad uitlijnen als je je veren los gooi
Heb verschillende autos waar het op zit en nog nooit zo gedaan
Moet er wel bij zeggen dat deze bevestigd worden op bestaande schroeven van de veerpoot

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Veerpootbrug montage
« Reactie #7 Gepost op: 27 augustus, 2009, 11:36 »
Citaat van: "Pascal_Passat"
Voor het echte werk moet je het zo doen inderdaad!

P.s. En een echte veerpootbrug heb je niet voor een nette prijs  :wink:


 :mrgreen: hehehe, weet ik, dan is het beter om ze van staal te hebben, deze zijn behoorlijk sterker. Vond het verder wel een leuk ding en als het al een beetje helpt dan ben ik al tevreden. Racen doet ik toch al niet. Beetje looks en beetje meer wegligging/koersvastheid is meer mijn idee daarover.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Veerpootbrug montage
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart, 2014, 19:07 »
Wiechers heeft het over monteren met de bouten van de veerpoten, INDIEN mogelijk. Als dit niet kan: zelftappers en de geboorde gaten beschermen tegen roest. zie hier (PDF alert)

PARDON! Even nog eens goed gelezen, helemaal doorheen boren! En met meegeleverd (bij mij niet  :neutral: ) montage materiaal vast zetten, zie foto

35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily