Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 april, 2024, 19:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???  (gelezen 810424 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4950 Gepost op: 06 augustus, 2016, 21:51 »
 :mrgreen: :mrgreen:......das mooi,....

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4951 Gepost op: 10 augustus, 2016, 21:54 »
gisteren en vandaag bezig geweest met de kachel unit
oude kachel unit er uit met handmatige airco en de climacontrol er weer in.
kleppen had ik al opieuw bekleed dus dat scheelde weer.
3 uur bezig geweest gisteren om het hele dashbord er uit te halen dus de hele achterbank bezaaid met onderdelen :mrgreen:
vanmorgen begonnen met het er uit halen van de unit en bleek ook dat de kachel radiator onder de roze troep zat, dus lek.
vanmiddag en vanavond de climatronic er in gedaan met de bekabeling en eerst alle schakelaars weer aangesloten aangezien ik
morgen mij eerst eens moet gaan verdiepen in de aansluiting in de zekeringskast aangezien dat weer anders aangesloten zit met ander type
stekkers :roll: ondanks het zelfde bouwjaar.
morgen maar eens verder kijken.
voor de rest de unit weer vastgezet onder de kap en de aanvoer slang vanaf de lmm weer aangesloten.
Daar voor de airco weer aangesloten en gekeken of hij ook wel op druk bleef voordat ik alles weer vast kon draaien.
Nog een hele onderneming hahahaha maar aangezien overal lucht uit kwam behalve waar het uit moest komen en de kachel
ruk was moest het er toch een keer van komen en achteraf maar goed aangezien de kachel radiator al gelekt had hier en daar
Op naar morgen, hopen dat de kabelboom onder de kap kan blijven zitten anders moet ik daar ook nog een ander in leggen :neutral:

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4952 Gepost op: 10 augustus, 2016, 21:57 »
Goed bezig, ben benieuwd naar het resultaat. ...

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4953 Gepost op: 11 augustus, 2016, 08:26 »
Zo, lekker bezig  :bow:
Ik denk er wel eens aan de airco van de B4 in de B3 (nu Thermotronic, meest zinsloze optie ooit...) te zetten  :neutral:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jomarini

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 209
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4954 Gepost op: 11 augustus, 2016, 23:07 »
zo de apk stempel weer gehaald.
ter plekke een scheurtje in de voorste demper gelast.
aandrijfhoes rechts begint te lekken. schoongemaakt en gekit. ( word een klusje over twee weken i.v.m vakantie)
rechterachterwiellager komt eraan.
hier en daar zie ik dat de bodemplaat zijn coating los laat.

Verder heb ik last dat de uitlaat op het stuurhuis klappert met optrekken.
Zit ook weinig ruimte tussen. voorste motor steun verwijderd en gecontroleerd of deze gescheurd is, was niet het geval.
Krijg het niet voor elkaar om de uitlaat hoger te zetten.


Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4955 Gepost op: 12 augustus, 2016, 08:57 »
zo de apk stempel weer gehaald.

Gefeliciteerd!

Respect voor alle tijd en geld dat je in de auto steekt. Mijzelf kennende als ik zoveel werk in mijn wagen had moeten steken, was die waarschijnlijk allang de deur uit gegaan.

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4956 Gepost op: 15 augustus, 2016, 11:16 »
Zo, lekker bezig  :bow:
Ik denk er wel eens aan de airco van de B4 in de B3 (nu Thermotronic, meest zinsloze optie ooit...) te zetten  :neutral:
ja dat heb ik ook nooit begrepen, en goedkopere tussenweg denk ik hahaha


Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4957 Gepost op: 15 augustus, 2016, 11:34 »
Goed bezig, ben benieuwd naar het resultaat. ...

De kachelunit zit er weer in en het bovendste deel van de dash zo dat de auto weer berijdbaar is :mrgreen:
De kachel werkt weer en wordt weer goed heet (alle kleppen waren bijna niet meer bekleed bij de oude unit)
climatronic zit er nu in en de standen werken allemaal maar dat had ik al buiten de auto al gecontroleerd.

Het probleem is nu de aansluiting op de zekeringskast.
De stekker die er aan zit komt niet overeen met de steker die normaal gesproken wordt gebruikt bij da airco.
Normaal een groene dune 6 polige stekker en die bij de 95er aan zit is een zwarte vierkante 6 polige.
bij de 92er climatronic kabelboom die ik ook heb zit wel de groene aan.
Dus als daar nog weer een verloop op moet is mij nog even een raadsel.
Ook de kabelboom in de motorruimte zelf is op bepaalde dingen ook anders dus die moet waarschijnlijk ook worden omgewisseld.
Heb de kabelboom van de handmatige er nog in en heb gister de airco ook weer even gevuld voor een deel (fles was op  :roll:) en
die werkt ook weer iets met behulp van het handmatige gedeelte.

Helaas kom je hier in nederland niet veel tegen op forums over inbouw climatronic dus moet ik denk ik uiwijken na de duitse forums
om uit te vinden hoe en waar die zwarte stekker komt of een verloop miss.
Dat wordt dus mijn duits weer oprakelelen hahaha.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4958 Gepost op: 19 augustus, 2016, 15:49 »
Heb vandaag nieuwe remblokken gestoken, de oude waren op. Verder nog een lekkage geconstateerd t.h.v. Remvloeistofreservoir en hoofdremcilinder. Eerst maar eens kijken wat dat nou weer is..

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4959 Gepost op: 19 augustus, 2016, 19:39 »
Is het niet de remvloeistof  die uit het potje zijn gekomen na het vernieuwen  van je remblokken
Als je de remzuiger(s) terug duwt, gaat er ook weer remvloeistof  het reservoir in,  als die al redelijk  vol is,  kan die overlopen,  en is het nat thv  het reservoir  en  rembekrachtiginger.
Wel wenselijk is  om  de gelekte remvloeistof  weg te spoelen, halen,   tast de lak aardig aan

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4960 Gepost op: 19 augustus, 2016, 21:02 »
Is het niet de remvloeistof  die uit het potje zijn gekomen na het vernieuwen  van je remblokken
Als je de remzuiger(s) terug duwt, gaat er ook weer remvloeistof  het reservoir in,  als die al redelijk  vol is,  kan die overlopen,  en is het nat thv  het reservoir  en  rembekrachtiginger.
Wel wenselijk is  om  de gelekte remvloeistof  weg te spoelen, halen,   tast de lak aardig aan

Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan, maar dat zou zo maar eens kunnen! Ik hou het wel even in de gaten.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4961 Gepost op: 20 augustus, 2016, 09:48 »
Gewoon even goed schoonmaken,  spoelen met water of remmen reiniger,  dan goed droogmaken   

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4962 Gepost op: 30 augustus, 2016, 23:14 »
gisteren en vandaag bezig geweest met de kachel unit
oude kachel unit er uit met handmatige airco en de climacontrol er weer in.
kleppen had ik al opieuw bekleed dus dat scheelde weer.
3 uur bezig geweest gisteren om het hele dashbord er uit te halen dus de hele achterbank bezaaid met onderdelen :mrgreen:
vanmorgen begonnen met het er uit halen van de unit en bleek ook dat de kachel radiator onder de roze troep zat, dus lek.
vanmiddag en vanavond de climatronic er in gedaan met de bekabeling en eerst alle schakelaars weer aangesloten aangezien ik
morgen mij eerst eens moet gaan verdiepen in de aansluiting in de zekeringskast aangezien dat weer anders aangesloten zit met ander type
stekkers :roll: ondanks het zelfde bouwjaar.
morgen maar eens verder kijken.
voor de rest de unit weer vastgezet onder de kap en de aanvoer slang vanaf de lmm weer aangesloten.
Daar voor de airco weer aangesloten en gekeken of hij ook wel op druk bleef voordat ik alles weer vast kon draaien.
Nog een hele onderneming hahahaha maar aangezien overal lucht uit kwam behalve waar het uit moest komen en de kachel
ruk was moest het er toch een keer van komen en achteraf maar goed aangezien de kachel radiator al gelekt had hier en daar
Op naar morgen, hopen dat de kabelboom onder de kap kan blijven zitten anders moet ik daar ook nog een ander in leggen :neutral:

kabelboom onder de kap moet wel worden omgewisseld aangezien deze toch meer op zich zelf werkt
de relais kan der uit want die is niet meer nodig.
zag al wel dat de stekker die op de fan komt is afgeknipt :roll: dus dat wordt een andere halen of die van de oude er af knippen en er aan maken.
hij werkt verder nu en kan de climatronic nu ook uitlezen via vcds.
nu nog de tijd vinden om de oude kabelboom er uit te halen en de nwe er in te zetten.
de kabel na de druk sensor moet ik ook nog verlengen aangezien die bij dit type net een stuk verder zit pff
foto's hier op zetten is mij nog niet gelukt helaas

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4963 Gepost op: 16 september, 2016, 19:53 »
De allereerste, en zo goed als versleten koppeling uit de Passat na bijna 25 jaar en ruim 160.000 km vervangen voor een vers exemplaar

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4964 Gepost op: 21 september, 2016, 19:50 »
En om de 2 weken had ik een zachte band op de Passat. Maar even naar het bandencentrum geweest. Bleek een klein bultje op de band te zitten, mogelijk een montagefout? Inmiddels ingevet met een goedje, hopelijk trekt de band weer recht, anders band vervangen