Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 maart, 2024, 00:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???  (gelezen 805842 keer)

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Ed

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Wognum
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4965 Gepost op: 28 september, 2016, 20:00 »
alle deurpanelen eraf en alles + holle ruimtes een ML behandeling gegeven :mrgreen:
kan er weer jaren tegenaan :drive:
Passat 18i RP 1991

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4966 Gepost op: 28 september, 2016, 20:38 »
Goed bezig Ed .... mijne staat nog steeds in de schorsing en ik denk ook maar dat ik em een conserveringslaagje geef  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Dutch_Jetta_GT

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 114
  • Karma: +1/-0
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4967 Gepost op: 09 oktober, 2016, 23:38 »
Vandaag bij de Dub-Inn meeting geweest (noodgedwongen) met de Passat, Was zijn eerste en enige meeting dit jaar :D

Wel een paar leuke plaatjes gekregen al,...


The JettaDaddy

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4968 Gepost op: 10 oktober, 2016, 19:58 »
Dub-inn  :clap: kon dit jaar helaas zelf niet heen, mooie foto's  :bow:

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4969 Gepost op: 19 oktober, 2016, 17:13 »
Ik ben er ook al achter waarom het niet lekker past. De Zender grill vereist ronde Zender koplampunits voor goede pasvorm. Dat wordt nog een hele tour om deze te vinden voor een schappelijke prijs...

Even voor de kenners; na kort gezocht te hebben ben ik erachter dat er meerdere ronde lampunits zijn voor de 35i b3 en wel van Hella, Votex en Zender.

Weet iemand od de Hella of Votex lampen ook passen op de Zender grill? Dat maakt het zoeken namelijk iets minder moeilijk..

Even mezelf quoten....
Weet iemand misschien of koplampunits van een BMW e34 passen in combinatie met de Zender grille? Ik las hier wat van op duitse fora, maar wordt er niet echt wijzer van..

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4970 Gepost op: 28 oktober, 2016, 18:31 »
En na het noodzakelijke onderhoud hebben we weer een jaar APK  :clap:

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 274
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4971 Gepost op: 28 oktober, 2016, 18:36 »
Gefeliciteerd!
Die van mij 'mag' de 11e.
Vandaar ook mijn geklus weer.
Zag ook nog een lekkende koppeling in de uitlaat, ook weer even dichtblubberen met firegum.....
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4972 Gepost op: 22 september, 2017, 19:07 »
Na bijna twee jaar geschorst te hebben gestaan vandaag apk er op en weer even lekker gereden  :drive:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 274
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4973 Gepost op: 22 september, 2017, 21:21 »
 :applause: :applause: : :drive: :drive:   :bow:
Rondje Wagenineg en omstreken?  :dancing:
Mooi dat er weer een Passat meer op weg is!!
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4974 Gepost op: 09 oktober, 2017, 08:19 »
Gisteravond op weg naar huis van een verjaardag deed zich de volgende situatie voor:

Na vertrek vrijwel meteen de snelweg opgedoken voor een kilometer of 8 om er daarna weer af te gaan en over de provinciale weg verder te rijden. Dit duurde al met al ongeveer een kwartier. Het viel me na dit kwartier op dat de meter op het dashboard voor de watertemperatuur wat hoog stond. Normaal staat deze net onder de 90 graden, nu stond die er net boven. Hmm.. eigenaardig.
Ik besloot om bij het eerste de beste tankstation even te stoppen en een flesje koelvloeistof te kopen. Het was immers alweer ruim een maand geleden dat ik onder de kap heb gekeken dus wellicht stond het koelvloeistofniveau wat onder peil.
Bij tankstation aangekomen flesje gekocht en kap open. Het was natuurlijk donker buiten dus dat maakt het koelvloeistof niveau bekijken in het donker toch al lastig. Al leek het tankje wel leeg of in ieder geval ver beneden niveau. Oke, we hebben er dus een liter ingegooid en het zat nog niet op niveau maar wel dicht onder het minimum. Ik denk nog: dit moet voldoende zijn om thuis te komen, we gaan weer rijden en ik bekijk het e.e.a. wel morgen bij daglicht. Dus, weer in de auto, starten en....homaar... startmotor draait rond maar het kreng wil niet meer aanslaan. Shit denk ik nog.. het is al 21h00 zit met zwangere vrouw en jonge dochter in de auto, dit is niet het moment om moeilijk te gaan doen. Nog een keer proberen.... niets.
Dan toch maar de wegenwacht bellen bij gebrek aan gereedschap en daglicht. Ik denk nog... te weinig koelmiddel, niet starten... dit riekt naar een geklapte koppakking.
Een half uurtje later is de wegenwacht er plaatse. Een vriendelijke man zegt: doe de kap maar open en we kijken wel even. Met een grote werklamp kan je al een hele hoop goed zien onder de kap. Verhaal uitgelegd en ANWB meneer denkt in eerste instantie ook aan de koppakking. In ieder geval is het blok uitwendig mooi droog, ook geen plassen koelmiddel onder de auto. Zo op het eerste gezicht niets aan de hand dus. Nog een keer starten en nog steeds niet willen. Dan de bougies er maar even uitdraaien. Kleur van de bougies is goed, verbranding lijkt oke. Dan toch maar even compressie meten op alle cilinders. Vreemd genoeg heb ik goede compressie en lijkt de koppakking dus nu niet meer verdacht. Dan maar eens naar de ontsteking kijken, misschien geen vonk. Verdelerkap en rotor zien er goed uit, contacten zijn nog oke. Dan maar even met bougie op het blok leggen en starten maar. Vonken als een malle, hoezee! Vonk is er ook! Dus we hebben compressie en vonk.... hebben we dan wel brandstof? Opzoek naar de benzinefilter onder de auto... oja.. passat heeft alleen een electrische pomp in de tank. Kofferbak open en door de sparing in de bodem de pomp gevonden. Multimeter op de stekker op de pomp en proberen te starten..... Ja, de pomp krijgt stroom, maar nog steeds niet starten. Meneer sluit de boel weer aan en kruipt dan onder de auto om vervolgens met een wat rigoreuzere aanpak met de hamer een paar klappen op de onderzijde van de tank geven t.h.v. de pomp. Dan nogmaals een startpoging en hoera! De auto loopt. Anwb meneer zegt dus: je pomp heeft er niet zoveel zin meer in, maar zolang de motor loopt, kan je er wel mee thuis komen en moet je morgen maar opzoek naar een andere. Dus, meneer bedankt en rijden. Gelukkig, denk ik nog.. Dus we rijden weg, maar dat gaat niet geheel vlekkeloos. De auto doet erg bokken en stoten en inhouden. Totaal geen vermogen.  Wellicht brandstof tekort? De pomp lijkt dus wel vast te staan. Uiteindelijk toch maar weer auto aan de kant gezet, motor uit en weer niet willen starten. Eerste verdachte is dus vastgelopen benzinepomp. Anwb weer gebeld en auto op de vrachtwagen aar huis gebracht.

Nu is mijn vraag: wat denken jullie als eerste diagnose? De brandstofpomp zou een verdachte kunnen zijn, maar dit verklaart niet het gebrek aan koelvloeistof. Voor zover ik me meen te herinneren heb ik ongeveer een maand terug ofzo nog eens olie gepeild en ook gekeken naar de hoeveelheid koelvloeistof. Er is me toen niets vreemds opgevallen....

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4975 Gepost op: 09 oktober, 2017, 21:02 »
Druk van de pomp meten,  weet je hoe en wat,  pomp kan idd  stuk zijn, of vuil in de zeef, dus misschien pomp even uit de tank halen
Wat de koelvloeistof  betreft, eens kijken  waar er eventueel een lekkage is, systeem onder druk zetten

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4976 Gepost op: 09 oktober, 2017, 21:19 »
Hoe zet je de pomp onder druk? Welk gereedschap gebruik je daarvoor? Hoe meten?

Idem voor het koelsysteem. Hoe meet je dit? Ik moest 2 liter bijvullen. Best wel veel dus. Heb verder geen zichtbare lekkage onder de auto of rondom het blok..

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 274
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4977 Gepost op: 09 oktober, 2017, 22:28 »
Als je de brandstofslang onder de motorkap losmaakt en je geeft de bop spanning moet het er een de voorkant flink uitgutsen. Enigzins pulserend.  Een pisstraaltje is niet genoeg. Als het dat niet doet is er ergens wat aan de hand in het brandstof opvoersysteem. Het zou ook nog een vervuild (lees: dichtgeslibd) benzinefilter kunnen zijn. Dat zit onder de wagen rechtsachter. Buiten dus. ;)
Koelvloeistof gewoon even in de gaten houden en kijken hoe snel je het verliest.  De radiateur is bij de wat oudere auto's vaak een gevoelig punt. Ik denk dat deze twee dingen niets met elkaar te maken hebben, gewoon bij toeval ontdekt. Succes!
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4978 Gepost op: 10 oktober, 2017, 20:21 »
Als je de brandstofslang onder de motorkap losmaakt en je geeft de bop spanning moet het er een de voorkant flink uitgutsen. Enigzins pulserend.  Een pisstraaltje is niet genoeg. Als het dat niet doet is er ergens wat aan de hand in het brandstof opvoersysteem. Het zou ook nog een vervuild (lees: dichtgeslibd) benzinefilter kunnen zijn. Dat zit onder de wagen rechtsachter. Buiten dus. ;)
Koelvloeistof gewoon even in de gaten houden en kijken hoe snel je het verliest.  De radiateur is bij de wat oudere auto's vaak een gevoelig punt. Ik denk dat deze twee dingen niets met elkaar te maken hebben, gewoon bij toeval ontdekt. Succes!

Vanmiddag de brandstofslang op de inlaat even los gehad en een startoging gedaan; resultaat.. geen druppel. Er is wel spanning gemeten op de stekker naar de brandstofpomp, maar blijkbaar doet ie niets. Toch maar op zoek naar een pomp dus. Voor wat betreft het vermoedelijke koeivloeistoflek: binnenkort toch maar even het koelsysteem onder druk zetten en op zoek naar lekkage. Ik ben nog steeds bang voor een lek aan de koppakking, maar na een compressietest, bleek ik gewoon compressie te hebben op alle cilinders, dus dat suggereert dat de koppakking nog oke is..

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 274
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #4979 Gepost op: 10 oktober, 2017, 21:13 »
De brandstofpomp hoor je ook duidelijk een zoemend geluid maken als ie werkt. Hoor je dat niet als je er 12V op zet dan weet je genoeg.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.