Recente berichten

[Vandaag om 09:58]

[17 september, 2021, 21:10]

[16 augustus, 2021, 16:22]

[11 juli, 2021, 20:47]

[22 juni, 2021, 17:02]

[06 juni, 2021, 19:06]

[15 mei, 2021, 18:48]

[10 mei, 2021, 20:59]

[27 februari, 2021, 14:45]

[10 december, 2020, 23:45]

[02 december, 2020, 17:34]

[28 november, 2020, 20:43]

[20 november, 2020, 19:53]

[29 oktober, 2020, 20:14]

[12 september, 2020, 11:15]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
20 september, 2021, 20:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???  (gelezen 633310 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 393
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #5025 Gepost op: 12 juli, 2021, 10:40 »
Een tijdje terug had onze Passat ineens soms wat meer moeite met starten bij vochtiger weer. Ook liep de auto vervolgens bij koude start nogal stotterend, bij accelereren. Bij warme motor liep de auto trouwens wel goed.
Vreemd. Ik werd op de facebook versie van dit forum getipt over als mogelijke oorzaak het tanken van e10.
Ik kon me hier niet veel bij voorstellen. Hoewel ik wel altijd e10 tank, voeg ik om de tank ook altijd een e10 killer additief toe aan de brandstof. Naar mijn idee zouden dan de schadelijke gevolgen van de e10 brandstof dan beperkt moeten blijven.

Ik heb daarom eerst de (nog niet zo oude) Bosch bougies maar eens vervangen voor Champion N7BYC bougies.
Wat een verschil! Startproblemen en onregelmatig lopen op koude motor verdwenen, maar ook loopt de motor in zijn algemeen veel stiller en gas-respons is vele malen beter.  :clap:


Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 393
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #5026 Gepost op: 13 augustus, 2021, 21:35 »
En nieuwe schokdempers rondom, want de vering begon op een Citro├źn 2cv te lijken. Beide achterdempers waren vochtig van de olie.

Tegelijk maar nieuwe veren gestoken van Weitec -4cm. Niet superlaag, perfect voor dagelijks gebruik, maar ziet er wat nettet uit en het stuurgedrag in bochten is aanzienlijk verbetert. Het deinen is nu verleden tijd.
Alleen nog uitlijnen komende week


Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3966
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #5027 Gepost op: 14 augustus, 2021, 21:19 »
Fijn dat het gelukt is man!  :perfect:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 daily

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 393
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #5028 Gepost op: 15 augustus, 2021, 20:14 »
Fijn dat het gelukt is man!  :perfect:

Ja, viel even tegen. De veren zouden eigenlijk 1 op 1 moeten passen, maar aan de voorzijde had ik een andere bovenste veerschotel en toplager nodig. Blijkbaar (dat wist ik pas achteraf) zijn er 2 varianten in omloop.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 254
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #5029 Gepost op: 15 augustus, 2021, 23:22 »
Ik wilde eerder al reageren, maar was op vakantie. Hij ziet er echt geweldig uit, Vincent  :clap:
Die ellende met de veren heb ik ook gehad. Ik heb nu een setje aan de voorkant dat voor 5 cm verlaging zou moeten zorgen dat 'm op de originele cross-country hoogte houdt. Sinds het wisselen van de schokdempers voor dezelfde auto met gebruikmaking van de veerschotels die ik al in gebruik had stond ie veeeeeel te hoor voor.. Zie mijn eigen topic. 
Het is mij nooi duidelijk geworden hoe dat kon, maar is nu opgelost.
Ze zijn ook iets stugger dan ori (schijnt). Ik heb dat nooit kunnen testen omdat ik van ori/ori naar gele Koni/-5cm ben gegaan.
Van de Koni's wist ik al dat ze met ori veren ook een stuk stugger resultaat geven.

Die van mij mag binnenkort ook weer naar de APK.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 393
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Wat heb jij aan je Passat gedaan vandaag ???
« Reactie #5030 Gepost op: 16 augustus, 2021, 16:22 »
Ik wilde eerder al reageren, maar was op vakantie. Hij ziet er echt geweldig uit, Vincent  :clap:
Die ellende met de veren heb ik ook gehad. Ik heb nu een setje aan de voorkant dat voor 5 cm verlaging zou moeten zorgen dat 'm op de originele cross-country hoogte houdt. Sinds het wisselen van de schokdempers voor dezelfde auto met gebruikmaking van de veerschotels die ik al in gebruik had stond ie veeeeeel te hoor voor.. Zie mijn eigen topic. 
Het is mij nooi duidelijk geworden hoe dat kon, maar is nu opgelost.
Ze zijn ook iets stugger dan ori (schijnt). Ik heb dat nooit kunnen testen omdat ik van ori/ori naar gele Koni/-5cm ben gegaan.
Van de Koni's wist ik al dat ze met ori veren ook een stuk stugger resultaat geven.

Die van mij mag binnenkort ook weer naar de APK.

Bij mij is die aan de voorzijde ook niet echt veel gezakt, maar ik vind het goed zo. Het ging me vooral om het weggedrag dat wat beter moest zijn en dat is gelukt.
De veerschotels die ik had waren te klein in diameter en daarmee kreeg ik de verlagingsveren met een grotere diameter van de bovenste winding niet opgesloten. Ik moest daarvoor de 'oudere' versie van de bovenste veerschotel hebben. De oudere versie van de veerschotel komt ook met een ander toplager.
Waarom de auto niet veel gezakt is weet ik niet precies. Lengte van de nieuwe schokbreker komt overeen met de oude schokbreker en de nieuwe stuggere veren zijn wel degelijk korter dan de originele veren.
Ik vermoed dat de oude veren zodanig slap/doorgezakt waren, dat deze ook al voor een soort van verlaging hebben gezorgd. Het daadwerkelijke verschil tussen de doorgezakte originele veren en de nieuwe -4cm verlagingsveren is dan denk ik bijna te verwaarlozen.