Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 juni, 2024, 12:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.  (gelezen 11713 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #15 Gepost op: 17 december, 2009, 00:21 »
Klinkt eigenlijk als een relais, komt vaker voor dat het relais te warm wordt en dan er mee stopt.
Rij je ook wel eens lange stukken met de auto?
Wat is de motorcode?
Als je een AGG of een AKR hebt, deze hebben 2 belangrijke relais. 1(4-polige pos K20) zorgt voor de stroom naar de injectoren,de stationairluchtklep en de brandstofpomp. De andere(5 polig pos K46) voor de stroom naar de luchtmassameter. Als een van deze uitvalt wordt het lastig starten voor een motor.
Je zou eens kunnen kijken of je injectoren en luchtmassameter spanning krijgen als de auto op contact staat

Het relais van de brandstofpomp is volgens mijn handboek positie 12.
Passat vr6 glx usa

Offline lukeboo

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #16 Gepost op: 17 december, 2009, 13:02 »
Citaat van: "passatUSA"
Klinkt eigenlijk als een relais, komt vaker voor dat het relais te warm wordt en dan er mee stopt.
Rij je ook wel eens lange stukken met de auto?
Wat is de motorcode?
Als je een AGG of een AKR hebt, deze hebben 2 belangrijke relais. 1(4-polige pos K20) zorgt voor de stroom naar de injectoren,de stationairluchtklep en de brandstofpomp. De andere(5 polig pos K46) voor de stroom naar de luchtmassameter. Als een van deze uitvalt wordt het lastig starten voor een motor.
Je zou eens kunnen kijken of je injectoren en luchtmassameter spanning krijgen als de auto op contact staat

Het relais van de brandstofpomp is volgens mijn handboek positie 12.


Ik heb de auto pas een paar weken, maar heb er wel al een paar keer een flink stuk mee gereden 250+KM.

Motorcode zal ik morgen even posten, auto staat nu bij de garage en morgen ga ik daar even langs. Ze hebben inmiddels de ECU eruit gehaald voor me.

Dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag en morgen horen jullie weer van me!

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #17 Gepost op: 18 december, 2009, 08:13 »
Het is de ECU niet maar als je graag teveel betaald tja... :mrgreen:
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #18 Gepost op: 18 december, 2009, 19:26 »
probeer eens als hij dus niet aanslaat of hij wel brandstof krijgt , want als de brandstof toevoer er niet is sluit hij het af dus zou het een relais kunnen zijn .

het zou ook kunnen zijn dat er een startonderbreker in je sleutel zit en dat er niet ''gecommuniceerd'' word tussen de sleutel en de ring op je contactslot ( toevallig door schade en schande wijzer geworden ) . ook alleen op de B4

beide zijn uit te lezen op een Boschkast mits je OBD2 hebt B4 heeft dat B3 niet die heeft knippercode

wat je ook zou kunnen meten is of er spanning op je injectierail staat , let wel !!! de injectoren zijn massa-aangestuurd
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline lukeboo

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #19 Gepost op: 19 december, 2009, 12:07 »
hoi allemaal.

Vanochtend het volgende:
- Heb de kabel van de ECU naar de ontsteking vervangen, ECU gecontroleerd op corrosie. Aansluitpunten zijn prima in orde, maar nu krijg ik ook geen vonk meer op de bougies. Het stroom probleem blijft dus. Wanneer hij start heb ik stroom, wanneer hij niet starts, vonkt hij niet en heb ik geen stroom.

Nu heb ik een dichtbijzijnde sloop gevraagd (ik ken de broer vd eigenaar) of ik een ECU mag lenen om dat uit te sluiten.
In mijn passat zit nu een SIEMENS 037-906-025 G (motorcode van mijne is AGG)

Hij heeft een SIEMENS 037-906-025 H liggen. Die H en die G waar staan die voor? Kan ik die gewoon omruilen?

Alvast dank!

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #20 Gepost op: 06 januari, 2010, 00:22 »
Al nieuws? :mrgreen:
Passat vr6 glx usa

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #21 Gepost op: 06 januari, 2010, 01:15 »
Ja jandorie!hier een beetje de grijze 35i breinen in de stress helpen maar nieuws ho maar........ :mrgreen:
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline lukeboo

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #22 Gepost op: 23 januari, 2010, 19:06 »
Hoi allemaal,

Sorry voor het niet plaatsen van 'nieuws'. Het is dan ook geen nieuws waar je vrolijk van wordt en ben druk druk druk geweest om de auto weer rijdend te krijgen.

Het volgende:
De nieuwe ECU erin gezet, heb toch maar eentje met precies dezelfde code bemachtigd. Netjes ge-reset met vagcom en de auto herkende hem prima.

Start probleem nog steeds niet opgelost. Uitlezen met vagcom gaf nu iets met stroom aan. Alles doorgemeten en uiteindelijk de stroomverdeler vervangen. Alles leek opgelost. Starten ging prima, zowel koud als warm, rijden ging prima, tot een paar dagen geleden.

Al rijdende slaat de motor af. Na 5 seconden wachten start hij weer en kan ik weer verder rijden.

Iemand nog tips?

tnx!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #23 Gepost op: 23 januari, 2010, 22:32 »
pak de meetwaarden es van de tempratuursensoren eens ik denk dat hij daar ook een fout in kan hebben en anders de BDP sensor die wil ook wel es voor stress zorgen .

en kan je ook totaal de meetwaarden meten dus als de auto op contact staat of als hij loopt dan de meetwaarden es nakijken de lamda mag niet meer hebben als 4 volt , en heeft vagcom ook een testprogramma zodat je alle functies vanuit de pc kunt testen ???? zo ja doe dat es als hij ergens dan een storing vind geeft hij dat ook gelijk aan ( wel bij de Bosch-kast ).

waar woon je ??? anders kun je es een keer bij mij op het werk komen om em uit te lezen en dan kijken wat er aan te doen is
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #24 Gepost op: 24 januari, 2010, 10:26 »
Met de komende wintermeet neem ik de laptop mee. Dus als je kan komen kunnen we altijd even kijken

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #25 Gepost op: 24 januari, 2010, 12:08 »
Maak eens een lijstje van wat je nu wel en niet gecontroleerd hebt. Want volgens mij waren er nog een aantal tips genoemd die je nog niet gecontroleerd hebt
Passat vr6 glx usa

Offline lukeboo

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari, 2010, 17:13 »
Citaat van: "passatUSA"
Maak eens een lijstje van wat je nu wel en niet gecontroleerd hebt. Want volgens mij waren er nog een aantal tips genoemd die je nog niet gecontroleerd hebt


Ow, ok ik ben ervan uitgegaan dat dit een ander probleem is dan voorheen. Nu dat de stroomverdeler vervangen is, zijn de startproblemen weg en daar ging het topic in eerste instantie over. Ik dacht dat de tips betrekking hadden op het startprobleem.

Even voor de duidelijkheid:
- auto heeft nu grote beurt gehad bij lokale garage (goede bekende van me) Bougies, filters zijn vernieuwd.
- garage heeft alleen de stroomverdeler erin gezet. En toen waren de startproblemen weg.

Nu, paar dagen later na zeker 200km te hebben gereden heb ik pas voor het eerst twee keer gehad dat de auto afslaat tijdens het rijden. Vandaag reed ik weg (snelweg) en na 2 minuten sloeg hij af, maar al rijdende kon ik hem weer starten. Daarna 150 Km gereden (heen 75, 3 uur stilstaan, terug 75 km) zonder probleem.

De tips van jetta16v van gisteren heb ik nog niet kunnen proberen. Heb zelf ook de beschikking over vagcom met laptop. Laptop krijg ik vandaag weer terug (vriendin heeft hem mee voor een cursus, zucht :)). Ik zal hem dan eens uitlezen.

@ Moses: kewl, lijkt me zowieso eens leuk als leek bij zo'n meet te zijn!
@ jetta16v: ik woon in Venlo (jij in Veenendaal? Das pokke verweg! :(:()

Allen dank voor het meedenken.

Gr,
Luc

Offline lukeboo

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari, 2010, 20:08 »
Hoi allemaal,

Zojuist auto uitgelezen met vagcom. Met het volgende resultaat:

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 35 - VW Passat B4
Scan: 01,02,03,08,15,25
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 037 906 025 G  
   Component: SIMOS 4S           1941
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00625 - Vehicle Speed Signal
            16-00 - Signal Outside Specifications
Readiness: N/A

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 3A0 907 379    
   Component: ABS     ITTAE 20 GI V00
   Coding: 04505
   Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 25     -------------------------------------------------------
   Controller: 1H0 953 257  B
   Component: IMMO VWZ3Z0T2150556 V00
   Coding: 09600
   Shop #: WSC 00000
No fault code found.

End   -------------------------------------------------------



Heb de foutmelding gewist (clear) en opgeslagen.

Edit: ow heb wel opgezocht wat dit betekent:
foutcode:  00625
nl    Sensor voor de snelheidsmeter (G22)
du    Geschwindigkeitssignal (G22)
en    Vehicle Speed Signal
Extra info bij de foutcodes.   Intermittent


Mogelijke oorzaken:

    * Kontroleer bedrading en aansluitingen
    * G22 geeft een onbegrijpelijk signaal af
    * G22 is defect
    * Snelheidsmeter is defect

Iemand een tip wat nu te doen?

Dank!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #28 Gepost op: 24 januari, 2010, 21:44 »
snelheidssignaal komt van de bak af dus ik zou daar eerst es de stekker kontroleren kan ook wezen dat of de BDP sensor of de ODP sensor ( mits ie die heeft ) maar het klinkt alsof de krukassensor af en toe geen signaal doorgeeft
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passat 2.0CL 35iF (januari 1997) start niet meer.
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari, 2010, 12:56 »
Als de motor het doet rijdt de auto dan goed?
geen last van stotteren, onregelmatig lopen, inhouden?

een storing in het sneheidssignaal zou ik gewoon wissen en kijken of hij terugkomt als de motor stil valt,kan best zijn dan hij nog in het geheugen zat,maar niks hiermee te maken heeft
Passat vr6 glx usa