Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 april, 2024, 05:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: ABS heeft kuren  (gelezen 3670 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Leon

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
ABS heeft kuren
« Gepost op: 18 december, 2009, 20:30 »
hallo allemaal

nou ik ben nieuw hier heb nu sinds anderhalf jaar een mooie rode passat var. 1.8 abs motor en rijd eg heerlijk

alleen nu merk ik met deze gladheid waarme ik lekker heb zitten testen dat mijn abs niet altijd lekker werkt

als ik begin te slippen en mijn abs ingrijpt voel ik heel wieing in mijn pedaal en kan hem steeds dieper intrappen nu wou ik dus juist weten of dit normaal is of dat dit eventueel met ontluchten te maken heeft want kan je een abs ontluchten of gaat dat vanzelf tijdens ontluchten ook vin ik het raar dat als mijn auto een nacht ofzo heeft stil gestaan mijn remvloeistof ver boven max staat en zodra ik mijn auto start en mijn abs aan het opladen is zakt het peil tot net onder de max mag dit of is er dan echt iets defect

groeten

Leon

 o ja foto's enzo komen nog ben hier nieuw dus moet alles effe uitvogelen

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
ABS heeft kuren
« Reactie #1 Gepost op: 18 december, 2009, 20:47 »
welkom leon

dat met dat olie nivo verschil heb ik ook gehad.
ik heb laatst mijn remmen vervangen en ontlucht en nu heb ik het niet meer.tevens voel ik als mijn abs ingrijpt een soort trilling in mijn pedaal.
BMW E39 523i full options

Offline Leon

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
ABS heeft kuren
« Reactie #2 Gepost op: 18 december, 2009, 21:17 »
oke nou ik half jaar geleden een nieuwe remkrachtverdeler eronder gezet en toen ook gelijk zelf me remolie ververst volgens de vraagbaak dus ga ervan uit dat het goed gegaan is maar ja ik voel ook wel een lichte trilling in me pedaal maar ik kan hem tog steeds verder intrappen zonder dat het zwaar gaat tijdens het slippen

maar kan je een abs ontluchten of gaat dat vanzelf tijdens onluchtingsproces

gr Leon

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
ABS heeft kuren
« Reactie #3 Gepost op: 18 december, 2009, 21:41 »
gaat ook op dezelfde manier.
beter is hem te voorontluchten.met een ontluchtings apparaat.
maar dit hoeft niet perse.ik heb het ook zonder gedaan.
de abs pomp duwt de olie er toch uit.
let wel pomp mag niet langer dan 120 sec onafgebroken werken.gebeurt dit wel dan moet ie 10 mintuen afkoelen alvoors verder te gaan
BMW E39 523i full options

Offline Leon

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
ABS heeft kuren
« Reactie #4 Gepost op: 18 december, 2009, 22:02 »
oke nou bedankt

ik ga morgen is maar is kijken of ik ergens een ontluchtings slang of zo kan krijgen want heb het vorige keer met een los slangetje gedaan en als het pedaal weer omhoog kwam het slangetje dicht geknepen maar heb toch het idee dat dit niet het beste werkt als je nou abs heb wat kan je dan het beste gebruiken een slangetje met een keerklepje ering of moet het eht een vacuum of druk pompje zijn

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
ABS heeft kuren
« Reactie #5 Gepost op: 18 december, 2009, 22:24 »
je moet je ontl nippel open draaien en dan je pedaal intrappen en dit een paar keer herhalen.zodat de lucht ontsnapt.daarna nippel opendraaien en pedaal ingetrapt houden.je abs pomp pompt dan de olie naar buiten.en dan indien er geen lucht meer tussen de olie zit,maar deze er in een straaltje uitkomt de nippel dicht draaien.dan heb je zo'n ontluchtings pomp niet nodig.maar hou wel je olie nivo in de gaten deze mag niet onder min komen.
BMW E39 523i full options

Offline Leon

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
ABS heeft kuren
« Reactie #6 Gepost op: 18 december, 2009, 22:28 »
oke dan dus dat is eigluk best nog simpeler dan ik dacht haha maar die remvloeistof eruit pompen doet die dat ook bij mijn voor remmen of alleen bij mijn achter remmen want in die vraagbaak staat dat je speciaal setje nodig hebt en dat die bij de achterkant het erzelf uit pompt

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
ABS heeft kuren
« Reactie #7 Gepost op: 18 december, 2009, 22:32 »
ik heb rondom nieuwe schijven en achter nog nieuwe blokken geplaatst.hoe het voorkant ontluchten zitweet ik niet zeker,ik heb ze alleen achter moeten ontluchten ivm gelijktijdig reviseren van de remklauwen achter.voor moet ik nog reviseren.maar ja druk druk :wink:

ik heb de vraagbraak van p.h. olving gebruikt.
en advies gehad van peter uit oss over het hoe en wat.
BMW E39 523i full options

Offline Leon

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
  • Karma: +0/-0
ABS heeft kuren
« Reactie #8 Gepost op: 18 december, 2009, 22:37 »
oke haha ja dat druk ken ik heb het zelf ook zeker met me werk in deze kou is een gekke huis maar ja moet zelf verder ook nog veel doen aan me auto waaronder voor en achter remmen reviseren en daar is dit forum wel makelijk voor staan veel goeie verhalen en zo op en ja bij een auto is altijd alle hulp welkom maar ga morgen effe naar brezan kijken voor zo ontluchtapparaat of iets haha en dan nog maar keer proberen te ontluchten en anders maar is kijken naar me accumulator of zo of deze nog goed werkt alleen effe kijken hoe