Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 april, 2024, 02:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Renkie / Passat B4 - 550.000km  (gelezen 7150 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Gepost op: 02 maart, 2010, 21:53 »
Hallo iedereen,

Al enorm lang geregistreerd hier, maar nog nooit echt een 'voorstel' / project topic.
Ik rij al jaren in een Passat van 1996, 35i B4. De auto is sinds 2002 in mijn bezit. De totaal kmstand staat inmiddels op ruim 550.000km, ik heb de auto in 2002 gekocht met kmstand 212.5000.
Helaas is de afgelopen paar jaar niet zonder slag of stoot gegaan.

Na wat eerdere reparaties is bij 475.000 is de krukas incl krukaspoulie gebroken, dit na reparatie ervan 100.000km eerder..... Hierna was ik de oude 1Z motor echt zat en is er na overleg met VVT een ASV motor geplaatst uit een Golf 4.
De bedoeling is nog heel wat jaren door te rijden, en met 50.000km aan woon/werk verkeer tikt dat aardig aan.
Deze motor zit na tuning (130pk turbo en pp764 verstuivers) op 168pk en 401nm gebracht.

Wat foto's en onderin lijstje andere aanpassingen :





kat leeg
middendemper weg
110pk downpipe
egr weg
PP764
GT1749VA Turbo (2003 Passat)
AHU inlaatspruitstuk
VVT chip op maat
5bak CTN -> ASD
Olie temp meter
Xenon 6000K
Sachs koppeling
15" Zilver BBS Winter
15" Zwart BBS Zomer
G60 remmerij voor incl aangepaste remklauwen
Voorstoelen A4 2003 / zelfbouw frame
Aug 2008 - ASV motor 168pk / 400nm

Begin 2010 is de scharnier van de linker voordeur vervangen, 2 achterveren vervangen.

Ben nog op zoek naar de volgende onderdelen :
- Originele HELLA mistlampen B4
- Armsteun die NIET aan de stoel gemonteerd is maar deel vd middenconsole is  (ivm A4 stoel)

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #1 Gepost op: 02 maart, 2010, 22:41 »
ik denk dat je in 1 klap de snelste van het forum bent met zo'n koppel :bow:
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart, 2010, 00:04 »
Citaat van: "peter"
ik denk dat je in 1 klap de snelste van het forum bent met zo'n koppel :bow:
dat denke gij maar het gaat erom wat er tussen de oren zit om ECHT snel te zijn  :wink: hoe minder er in zit hoe sneller ( lees dwazer ) gij weg bent  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart, 2010, 14:23 »
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "peter"
ik denk dat je in 1 klap de snelste van het forum bent met zo'n koppel :bow:
dat denke gij maar het gaat erom wat er tussen de oren zit om ECHT snel te zijn  :wink: hoe minder er in zit hoe sneller ( lees dwazer ) gij weg bent  :mrgreen:


hmmm ben ik niet met je eens gaat ook wel om reactie snelheid  :mrgreen:

maare mooie passat  :bow:

Offline babyboom

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 314
  • Karma: +0/-0
    • http://babyboom1983.hyves.nl/
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #4 Gepost op: 03 maart, 2010, 17:19 »
snik ik mis meteen mn oude mondeo station

die mn meisie in de vangrail parkeerde

die had 450NM  :mrgreen:

maar ja toen had ik geen huisie en zo en was er geld zat :sad:

Offline passattdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Karma: +5/-0
  • passat tdi
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart, 2010, 20:26 »
je woont of woonde in winschoten of niet??

johan heeft er nog over gehad.
ben namelijk ook bezig om mijn diesel beetje sneller te laten lopen.
vorige week net pp520 verstuivers opgehaald en ingebouwd

maar ik hou gewoon de 1z erin :mrgreen:
*Passat b4 variant 1.9 tdi 1996  *Golf 2 1.8i aut. 1989
*Polo classic(sedan) 1.6 1996  *Golf 2 1.8 16v "Hightech" 1987

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #6 Gepost op: 03 maart, 2010, 20:57 »
Klopt helemaal ja, woon in de buurt van Winschoten.

VVT is een prima adres als je meer vermogen wilt, 1Z is ook prima als je geen al te gek vermogen wilt. (Bij 130pk is de fut er wel uit)
Ik heb gewoon pech gehad met de krukaspoulie (= bekend probleem bij 1z/afn/ahu en de oude Td's)

Vandaar toen de ASV motor erin.

Moet wel zeggen dat de ASV extreem mooi loopt zo. Geniet er nog elke dag van, en maak genoeg kilometers met 170km woon/werk verkeer per dag ;)

Offline passattdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Karma: +5/-0
  • passat tdi
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #7 Gepost op: 03 maart, 2010, 22:39 »
heb je zo nooit zien rijden. kom tog regelmatig in winschoten.

ik rijdt gemiddeld 1000 a 1200 km in de week net tank vol :mrgreen:
*Passat b4 variant 1.9 tdi 1996  *Golf 2 1.8i aut. 1989
*Polo classic(sedan) 1.6 1996  *Golf 2 1.8 16v "Hightech" 1987

Offline bartman35i

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 149
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Gooik : parel van het Pajottenland
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart, 2010, 19:34 »
Om zo een motor van golf 4 in te bouwen wat heb je daar aallemaal voor nodig( buiten duiten natuurlijk :mrgreen: )?
Standaard vermogen mag dus geen opkitteldingen.
Ziet er ondanks hoge km stand wel nog mooi uit vind ik.
Auto's vrouwen en een plat dak : niet anders dan miserie

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart, 2010, 21:40 »
Voor details moet je even bij VVT aankloppen, maar in de basis komt het hier op neer.

Recent type golf3 ECU (standaard ecu gaat tot 1.0 bar, moet tot 1.5 bar kunnen)
Originele bak kun je houden
Als je geen airco hebt kun je de stuurpomp op dezelfde plek houden, wel een andere steun nodig.
Bekabeling van de inspuitpomp moet anders.
Koelslangen moet je wat aanpassen ivm andere warmtewisselaar
Software moet je aanpassen.

Enige wat je merkt is dat de 1Z een andere aansturing heeft van de oliesensoren. Ik heb nu wel de sensor voor een te lage druk dat het lampje knippert maar niet dat er een geluidssignaal afgegeven wordt.

Ik zal vast iets vergeten zijn, maar hier komt het dus ongeveer op neer. De auto ziet er op zich nog best netjes uit, al zitten er wel zat parkeerdeukjes in helaas. Heb ook wat roest van schades vd vorige eigenaar laten wegwerken.

Ik woon in de buurt van Winschoten, dus komt niet heel erg vaak in Winschoten zelf ;)

Offline passattdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Karma: +5/-0
  • passat tdi
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #10 Gepost op: 04 maart, 2010, 21:54 »
ozo haha

ik rij overal en nergens haha anders kan diesel niet uit :wink:
*Passat b4 variant 1.9 tdi 1996  *Golf 2 1.8i aut. 1989
*Polo classic(sedan) 1.6 1996  *Golf 2 1.8 16v "Hightech" 1987

Offline Ray

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • Karma: +0/-0
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #11 Gepost op: 06 maart, 2010, 14:31 »
johan heeft er nog over gehad.
ben namelijk ook bezig om mijn diesel beetje sneller te laten lopen.
vorige week net pp520 verstuivers opgehaald en ingebouwd

maar ik hou gewoon de 1z erin :mrgreen:[/quote]


Merkbaar verschil :?:  :?:  Geen verdere aanpassingen? Quanta costa :?:  :?:

Offline Ray

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • Karma: +0/-0
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #12 Gepost op: 06 maart, 2010, 14:32 »
Citaat van: "Renkie"
Voor details moet je even bij VVT aankloppen, maar in de basis komt het hier op neer.

Recent type golf3 ECU (standaard ecu gaat tot 1.0 bar, moet tot 1.5 bar kunnen)
Originele bak kun je houden
Als je geen airco hebt kun je de stuurpomp op dezelfde plek houden, wel een andere steun nodig.
Bekabeling van de inspuitpomp moet anders.
Koelslangen moet je wat aanpassen ivm andere warmtewisselaar
Software moet je aanpassen.

Enige wat je merkt is dat de 1Z een andere aansturing heeft van de oliesensoren. Ik heb nu wel de sensor voor een te lage druk dat het lampje knippert maar niet dat er een geluidssignaal afgegeven wordt.

Ik zal vast iets vergeten zijn, maar hier komt het dus ongeveer op neer. De auto ziet er op zich nog best netjes uit, al zitten er wel zat parkeerdeukjes in helaas. Heb ook wat roest van schades vd vorige eigenaar laten wegwerken.

Ik woon in de buurt van Winschoten, dus komt niet heel erg vaak in Winschoten zelf ;)



Hoelang zijn ze er mee bezig geweest :?:

Offline passattdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Karma: +5/-0
  • passat tdi
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #13 Gepost op: 06 maart, 2010, 15:56 »
Citaat van: "Ray"
johan heeft er nog over gehad.
ben namelijk ook bezig om mijn diesel beetje sneller te laten lopen.
vorige week net pp520 verstuivers opgehaald en ingebouwd

maar ik hou gewoon de 1z erin :mrgreen:



Merkbaar verschil :?:  :?:  Geen verdere aanpassingen? Quanta costa :?:  :?:[/quote]

325,- met ruilverstuivers
en ik merk het echt.
trekt nu de hele tyd door en vooral onder in :bow:

maar voor de rest rij ik nog met powerbox, katleeg en egr verwijderd.
wat nog gemonteerd moet worden, intercooler (mazda 3 citd), complete rvs uitlaat vanaf de turbo en chip op maat.
*Passat b4 variant 1.9 tdi 1996  *Golf 2 1.8i aut. 1989
*Polo classic(sedan) 1.6 1996  *Golf 2 1.8 16v "Hightech" 1987

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Renkie / Passat B4 - 550.000km
« Reactie #14 Gepost op: 06 maart, 2010, 18:09 »
Qua inbouwtijd moet je even bij VVT aankloppen hoe en wat. Mijn auto ging vlak voor een weekendje naar Frankrijk stuk, VVT heeft toen in de tussentijd de ASV ingebouwd.

Op zich is het in verhouding in korte tijd gebeurd, maar dat komt ook omdat VVT in verhouding erg snel de ASV motor geregeld had.