Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 april, 2024, 14:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem  (gelezen 15399 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Gepost op: 10 maart, 2010, 19:47 »
onze passat is afgekeurd  :sad:

co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7
en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan en
wat er aan te doen is ?

 :roll:

Offline passattdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Karma: +5/-0
  • passat tdi
Re: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart, 2010, 20:01 »
Citaat van: "babsvw"
onze passat is afgekeurd  :sad:

co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7
en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan en
wat er aan te doen is ?

 :roll:


bougies zijn goed??
anders zet er iridiums in. moneteren wij ook in mazda's op gas.
met de gewone bougies is het net zo
*Passat b4 variant 1.9 tdi 1996  *Golf 2 1.8i aut. 1989
*Polo classic(sedan) 1.6 1996  *Golf 2 1.8 16v "Hightech" 1987

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart, 2010, 20:08 »
Citaat van: "passattdi"
Citaat van: "babsvw"
onze passat is afgekeurd  :sad:

co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7
en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan en
wat er aan te doen is ?

 :roll:


bougies zijn goed??
anders zet er iridiums in. moneteren wij ook in mazda's op gas.
met de gewone bougies is het net zo



bougies zijn goed  :neutral:  

arjen heeft net nog weer wat kabeltjes richting de
lambasonde lopen vervangen en opnieuw aangesloten
klopte geen bal van  :sad:
morgen vroeg maar even weer co meten


iemand anders nog tips?

Offline alex34vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 96
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Brunssum
af keur
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart, 2010, 20:11 »
hoi . ik heb ook een passat 2.0 op lpg g3 . necam instalatie. bij mij zijden ze dat het beste ngk bougies er in met enkel staafje en afstellen op 0.7 mm , verder zou je op het inlaat spruitstuk de vacum slang valse lucht kunnen laten zuigen verandert ook co van zijden ze bij vw ooit tegen mij met een vr6 was ook te hoog , werkte goed na keuring gewoon slang terug erop . lucht filter is die nog schoon ? groetjes alex.

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: af keur
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart, 2010, 20:13 »
Citaat van: "alex34vw"
hoi . ik heb ook een passat 2.0 op lpg g3 . necam instalatie. bij mij zijden ze dat het beste ngk bougies er in met enkel staafje en afstellen op 0.7 mm , verder zou je op het inlaat spruitstuk de vacum slang valse lucht kunnen laten zuigen verandert ook co van zijden ze bij vw ooit tegen mij met een vr6 was ook te hoog , werkte goed na keuring gewoon slang terug erop . lucht filter is die nog schoon ? groetjes alex.


luchtfilter is schoon, vacuum is goed idee  
dank je  :mrgreen:

Offline alex34vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 96
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Brunssum
af keur
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart, 2010, 20:17 »
ja werkt goed je kan ook evt extra slangetje weg leggen dan hoor je het niet zo zuigen , als ze soms moeilijk doen was tip van vw dealer toen omdat ze motor niet kunnen afstellen tegenwoordig en ik moest naar de rdw toen met die vr6 . succes :clap:  alex.

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart, 2010, 23:48 »
Te hoge CO kan 2 dingen zijn, of de motor loopt te rijk of de katalysator is niet meer goed.
Is de CO te hoog stationair of op toeren?
Kun je eventueel overige waarden geven van de 4-gasmeting, lambda-waarde, O2?

Te hoge CO-waarde is vaak een probleem met de lambda-regeling.
Wat je kunt controleren is of de spanning die door de lambda-sonde wordt afgegeven ook goed aankomt bij de computer van de LPG-installatie. er gaan 2 draden van de lambdasonde naar de lpg-computer.
Een witte is het signaal en de wit/bruine is de massa. Als je over deze 2 meet met een multimeter zal er normaal een wisselende spanning te meten zijn tussen 0,1 en 0,9 Volt.
Als je nu een hoge CO hebt door een te rijk mengsel zou de lambda-sonde continu een spanning van meer dan 0,8 Volt moeten geven.(bij continu hoog signaal zou de lpg-installatie ook een foutcode moeten zetten, gaat er op de schakelaar van de LPG-installatie wel eens een rood lampje knipperen?)

Wat bij oudere auto's nog wel eens wil gebeuren is dat de verdamper gas gaat lekken door de vacuumaansluiting, je zou eens kunnen proberen deze dicht te knijpen en dan kijken wat er met de CO-waarde gebeurd.

Als de katalysator aan het einde komt kan het soms nog helpen om de katalysator effe warm te stoken door even stevig te gaan rijden en dan meteen de meting te doen.
Passat vr6 glx usa

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart, 2010, 09:00 »
Citaat van: "passatUSA"
Te hoge CO kan 2 dingen zijn, of de motor loopt te rijk of de katalysator is niet meer goed.
Is de CO te hoog stationair of op toeren?
Kun je eventueel overige waarden geven van de 4-gasmeting, lambda-waarde, O2?

Te hoge CO-waarde is vaak een probleem met de lambda-regeling.
Wat je kunt controleren is of de spanning die door de lambda-sonde wordt afgegeven ook goed aankomt bij de computer van de LPG-installatie. er gaan 2 draden van de lambdasonde naar de lpg-computer.
Een witte is het signaal en de wit/bruine is de massa. Als je over deze 2 meet met een multimeter zal er normaal een wisselende spanning te meten zijn tussen 0,1 en 0,9 Volt.
Als je nu een hoge CO hebt door een te rijk mengsel zou de lambda-sonde continu een spanning van meer dan 0,8 Volt moeten geven.(bij continu hoog signaal zou de lpg-installatie ook een foutcode moeten zetten, gaat er op de schakelaar van de LPG-installatie wel eens een rood lampje knipperen?)

Wat bij oudere auto's nog wel eens wil gebeuren is dat de verdamper gas gaat lekken door de vacuumaansluiting, je zou eens kunnen proberen deze dicht te knijpen en dan kijken wat er met de CO-waarde gebeurd.

Als de katalysator aan het einde komt kan het soms nog helpen om de katalysator effe warm te stoken door even stevig te gaan rijden en dan meteen de meting te doen.


Arjen is der nu bezig komt nieuw lambda-sonde in hij had nu ook op benzine te hoog co, hij draait stationair al te hoog, arjen heb vanmorgen
direct gemeten toen ie bij het werk was (zo'n 35 km grootste gedeelte snelweg dus dan is ie wel warm)
lampjes van lpg instalatie doen weinig geven ook niet aan hoeveel
vulling er nog in de tank zit :neutral:
ik meld het nog wel even hier hoe het afloopt
heel erg bedankt voor de tips :mrgreen:

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart, 2010, 20:37 »
der zit nu nieuwe lambda-sonde in, morgen weer co testen  :roll:

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart, 2010, 11:06 »
co nu wel iets lager maar nog steeds te hoog

waarschijnlijk verdamper stuk  :mad:


arjen heeft de neiging de lpg boot in de fik te gaan steken  :roll:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart, 2010, 17:46 »
ik heb al geantwoord in een ander topic maar kenteken klaar liggen en vlak na een steekproef afmelden is DE manier om dit soort auto's er door te krijgen , het is sjoemelen ok maar tja als de auto voor de rest tiptop in orde is dan is de fraude niet zo heel erg  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart, 2010, 18:20 »
Citaat van: "babsvw"

waarschijnlijk verdamper stuk  :mad:

Waarom denk je dan dat de verdamper stuk is? Is hij op benzine dan nu goed?
Ik heb ervaring met dit gassysteem en kan veel tips geven, maar een auto die op benzine niet er door komt zal op lpg 9 van de 10 keer ook niet goed zijn.
Passat vr6 glx usa

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart, 2010, 18:35 »
Citaat van: "passatUSA"
Citaat van: "babsvw"

waarschijnlijk verdamper stuk  :mad:

Waarom denk je dan dat de verdamper stuk is? Is hij op benzine dan nu goed?
Ik heb ervaring met dit gassysteem en kan veel tips geven, maar een auto die op benzine niet er door komt zal op lpg 9 van de 10 keer ook niet goed zijn.


op benzine is ie ook niet goed, maar buurman die lpg instalaties inbouwd zei vanmiddag dat verdamper dan stuk is maar volgens inbouw bedrijf in Groningen kan dat het probleem niet zijn want dan moest ie helemaal nieet goed lopen en hij loopt verder goed  :roll:

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart, 2010, 18:35 »
Citaat van: "jetta16v"
ik heb al geantwoord in een ander topic maar kenteken klaar liggen en vlak na een steekproef afmelden is DE manier om dit soort auto's er door te krijgen , het is sjoemelen ok maar tja als de auto voor de rest tiptop in orde is dan is de fraude niet zo heel erg  :wink:


tja arjen kan hem zelf niet afmelden anders hadden we dat allang gedaan en apk station wil hem niet goedkeuren hij is verder helemaal in orde.

co zit rond de 6 was gister voor vervangen van lambda-sonde 7 op lpg
benzine zit iets lager

Offline vwpassat

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2028
  • Karma: +5/-0
  • Woonplaats: Zaandam
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart, 2010, 18:42 »
das zwaar klote