Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 april, 2024, 12:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem  (gelezen 15398 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline johan

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 89
  • Karma: +0/-0
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #45 Gepost op: 15 maart, 2010, 17:21 »
hoe werkt hiervan het stationair systeem ?
ben niet zo bekent met deze 2.0, wel de 2E motor (oude type 2.0) en daarvan weet ik dat er een stationair toerental klep op zit die je kan schoonmaken. als deze dat niet heeft zal de gasklep half elektrisch zijn.
gasklep kun je dan schoonmaken en opnieuw inleren met vagcom of bij de dealer met de vas-testkast.

johan
1992 Passat Variant GL VR6 aut (for sale)
1986 LT40 2.5tdi 1981 Jetta GL 2.0 aug
1986 Jetta vr6 1982 Golf tdi-p 1974 Chevy Van 5.7

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #46 Gepost op: 15 maart, 2010, 18:28 »
Citaat van: "babsvw"
dus.............nu is het co gehalte goed maar de auto loopt onregelmatig
hij slaat bijna uit en dan ineens pakt ie hem weer op  :roll:
als er massa draad van relais van de lpg instalatie loshalen loopt
ie weer goed maar co weer te hoog  :sad:
kan het relais kapot zijn of niet geod werken ?

dus nog niet gekeurd want draait stationnair te onregelmatig  :mad:


HELP WANTED

Sorry dat ik effe zo reageer.
Probeer het verhaal overzichtelijk te houden anders is het moeilijk om goede tips te geven. Klakkeloos onderdelen vervangen heeft geen zin en kost een hoop geld.
Als je ons meetwaarden geeft van de 4-gas meting en de lambdasonde en aangeeft wat er gebeurd bij welke omstandigheden dan kan er diagnose gesteld worden.


-Loopt de auto slecht op benzine of op lpg?
-Als de motor op benzine draait is het mengsel dan rijk of arm(lamda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning(hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?
-Als de motor op LPG-draait is het mengsel dan rijk of arm(lambda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning (hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?

Wat is de draadkleur van het lpg-relais dat je bediend, deze lpg-installatie heeft minstens 4 relais dus het zegt nog niks. Als je de het relaisdraadje los haalt draait de motor dan op lpg of op benzine?
Passat vr6 glx usa

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #47 Gepost op: 15 maart, 2010, 19:55 »
Citaat van: "passatUSA"


Als je ons meetwaarden geeft van de 4-gas meting en de lambdasonde en aangeeft wat er gebeurd bij welke omstandigheden dan kan er diagnose gesteld worden.


-Loopt de auto slecht op benzine of op lpg?
-Als de motor op benzine draait is het mengsel dan rijk of arm(lamda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning(hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?
-Als de motor op LPG-draait is het mengsel dan rijk of arm(lambda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning (hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?

Wat is de draadkleur van het lpg-relais dat je bediend, deze lpg-installatie heeft minstens 4 relais dus het zegt nog niks. Als je de het relaisdraadje los haalt draait de motor dan op lpg of op benzine?


Heb liever dat je zo reageerd daar heb ik tenminste wat aan  :wink:

op benzine draait de auto prima, met of zonder massa draadje naar relais
en dan heb ik het over de relais die links van het motorblok tegen schutbord aanzit,
als die massa draad los is draait ie op lpg goed
massa draad aangesloten begint ie te stotteren op lpg


heb net even via storingschema gekeken met het knipper van de lampjes
van de benzine/lpg schakelaar
dan geeft ie fout code 13 geen lambda signaal
en foutcode 43 drooggasafsluiter werkt niet
en 45 mengsel langdurig te rijk

vertel vertel

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #48 Gepost op: 16 maart, 2010, 03:15 »
hmm, blijft moeilijk voor me een goed beeld te vormen.
De foutcodes die je geeft hebben alle drie te maken met de waarde van de lambda-sonde

13 Geeft aan dat er geen wisselend signaal wordt gemeten.
Deze foutcode onstaat als de motor min 2 minuten loopt en het signaal tussen de 0,37 en 0,53 Volt is blijven hangen

43 geeft aan dat wanneer je aan het rijden bent en je het gas los laat de lambdasonde nog steeds een waarde van boven de 0,45Volt geeft.
De lambdasonde moet dat minder dan 0,1 Volt geven aangezien dan de brandstoftoevoer wordt uitgeschakeld.

45 geeft aan dat de waarde van de lambdasonde boven de 0,7Volt is blijven hangen gedurende 20 seconden.

Het relais waar je met de massa-draad aan het spelen bent, zit die draad oorspronkelijk aangesloten op de carosserie of een andere massa, of is deze verbonden met de lpg-computer?
Welke kleur heeft deze draad? :?: (bruin op positie 85?)
-Er is een relais met carrosseriemassa verbonden en dat is het hoofdrelais van de lpg en deze is plus geschakeld, maar als je dan de massa los haalt dan schakel je zelf het systeem over naar benzine en zal hij weer goed lopen. :wink:

Ik raad je aan om nu toch echt te gaan meten welke waarden er van de sonde af komt en bij de computer aankomt, mogelijk dat er ergens in de bedrading van de lpg-kabelboom spanning verloren gaat. Ik weet niet of je de lpg-computer al gevonden hebt. Deze is meestal onder het dashboard weggewerkt bij dit systeem. Het is een vierkant blikken ding met 2 blauwe stekkers
Passat vr6 glx usa

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #49 Gepost op: 16 maart, 2010, 21:20 »
Citaat van: "passatUSA"
hmm, blijft moeilijk voor me een goed beeld te vormen.
De foutcodes die je geeft hebben alle drie te maken met de waarde van de lambda-sonde

13 Geeft aan dat er geen wisselend signaal wordt gemeten.
Deze foutcode onstaat als de motor min 2 minuten loopt en het signaal tussen de 0,37 en 0,53 Volt is blijven hangen

43 geeft aan dat wanneer je aan het rijden bent en je het gas los laat de lambdasonde nog steeds een waarde van boven de 0,45Volt geeft.
De lambdasonde moet dat minder dan 0,1 Volt geven aangezien dan de brandstoftoevoer wordt uitgeschakeld.

45 geeft aan dat de waarde van de lambdasonde boven de 0,7Volt is blijven hangen gedurende 20 seconden.

Het relais waar je met de massa-draad aan het spelen bent, zit die draad oorspronkelijk aangesloten op de carosserie of een andere massa, of is deze verbonden met de lpg-computer?
Welke kleur heeft deze draad? :?: (bruin op positie 85?)
-Er is een relais met carrosseriemassa verbonden en dat is het hoofdrelais van de lpg en deze is plus geschakeld, maar als je dan de massa los haalt dan schakel je zelf het systeem over naar benzine en zal hij weer goed lopen. :wink:

Ik raad je aan om nu toch echt te gaan meten welke waarden er van de sonde af komt en bij de computer aankomt, mogelijk dat er ergens in de bedrading van de lpg-kabelboom spanning verloren gaat. Ik weet niet of je de lpg-computer al gevonden hebt. Deze is meestal onder het dashboard weggewerkt bij dit systeem. Het is een vierkant blikken ding met 2 blauwe stekkers


hebben 2 stekkers van relais in motorruitme om gewisseld, nu draait motor goed zowel op lpg als benzine
co op benzine en lpg  bij stationnair (900 toeren) goed
bij 2000 toeren op benzine co goed
op lpg co veel te hoog weet niet precies hoeveel
moest even snel tussen door bij de garage beste man begint me beetje
zat te worden  :wink:

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #50 Gepost op: 17 maart, 2010, 20:26 »
Arjen heeft de gasklep schoongemaakt
nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagt
had wat er aan de hang kon zijn
daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen
en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit  :mrgreen:

morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen  :mrgreen:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #51 Gepost op: 17 maart, 2010, 22:50 »
Citaat van: "babsvw"
Arjen heeft de gasklep schoongemaakt
nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagt
had wat er aan de hang kon zijn
daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen
en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit  :mrgreen:

morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen  :mrgreen:
ik had dat kreng in de fik gestoken wat een k*thok  :wink:  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #52 Gepost op: 18 maart, 2010, 09:56 »
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "babsvw"
Arjen heeft de gasklep schoongemaakt
nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagt
had wat er aan de hang kon zijn
daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen
en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit  :mrgreen:

morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen  :mrgreen:
ik had dat kreng in de fik gestoken wat een k*thok  :wink:  :mrgreen:


Arjen anders ook maar die heeft gelukkig ook iemand die zijn geduld bewaard  :wink:  :mrgreen:

ik weet nog niks trouwens  :roll:

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #53 Gepost op: 18 maart, 2010, 19:03 »
:dancing:  :clap:  :bow:

jaja de lpg boot is gekeurd  :applause:

morgen maar even gebak naar ons apk station brengen
voor alle geduld en tijd die ze der in gestoken hebben  :mrgreen:

co nog steeds te hoog maar beetje leiding beetje dichtgeknepen tijdens co meting  :wink:

Kenteken NR DV 62
Voertuigsoort  personenauto
Merk   VOLKSWAGEN
Handelsbenaming   PASSAT CL VARIANT 85 KW
Brandstof   LPG (Liquified Petrol Gas)
 
Vervaldatum APK  18-03-2011

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #54 Gepost op: 18 maart, 2010, 23:45 »
gefeliciteerd met de apk  :bow:  :cheers:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline vwpassat

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2028
  • Karma: +5/-0
  • Woonplaats: Zaandam
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #55 Gepost op: 19 maart, 2010, 00:22 »
dus hij mag weer een jaar

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
2.0 lpg g3 en benzine co probleem
« Reactie #56 Gepost op: 19 maart, 2010, 11:11 »
Citaat van: "vwpassat"
dus hij mag weer een jaar


ja, maar dat mag ook wel na alle werk en onkosten  :mrgreen:

daarin tegen kwam mijn passat afgelopen november in 1 keer door de
apk zonder reparaties en reparaties punten :bow: