Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27 april, 2024, 10:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: loopt weer lekker  (gelezen 3864 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline apro

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Gepost op: 18 maart, 2010, 20:15 »
Goedendag

Ik heb een passat station 1.8I uit '93.
De motor loopt soms niet lekker als ie warm is.
Het lijkt wel of ie op 3 cilinders loopt.

Heb de bougies als vervangen maar dit mocht niet baten.

Qua kilometers die maak is niet veel dagelijks zo'n 30 km bij elkaar heen en terug werk en een beetje daarbuiten.

Nu ging ik laatst mijn oliepeil meten en tevens bijvullen en toen kwam ik tot de ondekking dat er heel veel smurrie onder me oliedop zit.

NU zit er in de planning dat ik heb kleppendkselpakking ga vervangen maar nu nog even niet.
(vrouwtje staat op dit moment haar weeen weg te puffen terwijl ik dit schrijf)  :shock:
Vandaar dar ik nog niet kan sleutelen aan de passat.

iemand een idee wat het kan zijn waardoor hij zo raar doet.

bedankt alvast

gr apro

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
loopt weer lekker
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart, 2010, 21:25 »
smurrie is wit/grijs?

Door korte afstandjes komt je blok niet op temperatuur. Krijg je condens en dat zie je op de dop terug. Heb er zelf ook last van, zondag naar almere heen en terug, niks meer te zien.
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
loopt weer lekker
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart, 2010, 10:17 »
Klinkt als een tempsensor die geen correcte temperatuur doorgeeft aan de ECU. Is een blauwe sensor. Het kan zijn dat je een gecombineerde ensor hebt met 4 kabels ipv 2 losse sensoren met elk 2 draden.

Een andere mogelijkheid is dat heel misschien de lambda sensor raar doet.

Heb je de mogelijkeid hem uit te laten lezen?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline apro

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart, 2010, 10:44 »
mmm ok

Nee ik heb mogelijkheid om uit te lezen.

waar zit de temp sensor ??

gr apro

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
loopt weer lekker
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart, 2010, 14:34 »
Voor op het blok zit een aasluitpijp op de kop met een aantal koelslangen. Op dat pijpje zitten of 1 dubbele sensor of 2 losse sensoren. De zwarte is geloof ik voor de temp meter en de blauwe is voor de ECU.

Als je een dubbele sensor hebt (1 met 4 kabels, 1 stekker) dan is het waarschijnlijk een kwestie van kijken of je een andere kunt testen om te kijken of dat verschil maakt.

Check toch voor de zekerheid even de bougiekabels, verdeelkap en rotor. Vervangen indien versleten en/of gescheurd.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline johan

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 89
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart, 2010, 07:56 »
verdelerkap en rotor kosten nog geen 20 euro dus altijd de moeite om mee te vervangen, en je kunt dat ook gelijk uitsluiten.
wat is je verbruik ? en hoe ruiken de uitlaatgassen ?

johan
1992 Passat Variant GL VR6 aut (for sale)
1986 LT40 2.5tdi 1981 Jetta GL 2.0 aug
1986 Jetta vr6 1982 Golf tdi-p 1974 Chevy Van 5.7

Offline apro

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart, 2010, 10:40 »
De planning is om volgende week de verdelerkap rotor bougies kabels en de kleppendekslepakking te vervangen.

Maar ik had nog een vraagje

hoe krijg je de sludge eruit ??

gr apro

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
loopt weer lekker
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart, 2010, 11:59 »
Citaat van: "apro"
De planning is om volgende week de verdelerkap rotor bougies kabels en de kleppendekslepakking te vervangen.

Maar ik had nog een vraagje

hoe krijg je de sludge eruit ??

gr apro
gewoon je blok es op tempratuur brengen door een flink stuk te rijden als het dan nog niet weg is dan ff spoelen
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline apro

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart, 2010, 13:34 »
spoelen ??

hoe doe je dit dan ??

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart, 2010, 21:13 »
toevoeging aan de olie licht eraan wat je erbij gooit het ene spulletje heeft 5 minuten stationair nodig het andere 30 minuten rijden ....
Ze noemen het flushen oftewel spoelen dan laat je alle olie er af incl toevoeging en dat nieuwe er op en nieuwe filtertje.
het verwijderd alle troep in je motor aangekoekte olie etc.
zeg maar een soort gootsteen ontstopper voor je motor.
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline apro

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #10 Gepost op: 01 april, 2010, 17:02 »
Nou ik weet niet wat er nu weer is.
Maar ik stond van de week gewoon stil en hij wou helemaal niet meer starten. dit na een tijdje gereden te hebben.
motor is gewoon warm geworden.
Ik heb de motor af laten koelen en toen deed hij het wel weer maar niet van harte het leek wel of ie niet op alle pitten liep.

Iemand een idee wat dit kan zijn ??

Olie- en koelvloeistof blijven goed op pijl.

gr apro

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
loopt weer lekker
« Reactie #11 Gepost op: 02 april, 2010, 23:52 »
Ik heb je draadje even verplaatst naar Motorisch & Uitlaten... Dit ook voor de volgende die een dergelijk probleem heeft en de zoekfunctie gebruikt.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #12 Gepost op: 03 april, 2010, 08:38 »
VRIEND :mrgreen:
ik zou eens een beurtje doen bougies kabels rotor+kap olie en alle filters riempjes dat scheelt al een hoop zoeken.
Als je doen het probleem blijft houden is het volgens mij de ontsteking of de bobine.
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline apro

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Karma: +0/-0
loopt weer lekker
« Reactie #13 Gepost op: 07 april, 2010, 23:32 »
zo vandaag me kleppendekselpakking vervangen.
meteen me rotor en verdelerkap maar gedaan.

Na het zien van de oude was ik blij dat ik het gedaan.
Helemaal versleten en op.

Na alles geplaatst te hebben even starten om te kijken of ik het goed had gedaan.
Hij starte en liep als een zonnetje.
Toen kwam ik tot de ontdekkeing dat er een brandstofleiding was gesprongen.
Die ook meteen maar vervangen.
Alles loopt weer prima.

Nu alleen me einddemper vervangen en dan moet ie klaar zijn.

gr apro