Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 april, 2024, 19:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(  (gelezen 8588 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober, 2010, 20:19 »
Vandaag maar weer eens bezig geweest met m'n passatje.
Ik vond deze zomer dat hij af en toe toch wel erg warm werd tijdens het rijden in de file, dus heb ik besloten om de radiator en de waterpomp te gaan vervangen. Nou is het vervangen van de radiator niet zo'n lastig klusje, maar de waterpomp is lastiger. Ik heb begrepen dat je de motor een stukje omhoog moet krikken om zodat de waterpomp makkelijker er uit te halen is. Daarvoor moet een motorsteun losgemaakt worden, maar welke is dat? Ik heb nu de motorsteun achter losgemaakt, maar de carosserie komt toch nog aardig mee omhoog, moet de voorste ook nog los?



Tevens is bij mij het sierstuk van de uitlaat afgebroken, volgens de garage is dit de oorzaak dat hij nu bromt, verder is er geen lek gevonden. (hij bromt stevig rond de 2500 rpm) Ik heb hier een beetje m'n twijfels over. Klopt dit?
Passat vr6 glx usa

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober, 2010, 21:04 »
vraag 1. ja de voorste steun moet ook los anders kom je er niet bij

vraag 2. dit hoort niet zo dan is hoogstwaarschijnlijk het binnenwerk van de demper kapot en dan ''dreunt'' het lekker door terwijl de VR6 met standaarddempers muisstil moet zijn
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober, 2010, 16:24 »
Nou ik ben weer verder gekomen, maar nu loop ik echt vast :sad: , ik krijg de waterpomp zelf er niet uit. De pulley en de 3 boutjes van de pomp zelf heb ik los gekregen, maar de pomp zit echt muurvast.
Iemand tips?

Passat vr6 glx usa

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober, 2010, 18:01 »
Citaat van: "passatUSA"
Nou ik ben weer verder gekomen, maar nu loop ik echt vast :sad: , ik krijg de waterpomp zelf er niet uit. De pulley en de 3 boutjes van de pomp zelf heb ik los gekregen, maar de pomp zit echt muurvast.
Iemand tips?

de meelooprol die er vlak boven zit ff weghalen dan kun je er beter bij en tussen het blok en de pomp kun je dan een fikse schroevendraaier zetten  ( platte beitel is beter ) en dan een ferme knal met een hamer dan moet ie wel los komen
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #19 Gepost op: 12 oktober, 2010, 18:07 »
Citaat van: "jetta16v"
de meelooprol die er vlak boven zit ff weghalen dan kun je er beter bij en tussen het blok en de pomp kun je dan een fikse schroevendraaier zetten  ( platte beitel is beter ) en dan een ferme knal met een hamer dan moet ie wel los komen

Dat was idd de oplossing, eerst een beetje wrikken met de beitel zodat er een beetje ruimte ontstaat tussen de pomp en het blok, daarna idd de beitel er tussen zetten en rustig tikken en dan komt hij los. :thumsup:
Passat vr6 glx usa

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #20 Gepost op: 12 oktober, 2010, 20:06 »
nog effe een klein vraagje.
De pulley zit vast met 3 boutjes, maar die krijg ik niet zo goed vastgezet, want ik kan de pulley niet goed vasthouden.
Moeten die boutjes erg vast zitten, kan dat eventueel met loctite gedaan worden? Ik ben namelijk bang dat ze lostrillen.

Tevens hier het verschil tussen de oude en nieuwe waterpomp.(ik denk dat ik net op tijd ben :wink: )
Passat vr6 glx usa

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober, 2010, 23:47 »
Citaat van: "passatUSA"
nog effe een klein vraagje.
De pulley zit vast met 3 boutjes, maar die krijg ik niet zo goed vastgezet, want ik kan de pulley niet goed vasthouden.
Moeten die boutjes erg vast zitten, kan dat eventueel met loctite gedaan worden? Ik ben namelijk bang dat ze lostrillen.

Tevens hier het verschil tussen de oude en nieuwe waterpomp.(ik denk dat ik net op tijd ben :wink: )
als je de poelie goed wil vastzetten leg je de riem om alleen die poelie dan gebruik je die alszijnde strop om em tegen te houden werkt als een tiet  :bow:


bij 3 consulten is het de gewoonte om wat cash over te maken hahahahahaha succes man  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #22 Gepost op: 14 oktober, 2010, 21:03 »
Nou heb gisteren nog een lange proefrit gemaakt van 200km en dat is goed gegaan. ook bij lang stationair lopen blijft de temperatuur mooi constant.
Ik vrees alleen dat ik een verkeerde sensor van de dealer heb gekregen, want op het dashbord blijft de temperatuur nu constant op 100 graden staan terwijl vag-com netjes 90 aangeeft :roll:
Passat vr6 glx usa

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #23 Gepost op: 14 oktober, 2010, 21:21 »
Citaat van: "passatUSA"
Nou heb gisteren nog een lange proefrit gemaakt van 200km en dat is goed gegaan. ook bij lang stationair lopen blijft de temperatuur mooi constant.
Ik vrees alleen dat ik een verkeerde sensor van de dealer heb gekregen, want op het dashbord blijft de temperatuur nu constant op 100 graden staan terwijl vag-com netjes 90 aangeeft :roll:
das vrij normaal dus laat em lekker zitten die sensor
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #24 Gepost op: 08 december, 2010, 22:07 »
Ik heb na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt. :sad:
Ondanks dat hij me nog iedere dag netjes heen en weer brengt naar m'n werk heb ik besloten dat er een andere auto moet komen. 12 jaar lang heeft hij me overal naartoe gebracht. :bow:
Aangezien ik een nieuwe baan heb waar ik toch veel voor moet rijden en ik geen tijd meer heb om de auto zelf te onderhouden en het laten doen wordt me gewoon te duur, vandaar dat ik heb besloten om voor wat jongers te gaan.
Passat vr6 glx usa

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #25 Gepost op: 08 december, 2010, 22:52 »
uh ...... jij hebt dezelfde als mij toch ???wat wil je er voor hebben dan ????
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #26 Gepost op: 09 december, 2010, 16:23 »
hmm vind je het dan geen probleem dat de auto een duits kenteken heeft?
Passat vr6 glx usa

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Passatusa's 35i tje, gaat plaats maken voor een andere :(
« Reactie #27 Gepost op: 09 december, 2010, 18:05 »
Citaat van: "passatUSA"
hmm vind je het dan geen probleem dat de auto een duits kenteken heeft?
nein de auto word dan donor want jij hebt dezelfde kleur als de mijne volgens mij , donkergroen toch ??

mits de prijs juist is uiteraard  :wink:  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P