Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 april, 2024, 06:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: koelvloeistof probleem..bijna opgelost  (gelezen 24339 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jeffreyvr6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 410
  • Karma: +0/-0
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #15 Gepost op: 22 mei, 2011, 21:45 »
Citaat van: "Moses35i"
Maar binnen 5 mins is je blok normaal geproken bij stationair misschien net op werktemperatuur en koken  doet hij dan zeker niet. Hij kan iig z'n warmte niet kwijt middels de radiator dus mogelijk geen circulatie van de koelvloeistof richting radiator (zoals met een dichtstaande thermostaat of een kapotte waterpomp). Pas als die opengaat zal de radiateur koeling geven en pas als dat niet lukt zal de sensor op de radiateur contact maken bij een temperatiur van 95 graden voor de 1e trap en dan nog eens bij 105 graden voor de 2e trap van de sensor.


toch die thermostaat eens bekijken. pomp kan eigenlijk niet denk ik. wat moet daar stuk aan zijn zonder dat ie lekt bedoel ik. is een mechanisch ding ja.
Passat vr6; See buy flyyyy

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #16 Gepost op: 22 mei, 2011, 21:48 »
Ik had met de Audi80 wel een lekkende maar die deed het verder nog wel qua circulatie alleen was is steeds kvs aan het bijvullen  :wink:
Ik had mijn voorgaande post wat aangepast voordat er onnodig commentaar komt hahaha

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline jeffreyvr6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 410
  • Karma: +0/-0
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #17 Gepost op: 22 mei, 2011, 21:52 »
slangen wisselen dan weer heet, dan weer lauw. mischien door de stoom denk ik. zal de thermostaat ff checken morgen
Passat vr6; See buy flyyyy

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #18 Gepost op: 22 mei, 2011, 21:55 »
Oke dan hoor ik wel wat het is. ben heel benieuwd. Suc6 morgen!

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #19 Gepost op: 22 mei, 2011, 21:55 »
Bij voldoende vloeistof in het systeem (hoeft niet op max te staan ) maar laten we zeggen 4 liter.moet op het moment dat je de motor laat lopen,met een open reservior.moet je een straaltje vloeistof zien stromen.zie je dit niet dan is je pomp stuk.en weet je zeker dat je hem goed ontlucht hebt?als je dit niet goed doet namelijk kan ie ook gaan koken.
BMW E39 523i full options

Offline jeffreyvr6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 410
  • Karma: +0/-0
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #20 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:28 »
Citaat van: "bulldog"
Bij voldoende vloeistof in het systeem (hoeft niet op max te staan ) maar laten we zeggen 4 liter.moet op het moment dat je de motor laat lopen,met een open reservior.moet je een straaltje vloeistof zien stromen.zie je dit niet dan is je pomp stuk.en weet je zeker dat je hem goed ontlucht hebt?als je dit niet goed doet namelijk kan ie ook gaan koken.


ik heb het systeem zo goed mogelijk ontlucht. maar ik heb een vermoeden dat er geen kvs in de radiateur komt. en nee ik zie geen straaltje bij een draaiende motor.
Passat vr6; See buy flyyyy

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #21 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:36 »
Dan zal het waarschijnlijk toch je pomp zijn (helaas)
of je hebt iets mischien niet goed terug geplaatst.
BMW E39 523i full options

Offline jeffreyvr6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 410
  • Karma: +0/-0
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #22 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:41 »
Citaat van: "bulldog"
Dan zal het waarschijnlijk toch je pomp zijn (helaas)
of je hebt iets mischien niet goed terug geplaatst.


heb verder niks qua kvs systeem losgehad. alleen thermostaat.
Passat vr6; See buy flyyyy

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #23 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:43 »
Wat je ook nog even zou kunen proberen is het thermostaathuis inclusief de o-ring te monteren ZONDER thermostaat. Afvullen met water en het deksel van het vaatje niet te gebruiken. Slang vanaf de radiator naar het vaatje aan de kant van het vaatje los te nemen en in het vaatje te hangen en dan de motor te starten.

Als er dan water/kvs ui het slangetje in het vaatje komt is de circulatie goed en zal de waterpomp niet defect zijn. Loopt de temperatuur hierbij ook niet heel erg snel op maar komt uiteindelijk wel bij de 90 graden zonder te spuiten dan kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat de nieuwe thermostaat stuk is.

Geen water via slangetje in het vaatje betekend dat de waterpomp defect is. Deze dan vervangen en dan met thermostaat (of deze uit voorzorg omruilen voor een andere van 87 graden) compleet monteren en nog eens proberen qua temperatuur met het slangetje, maar dan weer alles netjes gemonteerd.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #24 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:49 »
Citaat van: "Moses35i"
Wat je ook nog even zou kunen proberen is het thermostaathuis inclusief de o-ring te monteren ZONDER thermostaat. Afvullen met water en het deksel van het vaatje niet te gebruiken. Slang vanaf de radiator naar het vaatje aan de kant van het vaatje los te nemen en in het vaatje te hangen en dan de motor te starten.

Als er dan water/kvs ui het slangetje in het vaatje komt is de circulatie goed en zal de waterpomp niet defect zijn. Loopt de temperatuur hierbij ook niet heel erg snel op maar komt uiteindelijk wel bij de 90 graden zonder te spuiten dan kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat de nieuwe thermostaat stuk is.

Geen water via slangetje in het vaatje betekend dat de waterpomp defect is. Deze dan vervangen en dan met thermostaat (of deze uit voorzorg omruilen voor een andere van 87 graden) compleet monteren en nog eens proberen qua temperatuur met het slangetje, maar dan weer alles netjes gemonteerd.
dit is idd de meest gebruikelijke manier om er achter te komen wat er stuk is , het kost wat tijd maar dan weetje het wel zeker , tegenwoordig worden de schoepen van een waterpomp van kunstof gemaakt en die willen wel eens loslopen van het asje en dan doet een pomp ook noppes
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline jeffreyvr6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 410
  • Karma: +0/-0
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #25 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:51 »
Citaat van: "Moses35i"
Wat je ook nog even zou kunen proberen is het thermostaathuis inclusief de o-ring te monteren ZONDER thermostaat. Afvullen met water en het deksel van het vaatje niet te gebruiken. Slang vanaf de radiator naar het vaatje aan de kant van het vaatje los te nemen en in het vaatje te hangen en dan de motor te starten.

Als er dan water/kvs ui het slangetje in het vaatje komt is de circulatie goed en zal de waterpomp niet defect zijn. Loopt de temperatuur hierbij ook niet heel erg snel op maar komt uiteindelijk wel bij de 90 graden zonder te spuiten dan kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat de nieuwe thermostaat stuk is.

Geen water via slangetje in het vaatje betekend dat de waterpomp defect is. Deze dan vervangen en dan met thermostaat (of deze uit voorzorg omruilen voor een andere van 87 graden) compleet monteren en nog eens proberen qua temperatuur met het slangetje, maar dan weer alles netjes gemonteerd.


thermostaat moet er toch uit, dus ik probeer het gewoon, ik denk eigenlijk dat de pomp wel goed is, omdat alle slangen wel wisselend van lauw naar heet en weer terug naar lauw gaan.
Passat vr6; See buy flyyyy

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #26 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:52 »
ik zou het zeker zo doen dan weet je het gewoon zeker  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:52 »
Citaat van: "jeffreyvr6"
thermostaat moet er toch uit, dus ik probeer het gewoon, ik denk eigenlijk dat de pomp wel goed is, omdat alle slangen wel wisselend van lauw naar heet en weer terug naar lauw gaan.


Als ik dit zo lees,heb je hem dus niet goed ontlucht.
BMW E39 523i full options

Offline Dennis

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1137
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Hollandscheveld
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:56 »
Citaat van: "bulldog"
Citaat van: "jeffreyvr6"
thermostaat moet er toch uit, dus ik probeer het gewoon, ik denk eigenlijk dat de pomp wel goed is, omdat alle slangen wel wisselend van lauw naar heet en weer terug naar lauw gaan.


Als ik dit zo lees,heb je hem dus niet goed ontlucht.


Zo klinkt het steeds meer idd, bij mijn B4 duurde het toen ook een eeuwigheid eer hij ECHT onlucht was....

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
koelvloeistof probleem..bijna opgelost
« Reactie #29 Gepost op: 22 mei, 2011, 22:57 »
ja duurt idd vrij lang maar wat ik eruit op maak is het de thermostaat en zeker omdat hij helemaal geen vloeistof terugkrijgt in het reservoir
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P