0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wat je ook nog even zou kunen proberen is het thermostaathuis inclusief de o-ring te monteren ZONDER thermostaat. Afvullen met water en het deksel van het vaatje niet te gebruiken. Slang vanaf de radiator naar het vaatje aan de kant van het vaatje los te nemen en in het vaatje te hangen en dan de motor te starten.Als er dan water/kvs ui het slangetje in het vaatje komt is de circulatie goed en zal de waterpomp niet defect zijn. Loopt de temperatuur hierbij ook niet heel erg snel op maar komt uiteindelijk wel bij de 90 graden zonder te spuiten dan kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat de nieuwe thermostaat stuk is. Geen water via slangetje in het vaatje betekend dat de waterpomp defect is. Deze dan vervangen en dan met thermostaat (of deze uit voorzorg omruilen voor een andere van 87 graden) compleet monteren en nog eens proberen qua temperatuur met het slangetje, maar dan weer alles netjes gemonteerd.
bijna 4 liter bijgevult. maar ik weet zeker dat dit er nooit is uitgelopen bij het vervangen van de thermostaat. vloeistof was wel op peil voor het vervangen.
Citaat van: "jeffreyvr6"bijna 4 liter bijgevult. maar ik weet zeker dat dit er nooit is uitgelopen bij het vervangen van de thermostaat. vloeistof was wel op peil voor het vervangen.zou genoeg moeten zijn,om te kunnen zien of je pomp goed is.inderdaad dan proberen wat moses zei
dat heeft natuurlijk niet met jou probleem te maken.maar heeft met alu kop enzo te maken.
Heb je wel de juiste thermostaat gekregen.heb je ze eens vergeleken met het aantal spoelen,(2/3 of 4 wikkels)en de totaal lengte van de thermostaat.