Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 april, 2024, 16:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: welk merk band?  (gelezen 3715 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
welk merk band?
« Gepost op: 07 juni, 2011, 22:03 »
Moet binnenkort nieuwe banden,ligt nu vredestein onder deze vindt ik best wel prijzig nieuw.nu heb je ook wel goed kopere banden is dat wat of is dat uit eindelijk duurkoop :?:

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
welk merk band?
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni, 2011, 22:11 »
IK zeg uniroyal rainsport 2,ik zou geen andere band willen.vol grip in regen en zon :bow:  alleen niet zo geschikt voor veel sneeuw dan moet je winterbanden erop zetten,
en voor betaalbare banden kijk je effe hier,scheelt veel met de nederlandse banden boeren,en zijn dezelfde banden :wink:

http://www.autobandenmarkt.com/
BMW E39 523i full options

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
welk merk band?
« Reactie #2 Gepost op: 07 juni, 2011, 23:15 »
Hangt ervan af wat je wil... wil je altijd knallen en bochten pakken zou ik voor een grotere naam gaan, zelf heb ik conti sport contact 2 en toyo proxes 4 voorop. Altijd prima.

Heb nankang ns2 gehad, super als het droog is, maar bij beetje regen moest ik niet gek doen want dan was hij nergens. Hou dus ook wat rekening met je remweg.

Persoonlijk wil ik falken of barum nog wel eens proberen, laatste is onderdeel van conti :)

Ohjah, zoek je stille band? neem dan een lengte profiel ipv v profiel :p
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
welk merk band?
« Reactie #3 Gepost op: 07 juni, 2011, 23:57 »
stilste banden op dit moment zijn de yokohama S-drive en de vredestein ultrac cento maar welke maat heb je of welke maat wil je want zowel de S-drive als de cento zijn maar in bepaalde maten leverbaar .

ik moet zeggen dat de banden die ik er nu op heb zitten ''made in china'' dat die mij heels niet tegenvallen ondanks de berichten Dheitkonig , en ze kosten ook nog eens een paar knaken en een bossie bloemen  :mrgreen:

en wat is je rijstijl wil je echt mach6 elke bocht nemen en wil je 1000% van je banden op aan kunnen en lig je er niet wakker van dat ze na 10.000km op zijn ( of eerder ) koop dan de toyo R1R  :bow:  :bow:  :bow: .

als het moet kan ik het hele topic vol schrijven over de kwaliteit en eigenschappen van banden  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
welk merk band?
« Reactie #4 Gepost op: 08 juni, 2011, 08:31 »
ligt nu 14 inch onder,vindt ik te klein voor deze auto ik weet niet hoeveel verschil 15inch maakt daar zat ik zelf aan te denken,en je moet maar net wat tegen komen wat jezelf er goed onder vindt staan :mrgreen:
wat de banden betrefd ik ben een rustige rijder cruiser zeg maar :drive: dus ik hoef geen topbanden er onder heb in het verleden is het huismerk van kwikfit  ceat gehad of zo is weer familie van pirelli geloof ik vond ik zelf een fijne band en kost ook niet teveel als je prijs/kwaliteit bekijkt  :mrgreen:

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
welk merk band?
« Reactie #5 Gepost op: 08 juni, 2011, 10:25 »
Citaat van: "jetta16v"
als het moet kan ik het hele topic vol schrijven over de kwaliteit en eigenschappen van banden  :mrgreen:

Als je een keer zin en tijd hebt, mag je daar wel eens een topic over starten. Ik denk dat meer mensen (waaronder ikke) daar zeker wat aan kunnen hebben. Een soort van banden topic waarin bv ook vragen kunnen worden gesteld. Zou dan zelfs een Sticky kunnen worden.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline Dennis

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1137
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Hollandscheveld
welk merk band?
« Reactie #6 Gepost op: 08 juni, 2011, 14:32 »
Dat word schrijven manneke :p

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
welk merk band?
« Reactie #7 Gepost op: 08 juni, 2011, 20:26 »
Citaat van: "Moses35i"
Citaat van: "jetta16v"
als het moet kan ik het hele topic vol schrijven over de kwaliteit en eigenschappen van banden  :mrgreen:

Als je een keer zin en tijd hebt, mag je daar wel eens een topic over starten. Ik denk dat meer mensen (waaronder ikke) daar zeker wat aan kunnen hebben. Een soort van banden topic waarin bv ook vragen kunnen worden gesteld. Zou dan zelfs een Sticky kunnen worden.
zin wel nou nog de tijd , maar ik zal es wat uitwerken en dan idd een sticky maken  :mrgreen:

maar om nog ff antwoord te geven op sjaak66 zijn vraag , mijn ervaring is dat als je wel iets mooier wil maar niet te gek dan zou ik dus op 15'' gaan rijden ( 17'' is meer gewicht en meer verbruik en meer slijtage aan remmen ) met een 195/50R15 en dan iets verlagen 40/40mm dan vult de wielkast zich mooi , want 195/55 is de normale maat maar die zijn echt een heel stuk duurder en als jij ceat al redelijk vind dan zou je genoegen kunnen nemen met een ''budget/huismerkband'' hou er wel rekening mee dat de goedkopere banden ''harder'' zijn dan de duurdere merken en op nat wegdek niet de prestaties geven als een A-merk maar als je daarmee rekening houd komt het wel goed , ik zelf rijd nu op het merk Pace die kost geen drol en het valt mij eerlijk gezegd niet tegen alleen als ze kooud zijn dan merk je met remmen en accelereren dat ze dus wat harder zijn maar ach ik rij 1.8 en trek niet zo hard op  :wink:  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
welk merk band?
« Reactie #8 Gepost op: 08 juni, 2011, 20:49 »
ceat banden heb ik is een test verslag van gelezen in de anwb die kwamen goed uit de bus.....en als je niet gaat verlagen,dat is mijn bedoeling :mrgreen: origineel,comfoor behouden 185/60/15 :?: aan de andere kant is het zo dat je op banden niet moet bezuinigen,maar als je voor minder geld een net zo n goede band  kan kopen ben je gek als je dat niet zou doen.....daarom dat ik laten we het is aan de exper vragen  :smile:

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
welk merk band?
« Reactie #9 Gepost op: 08 juni, 2011, 21:01 »
alleen als ze kooud zijn dan merk je met remmen en accelereren dat ze dus wat harder zijn maar ach ik rij 1.8 en trek niet zo hard op  

bandenwarmers misschien een optie :mrgreen:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
welk merk band?
« Reactie #10 Gepost op: 08 juni, 2011, 21:09 »
Citaat van: "sjaak66"
alleen als ze kooud zijn dan merk je met remmen en accelereren dat ze dus wat harder zijn maar ach ik rij 1.8 en trek niet zo hard op  

bandenwarmers misschien een optie :mrgreen:
gewoon snel warm rijden  :wink: en dat lukt mij meestal wel  :mrgreen:

en ceat goed uit de test bij de anwb ?????  :shock: zwaar verbaasd , let wel dat de meeste bandentests aan de hand van financiele injecties bepaald worden
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
welk merk band?
« Reactie #11 Gepost op: 08 juni, 2011, 21:58 »
Mosey rijdt ook op CEAT sloffen. bevallen goed en gaan best wel lang mee. Behoorlijk stil en een goede grip, zelfs bij hevige sneeuwval. Zitten er sinds 2008 op en zijn nog steeds niet versleten en ja ik rij er best wel veel mee, heb er inmiddels zo'n 60K mee gereden

Is voor volgend jaar of voor de aankomende winter aan het kijken voor 4x CEAT 195/50R15

Edit:
CEAT komt, als ik het goed heb, van Pirelli (budget merk van)

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline petervw

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1634
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Pijnacker
welk merk band?
« Reactie #12 Gepost op: 08 juni, 2011, 23:25 »
Zo heb je 'n heleboel van die B-merken die een dochter zijn van een bekend merk, of/en in dezelfde fabriek gemaakt worden.



Tja, en sommigen liggen er gewoon flink de Pace op :mrgreen:
Passatraumatische afwijking, of gewoon de 35i-tic...

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
welk merk band?
« Reactie #13 Gepost op: 09 juni, 2011, 00:02 »
Citaat van: "petervw"

Tja, en sommigen liggen er gewoon flink de Pace op :mrgreen:
ikkuh wel wie niet waagt wie niet wint  :wink:  :mrgreen: als ik voor de helft van 4 ceat's een paar banden heb die net zo goed zijn vind ik het best  :mrgreen:  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
welk merk band?
« Reactie #14 Gepost op: 09 juni, 2011, 07:48 »
ik rijd nu zelf op 17 inch Roadstone (met V-profiel) prima band voor niet
al teveel geld s'winters staat de passat op 15 inch winterbanden
van Barum

tip van Arjen (mijn man ex bandenmonteur)
Mabor (B merk continetal)
Uniroyal met V-profiel wel iets duurder maar goede band