Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27 april, 2024, 03:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [How-to-do] Spanningsregelaar / koolborstels dynamo vervangen  (gelezen 9031 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
How-To
de koolborstels en daarmee ook meteen de spanningsregelaar vervangen van mijn dynamo.

Let wel voorbeeld is van een golf  -  dynamo is wel hetzelfde als 35i


Als ik mijn auto starte dan kreeg ik geen laad spanning. Als ik dan een dot gas gaf begon hij wel meteen te laden. Dus mijn koolborstels bleven hangen.

Bij de dealer kan je deze regeling los kopen. Dit scheeld een hoop geld en het is binnen 20 minuten te vervangen. LET OP!! voor je gaat sleutelen altijd de accupolen los gooien!!!

Foto 1 '' hier gaan we de lucht inlaat weg halen zodat we goed bij de achter zijde van de dynamo kunnen. Deze zit met 4 boutjes vast.:



Foto 2: ''hier kan je mijn dynamo (achterzijde) goed zien. Ook kan ik gelijk zien welke schroeven in moet los draaien.



Foto 3: ''De achter zijde van mijn dynamo. Je kan zien welke schroefjes je moet los draaien. De laad kabel loshalen. Deze zit met 2 boutje. Dan dat gele-ige boutje eraf halen.  Dan zie je kruis kop schroefjes zitten. Dit zijn er 3. 1tje zit boven bij die laad kabel. dan nog 2 lager dan deze kabel. LET OP. die je boven aan ziet hoe je nog niet los te halen.



foto 4: '' Hier heb ik dat onderste kapje eraf gehaalt en zie je dat je nog 2 schoefje eruit moet halen om de koolborstels eruit te krijgen.''



foto 5: Hij is eraf!. Je kan zien welke bleef hangen (de achterste) dit scheelde een mm of 3-4..''



foto 6+7: ''even een foto van de nieuwe en de oude+nieuwe''




foto 8: ''De nieuwe er weer op zetten en alles aan sluiten.''



foto 9: ''Hij zit erop en de auto station laten draaien. Zonder ga te geven heb ik direct 14V bij mijn accu!! Succes!!!.''




bron vw-club
BMW E39 523i full options