Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
30 april, 2024, 09:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: winterbanden onder de Passat  (gelezen 9407 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pascalwoltersB4

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Karma: +0/-0
winterbanden onder de Passat
« Gepost op: 06 oktober, 2011, 18:53 »
Yep het is weer zover tijd om de winterbanden onder te schroeven. Ik had me al goed voorbereid, afgelopen zomer 4 LM velgen gekocht via marktplaats voor € 60,- zodat ik niet iedere keer de banden hoef om te laten leggen. Vandaag bij de bandenboer met m'n LM velgen en 4 winterbanden. Tot zover niets bijzonders dus.

Vraagt de monteur of die velgen wel passen... ja zeg ik de vorige eigenaar zei dat ze onder een volkswagen golf zaten en ook op een passat passen. Nou toch maar even gecontroleerd....dus niet.. :no: :no: het naafgat was te klein! Volgens de monteur komen deze van een Opel.

Maar ja, daar sta ik dan met m'n niet passende velgen en winterbanden. Gelukkig had hij nog een stel origineel staal liggen,die hij helaas niet wilde "ruilen" voor m'n LM. Dus het staal maar gekocht, winterbandjes erop en m'n LM velgen met zomerbanden en de niet passende LM velgen weer in de auto naar huis gereden.

Zo zie je maar geloof niet alle VW rijders, sommige zijn niet eerlijk  :spank:

Ps. voor de liefhebber: een setje 14" LM 5 spaaks voor winterbandjes o.i.d. voor € 60,- (wel even passen :clap:)


Offline dasher

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Finnewold
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober, 2011, 20:04 »
even een schuurborstel erdoor en ze passen :neutral:

Opel is 56,6mm en vw is 57,1mm.

Offline schilder13

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 196
  • Karma: +4/-0
  • Woonplaats: De Krim
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober, 2011, 20:42 »
raar dat wel pasten op de golf. mijn maatje had opelstaal en die moest het naafgat ook groter laten maken om de velgen passend te krijgen.
vw polo 9n3 blauw 1.4 16v 80pk.

Offline mischatdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1212
  • Karma: +15/-2
    • www.mischa-78fotografie.nl
  • Woonplaats: Appingedam
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober, 2011, 20:54 »
zegt dan ook genoeg over die bandenboer, want net wat dasher zegt dat verschil is met een schuurtolletje zo weg te schuren...die dacht gewoon ik smeer em dat staal aan....
Drives Seat Ibiza 2008 and soon a passat 35i for hobby
check eens mijn website: www.mischa-78fotografie.nl

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober, 2011, 20:57 »
tja das wel balen idd  :mad: en die ''bandenboer'' had je ook kunnen adviseren om dat idd uit te slijpen , maar aan de andere kant als je het niet goed doet centreert de velg niet goed en heb je kans op trilingen dus ik begrijp de bandenboer ook wel weer  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline mischatdi

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1212
  • Karma: +15/-2
    • www.mischa-78fotografie.nl
  • Woonplaats: Appingedam
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober, 2011, 21:54 »
tja das wel balen idd  :mad: en die ''bandenboer'' had je ook kunnen adviseren om dat idd uit te slijpen , maar aan de andere kant als je het niet goed doet centreert de velg niet goed en heb je kans op trilingen dus ik begrijp de bandenboer ook wel weer  :wink:

maar het gaat om niks, gebruik zo'n schuurtol voor op de boormachine, dan komt het echt wel goed :mrgreen:
Drives Seat Ibiza 2008 and soon a passat 35i for hobby
check eens mijn website: www.mischa-78fotografie.nl

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober, 2011, 22:17 »
maar het gaat om niks, gebruik zo'n schuurtol voor op de boormachine, dan komt het echt wel goed :mrgreen:
voor ons stelt het niks voor maar dat kan die bandenboer niet zien  :wink: maar zet het setje maar weer te koop op MP dan raak je die wel weer kwijt  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline petervw

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1634
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Pijnacker
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #7 Gepost op: 07 oktober, 2011, 11:07 »
Ben nog steeds niet overtuigd over het gebruik van winterbanden, vroegâh had je dat immers ook niet, en toen had je ook wintâhs.

Met de 2 afgelopen winters die we gehad hebben waarbij minimaal 20 cm viel, heb je ook geen flikker aan je winterbanden, iig niet meer als aan goede zomerbanden.
Natuurlijk is je remweg op nat en glad wegdek korter, dat snap ik ook wel, maar, dit is wel gemeten met een noodstop.

Wat ik ook snap is dat het in de winter in de "koudere" buurlanden verplicht wordt gesteld, en dat als je ze daar niet heb en betrokken raakt bij een ongeval, je dan zwaar het haasje bent.

Jullie kunnen het onverstandig vinden, maar ik ga er niet aan! Ik vind als je s'winters je rijgedrag aan de omstandigheden aanpast (dat zou iedereen moeten doen) dan kan je rustig op je zomerbanden de winter door. Aanpassen in de zin van; afstand houden, eerder gaan remmen, zeker niet te hard rijden, zeker niet te hard remmen(!), en vooruit kijken, anticiperen.

Het is echt niet zo moeilijk. Dat je s'winters niet op je mooie lichtmetaal wil rijden is ook begrijpelijk, maar daar hoef ik geen winterbanden voor te hebben. Zo, discussie geopend. (maar waarschijnlijk ben ik de enige sukkel die zo denkt :mrgreen:)

In de media beginnen ze nu al in juli te schreeuwen dat je je winterbanden mot gaan bestellen anders ben je te laat!!!!

Een hype is het. Mij jagen ze niet op kosten, maarja ik rij ook het grootste deel van het jaar op ijzeren wielen :mrgreen:
Passatraumatische afwijking, of gewoon de 35i-tic...

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #8 Gepost op: 07 oktober, 2011, 12:10 »
Ik heb nog nooit winterbanden gebruikt. Als je je een beetje netjes aanpast aan de omstandigeden en je eigen beperkingen en die van je auto kent, dan kan er vanuit jezelf niets fout gaan. Over het algemeen zijn het steeds weer die klunzen die denken met wintersloffen zonder aanpassingen van het rijgedrag alsnog denken god te zijn op 's heren wegen... Oke ik maak ook wel eens een glijer maar heb dat tot nu toe altijd kunnen corrigeren. Misschien dat de slipcursus die ik heb gevolgd daar ook aan mee geholpen heeft. Aanpassen aan de omstandigheden is nog altijd het toverwoord.

Ik pas me wel aan aan de omstandigheden. Als de rest dat nu ook eens ging doen?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #9 Gepost op: 07 oktober, 2011, 12:12 »
het probleem met winterbanden is,dat veel mensen die met winter banden rijden denken dat ze niks meer kan gebeuren,en dan gaat het vaak mis :roll:
BMW E39 523i full options

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #10 Gepost op: 07 oktober, 2011, 12:14 »
Dat bedoel ik. Ik ben de tel al kwijtgeraakt met mensen uit de sneeuw slepen. Ben er maar mee gestopt. Ze leren het toch nooit... Alleen voor een 35i komt de sleepkabel nog uit de auto :wink:

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #11 Gepost op: 07 oktober, 2011, 12:52 »
Helemaal mee eens niks aan toe tevoegen alles is al gezegd  :wink:

Offline pascalwoltersB4

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Karma: +0/-0
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #12 Gepost op: 07 oktober, 2011, 18:01 »
Leuk om te lezen al die meningen over winterbanden, maar ik woon dus vlak bij de grens met Duitsland, en rij dus dagelijks door Duitsland naar mijn werk in Roermond. Dus als je dan iets gebeurt al ben je het niet schuld kijken ze eerst naar je banden!

En verder rijdt het gewoon makkelijker met winters weer én ja natuurlijk je rijgedrag aanpassen moet ook mét winterbanden.

grt uit het zuiden!

Offline skinny

  • Subdubber
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1716
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Eindhoven
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #13 Gepost op: 07 oktober, 2011, 21:11 »
Ik rijd in de winter ook met winterbanden en ik merk vooral het verschil in grip met het wegrijden bij mij uit de straat.
En met het remgedrag. Het remmen gaat stukken beter en gecontroleerder dan zonder.
En het verschil kon ik mooi merken met behulp van beide passats.
Ik had namelijk de VR6 met winterbanden en de Sedan zonder.

Natuurlijk moet je ook je rijgedrag aanpassen maar dat moet je altijd en overal.
In een file kun je ook niet stug 120 km/uur rijden toch?
Mijn mening is dus duidelijk:
Ik ga voor winterbanden in de winter.
SUBDUBBERS GOING TO ROCK YOU!!!

Passat 35i de gekste!!!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: winterbanden onder de Passat
« Reactie #14 Gepost op: 07 oktober, 2011, 22:22 »
ik als bandenboer heb ze vanmorgen gemonteerd , en ik ga hier geen verhalen doen over het verschil , jullie zoeken het maar uit  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P