Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 mei, 2024, 07:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: waar naar je geld  (gelezen 7760 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
waar naar je geld
« Gepost op: 28 oktober, 2011, 00:26 »
ik zie het steeds meer en meer gebeuren dat er auto's te koop worden aangeboden op het forum die te duur zijn voor wat je er voor krijgt , althans dat is mijn mening .
Ik heb alle begrip voor mensen die hun auto helemaal opknappen en em dan vervolgens verkopen maar waar ik niet bij kan is dat er mensen zijn die een auto aanbieden hetzij zonder apk met een hoop werk of een auto aanbieden met een warmloper is spé voor best nog wel een boel geld , ik hoor mensen denken 350/650 is niet duur maar je telt het werk wat er aan zit niet bij op dan zit je heel gauw op de 1500 a 2500 euro en dan rij je alleen nog maar apk waardig , weet dat als je een oudere auto opknapt dat dat ongeveer gelijk staat dat je je geld in de brand zet want het meeste ben je gewoon kwijt , al het harde werken doe je voor jezelf al het spuit/rolwerk maak je je auto wel unieker maar ook moeilijker om een koper te vinden want niet iedereen heeft jouw smaak .
en eerlijk is eerlijk een passat 35i is nou eenmaal niet een ''hot item'' binnen de vw scene qua handels waarde is het een van de goedkoopste auto's om aan te schaffen 

ik hoop dat ik niet teveel mensen afschrik om een 35i te kopen want het rijd goddelijk ( mits ie technisch goed is uiteraard  :wink: )
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Dennis

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1137
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Hollandscheveld
Re: waar naar je geld
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober, 2011, 08:36 »
Precies daarom rijden we toch ook allemaal een 35i (ik tenminste wel)  :mrgreen:

Kost geen ... en je hebt er een hele behoorlijke auto voor..

Onderhoud is goedkoop aanschaf is belachelijk goedkoop...

En je kunt er helderop goede km's mee maken...

Met alle luxe van toen

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: waar naar je geld
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober, 2011, 11:10 »
ik ben het ook wel met je eens, heb zelf ook nog zo'n te dure passat te koop staan  :mrgreen:
maar ja staat niet in de weg  :mrgreen:


Offline rinze

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 242
  • Karma: +3/-0
  • Woonplaats: Enschede
Re: waar naar je geld
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober, 2011, 14:08 »
Mee eens! Heb zelf ook niet veel betaald voor een behoorlijk complete vr6. Weliswaar heeft de carrosserie 4 ton gelopen maar het onderhoud is altijd goed geweest en aantoonbaar. Dat is voor mij belangrijk. En een 35i wordt niet ineens veel meer waard als je er veel aan doet!
VW Golf mk4 2.3 v5 Highline 1998 / VW Golf mk1 1.5 GLS automaat 1978

Offline kazzo

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 68
  • Karma: +1/-0
Re: waar naar je geld
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober, 2011, 19:42 »
ik zie het steeds meer en meer gebeuren dat er auto's te koop worden aangeboden op het forum die te duur zijn voor wat je er voor krijgt , althans dat is mijn mening .
Ik heb alle begrip voor mensen die hun auto helemaal opknappen en em dan vervolgens verkopen maar waar ik niet bij kan is dat er mensen zijn die een auto aanbieden hetzij zonder apk met een hoop werk of een auto aanbieden met een warmloper is spé voor best nog wel een boel geld , ik hoor mensen denken 350/650 is niet duur maar je telt het werk wat er aan zit niet bij op dan zit je heel gauw op de 1500 a 2500 euro en dan rij je alleen nog maar apk waardig , weet dat als je een oudere auto opknapt dat dat ongeveer gelijk staat dat je je geld in de brand zet want het meeste ben je gewoon kwijt , al het harde werken doe je voor jezelf al het spuit/rolwerk maak je je auto wel unieker maar ook moeilijker om een koper te vinden want niet iedereen heeft jouw smaak .
en eerlijk is eerlijk een passat 35i is nou eenmaal niet een ''hot item'' binnen de vw scene qua handels waarde is het een van de goedkoopste auto's om aan te schaffen 

ik hoop dat ik niet teveel mensen afschrik om een 35i te kopen want het rijd goddelijk ( mits ie technisch goed is uiteraard  :wink: )

Daar heb je een punt, vooral een gerolde auto krijg je moeilijk een koper voor (meestal ook nog in de goedkoopste verf soort en in de afschuwlijkste kleuren :mrgreen:) Maar ik vind ook dat je zelf mag weten wat je ervoor wilt vragen, je hoeft hem natuurlijk ook niet weg te geven. Maar begrijp me niet verkeerd, de andere heeft een ruimere portomonee dan de andere :wink:

Verder kun je ook kijken als je zelf handig bent, wat je allemaal zelf kunt doen. Hiermee kun je weer rekening houden met de vraagprijs van een auto. Koop je een auto met slechte onderhoud van 600,- bijv., waarbij je alles laat uitbesteden. Ja dan wordt het een duur grapje, kun je het zelf doen dan is het waarschijnlijk een koopje. Het is net hoe je het bekijkt :roll:

Verder vind ik een vraagprijs sterk afhangelijk van:

-Kilometerstand
-Onderhoud
-Opties
-Staat van de auto, dus interieur en exterieur
-En hoe graag je de auto wilt :clap:

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: waar naar je geld
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober, 2011, 19:46 »
Daar heb je een punt, vooral een gerolde auto krijg je moeilijk een koper voor (meestal ook nog in de goedkoopste verf soort en in de afschuwlijkste kleuren :mrgreen:) Maar ik vind ook dat je zelf mag weten wat je ervoor wilt vragen, je hoeft hem natuurlijk ook niet weg te geven. Maar begrijp me niet verkeerd, de andere heeft een ruimere portomonee dan de andere :wink:

Verder kun je ook kijken als je zelf handig bent, wat je allemaal zelf kunt doen. Hiermee kun je weer rekening houden met de vraagprijs van een auto. Koop je een auto met slechte onderhoud van 600,- bijv., waarbij je alles laat uitbesteden. Ja dan wordt het een duur grapje, kun je het zelf doen dan is het waarschijnlijk een koppje. Het is net hoe je het bekijkt :roll:

Verder vind ik een vraagprijs sterk afhangelijk van:

-Kilometerstand
-Onderhoud
-Opties
-Staat van de auto, dus interieur en exterieur

amen  :clap:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: waar naar je geld
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober, 2011, 21:56 »
misschien komt het wel omdat ik met auto's werk en ook weet wat het kost als je het laat doen maar ook weet wat onderdelen kosten en daar komt ook nog bij dat als je een auto koopt waar werk aan zit heb je bv 600 euro aanschaf en dan ook nog es een 3 a 400 euro om te verspijkeren , en geloof me .......... je komt altijd gebreken tegen die je niet verwacht en dat zijn vaak de duurste  :sad:

en dan heb je een auto die apk waardig is , en dan begint het  :mrgreen: tjetjing !!!
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: waar naar je geld
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober, 2011, 22:38 »
misschien komt het wel omdat ik met auto's werk en ook weet wat het kost als je het laat doen maar ook weet wat onderdelen kosten en daar komt ook nog bij dat als je een auto koopt waar werk aan zit heb je bv 600 euro aanschaf en dan ook nog es een 3 a 400 euro om te verspijkeren , en geloof me .......... je komt altijd gebreken tegen die je niet verwacht en dat zijn vaak de duurste  :sad:

en dan heb je een auto die apk waardig is , en dan begint het  :mrgreen: tjetjing !!!

hou maar op.....er is hier 1 rijdende passat 1 rijdende kever een rijdend golf 2,
1 project kever en binnen 2 weken komt tweede project kever erbij  :roll:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: waar naar je geld
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober, 2011, 22:53 »
welk merk geldboom hebben jullie in godsnaam zeg ppffff  :shock:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: waar naar je geld
« Reactie #9 Gepost op: 29 oktober, 2011, 08:28 »
welk merk geldboom hebben jullie in godsnaam zeg ppffff  :shock:

geld is nu op......  :mrgreen:

moet eerst golf 2 verkopen dan kunnen we die derde kever halen

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: waar naar je geld
« Reactie #10 Gepost op: 29 oktober, 2011, 10:16 »
geld is nu op......  :mrgreen:

moet eerst golf 2 verkopen dan kunnen we die derde kever halen
ik zou em graag overnemen maar ook hier is het fonds op  :sad:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: waar naar je geld
« Reactie #11 Gepost op: 29 oktober, 2011, 11:47 »
ik zou em graag overnemen maar ook hier is het fonds op  :sad:

ik weet het, buurman van ons wou hem ook wel over nemen had zelfde probleem
heb hem inmiddels op speurders staan

Offline petervw

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1634
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Pijnacker
Re: waar naar je geld
« Reactie #12 Gepost op: 29 oktober, 2011, 14:38 »
ik zie het steeds meer en meer gebeuren dat er auto's te koop worden aangeboden op het forum die te duur zijn voor wat je er voor krijgt , althans dat is mijn mening .
Ik heb alle begrip voor mensen die hun auto helemaal opknappen en em dan vervolgens verkopen maar waar ik niet bij kan is dat er mensen zijn die een auto aanbieden hetzij zonder apk met een hoop werk of een auto aanbieden met een warmloper is spé voor best nog wel een boel geld , ik hoor mensen denken 350/650 is niet duur maar je telt het werk wat er aan zit niet bij op dan zit je heel gauw op de 1500 a 2500 euro en dan rij je alleen nog maar apk waardig , weet dat als je een oudere auto opknapt dat dat ongeveer gelijk staat dat je je geld in de brand zet want het meeste ben je gewoon kwijt , al het harde werken doe je voor jezelf al het spuit/rolwerk maak je je auto wel unieker maar ook moeilijker om een koper te vinden want niet iedereen heeft jouw smaak .
en eerlijk is eerlijk een passat 35i is nou eenmaal niet een ''hot item'' binnen de vw scene qua handels waarde is het een van de goedkoopste auto's om aan te schaffen 

ik hoop dat ik niet teveel mensen afschrik om een 35i te kopen want het rijd goddelijk ( mits ie technisch goed is uiteraard  :wink: )
....wat een wijsheid in 'n paar regels.......ik ben ontroerd en trots tegelijk op je.........dit bewijst dus dat er toch nog érgens een deel van je grijze massa werkt!! :screwed:

Chapeau :thumleft:...laat aub zoveel mogelijk mensen dit lezen, want serieuzere shit als dit zal ie niet vaak meer posten :mrgreen:
Passatraumatische afwijking, of gewoon de 35i-tic...

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: waar naar je geld
« Reactie #13 Gepost op: 29 oktober, 2011, 15:45 »
....wat een wijsheid in 'n paar regels.......ik ben ontroerd en trots tegelijk op je.........dit bewijst dus dat er toch nog érgens een deel van je grijze massa werkt!! :screwed:

Chapeau :thumleft:...laat aub zoveel mogelijk mensen dit lezen, want serieuzere shit als dit zal ie niet vaak meer posten :mrgreen:
klopt  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: waar naar je geld
« Reactie #14 Gepost op: 29 oktober, 2011, 16:39 »
Ik kan alleen maar zeggen dat het geld wat je in je passat steekt niet altijd weer mee terugkomt als je je passat weer wilt verkopen. Dit is geheel afhankelijk van de eventuele koper en zijn wensen. Het zal vaker voorkomen dat je je passat met verlies moet/gaat verkopen...

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!