Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 april, 2024, 08:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem  (gelezen 10620 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari, 2013, 00:33 »
90000 is wel erg vroeg 100000 is normaal
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline martin k

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 298
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: zeewolde
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #16 Gepost op: 21 maart, 2014, 20:12 »
wordt de waterpomp ook door de distributieriem aangedreven ? 
in dat geval bestel ik namelijk gelijk een nieuwe waterpomp want begin juni gaat er bij mij ook een nieuwe riem op.
hoe lang gaat trouwens een waterpomp mee?

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #17 Gepost op: 23 september, 2017, 17:42 »
Weet iemand welke tijd staat voor het vervangen van een distributieriem en spanrol bij een garagebedrijf?
Veel verschil tussen de B3 en de B4 is er niet toch?
Ik dacht ooit een bedrag van 120 Euro gehoord te hebben (voor de B4) voor onderdelen en arbeid bij een universele niet-merk garage. Kan dat een beetje kloppen?
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #18 Gepost op: 24 september, 2017, 14:12 »
Als je de die riem en rol wil laten vervangen bij een bedrijf moet je denk ik al gauw uitgaan van een bedrag boven de 250eu voor materiaal en arbeid

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #19 Gepost op: 24 september, 2017, 15:26 »
O. Toch zoveel?
Ik dacht echt dat het niet zoveel werk was bij onze blokken omdat je er eigenlijk zo bij kunt zonder het halve ding te hoeven slopen of uitbouwen.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #20 Gepost op: 24 september, 2017, 15:41 »
Klopt, als je multiriem eraf is, kan je de distributie vrij eenvoudig wisselen, dus, waarom doe je het niet zelf? Garages hanteren vaak een vast tarief voor een distributiewissel ongeacht of het nou eenvoudig of ingewikkeld werk is.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #21 Gepost op: 24 september, 2017, 15:57 »
Ik heb even een heel oud programma op een oud XP machientje gezet en daaruit blijkt dat er 1.3 uur staat voor de klus.
De garage waar ik heen ga hanteert voor alle reparaties de norm die voor de klus staat (voertuigspecifiek dus) als maximum. Wat het werkplaats uurtarief weet ik zo niet.
Ik ga eerst even informeren wat ik daadwerkelijk kwijt zal zijn.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #22 Gepost op: 24 september, 2017, 16:29 »
Ik heb even de offerte aangevraagd.
Het bedrag hoor ik nog neem ik aan, maar een riem en rol kosten zo'n 100 Euro dacht ik
Met 1,3 x 80 Euro (is dat het gangbare wp-tarief) kom je daarmee al snel aan de 200-250 Inderdaad. 
Wel iets waar ik geen risico mee wil lopen, dus gebeuren moet het toch.
Ik zal eens door de HowTo bladeren om te kijken wat de moeilijkheidsgraad is.
Van de andere kant kan het uitbesteden aan de expert ook zeker geen kwaad.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #23 Gepost op: 24 september, 2017, 18:02 »
Met een werkplaatshandboek erbij en voldoende gereedschap en een beetje gezond verstand gaat het wel hoor. Anders inderdaad het bedrag ophoesten en naar een garage gaan. Mijn b3 had de riem net vervangen bij 115.000 km een jaar voordat ik 'em kocht. Nu staat ie op 178.000 dus ik kan nog even

Offline jomarini

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 209
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #24 Gepost op: 24 september, 2017, 21:38 »
Zelf doen. Is echt niet zo moeilijk.
De markeringen in acht neemt voor je de riem eraf haalt dan kan het niet fout gaan.
Zou wel de bougies verwijderen. Want voor de eerste keer snap ik de angst wel, heb je de riem gemonteerd dan draai je de hele handel  met de hand twee keer rond.
En zonder bougies erin gaat dit heel makkelijk. O gebruik wel de krukas moer/bout om te draaien en niet de nokkenas. En controleer de markeringen nogmaals.

Offline lisab4

  • Passat goeroe
  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 525
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Belgium
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #25 Gepost op: 25 september, 2017, 09:57 »
Ik heb het net zelf gedaan afgelopen weekend. je hebt wel echt een momentsleutel enzo nodig. Zonder het juiste materiaal moet je er niet aan beginnen. Maar eens je dat hebt is het eigenlijk niet zo moeilijk. Op internet vind je wel how-to's zoals deze voor de diesel motoren: http://www.myturbodiesel.com/wiki/1z-ahu-mk3-vw-jetta-tdi-and-vw-passat-tdi-diy-index/

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #26 Gepost op: 30 september, 2017, 14:04 »
Distributieriem en spanrol laten vervangen.
De krukasoliekerring aan de distributiezijde bleek net iets harder te lekken dan zweten, en aangezien de boel toch open lag is ook die direct meegenomen.
276 Euro in totaal.
Deze onderdeel kunnen er weer 10 jaar tegen.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: [How-To] Distributiemarkeringen AGG + Vervangen Distributie-riem
« Reactie #27 Gepost op: 01 oktober, 2017, 22:58 »
Goede prijs ook,   en kan er idd weer even tegen