Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27 april, 2024, 11:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: motor start niet meer  (gelezen 15938 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: motor start niet meer
« Reactie #30 Gepost op: 28 mei, 2013, 22:39 »
als hij met warme motor uitslaat en na een tijdje weer aanslaat zou het heel goed kunnen dat de bobine geen vonk meer doorgeeft
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: motor start niet meer
« Reactie #31 Gepost op: 28 mei, 2013, 23:08 »
Er was ook iets met een relais en uitvalproblemen. Pas na afkoelen deed deze het weer. Had iets te doen met het printplaatje in dat relais. Brandstof-relais als ik het me goed herinner zou uit m'n blote schedel.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #32 Gepost op: 29 mei, 2013, 05:53 »
Zolang je de vlotter goed monteert (let hoe hij eruit komt) en de pomp uit 35i komt zal het met het niveau goed gaan.
Het starten kan ook je contact blokje zijn, heb ik ook mee gezeten  :roll:

Hij (de startmotor) draaide wel gewoon rond, maar de motor sloeg niet aan.
Als je contactblokje kapot is dan gebeurt er toch helemaal niks meer wanneer je de contactsleutel omdraait naar 'starten'?
(als ik het één-en-ander goed heb begrepen/gelezen...)
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline jomarini

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 209
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
Re: motor start niet meer
« Reactie #33 Gepost op: 30 mei, 2013, 23:40 »
Heb dit jaren geleden ook eens gehad.
Anwb kwam tot  de conclucie dat de brandstof pomp niet draaide.
deze man kwam met het het volgende oplossing.
Brandstofpomp aangesloten op de achterruitverwarming.
Hebben zo een een aantal dagen mee gereden. relais vervangen en na een aantal weken weer niet starten.
Oorzaak van deze ellende zat uiteindelijk in de startblokkerring.
Ik heb een variant, pak de draden van de achterruit er af en verleng deze naar de brandstof pomp. achteruitverwarming inschakelen en dan met ingeschakels contact moet je pomp horen zoemen


Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #34 Gepost op: 31 mei, 2013, 20:27 »
@jomarini:
...dat is idd een 'provisorische' oplossing als je bedrading of relais niet goed meer zijn... en je pomp eigenlijk nog wel.
Het wordt ook wel eens (tijdelijk) aangesloten via het mistachterlicht!

@Moses35i:
Ik heb op de sloop een (blauw) relais #67 gevonden; dan heb ik iig ééntje als reserve. :mrgreen:
Ik heb uit een Seat Toledo ook nog een relais #167 gevonden; met dezelfde aansluitingen en met eenzelfde schema/terminal-nummering erop.
Is er nu wel of geen verschil tussen een 67 en een 167, dat jij toevallig weet?!

Een VR6 brandstofpomp is inmiddels onderweg :drive:
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline ralph

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 259
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Coevorden
Re: motor start niet meer
« Reactie #35 Gepost op: 31 mei, 2013, 23:11 »
Je moet het stap voor stap aan pakken. En miet zomaar op de gok dingen vervangen. Maar wat ik er nog niet uit het verhaal snap. Wil de auto niet starten omdat je het had over vervangen van en startmotor. Of wil de motor niet aanslaan?


Passat 35I            Speelgoed voor grote kinderen

Offline ralph

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 259
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Coevorden
Re: motor start niet meer
« Reactie #36 Gepost op: 31 mei, 2013, 23:13 »
Er was ook iets met een relais en uitvalproblemen. Pas na afkoelen deed deze het weer. Had iets te doen met het printplaatje in dat relais. Brandstof-relais als ik het me goed herinner zou uit m'n blote schedel.
    was dat probleem bij d
e dieselmotoren?
Passat 35I            Speelgoed voor grote kinderen

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: motor start niet meer
« Reactie #37 Gepost op: 01 juni, 2013, 00:23 »
Ik weet wel dat het gebeurde bij benzine motoren maar weet niet of dat bij dieselmotoren ook het geval zou kunnen zijn... sorry

Dieselrijders?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #38 Gepost op: 01 juni, 2013, 08:51 »
Je moet het stap voor stap aan pakken. En miet zomaar op de gok dingen vervangen. Maar wat ik er nog niet uit het verhaal snap. Wil de auto niet starten omdat je het had over vervangen van en startmotor. Of wil de motor niet aanslaan?

Ik neem aan dat je deze vraag aan mij stelt, ralph? Antwoord: hij wilde niet aanslaan.

FF IN 'T KORT WAT ER GEBEURD IS:
-Ik stond vorige week plots stil, toen ik over een drempel heen reed (ik denk zelf dat dàt toevallig was...)
-Toen ik daarna verscheidene keren (ca. 6 X, met tussenposen) probeerde te starten, draaide de motor wel netjes,mooi rond, maar sloeg hij niet meer aan.
-na 1,5 uur wachten kwam de ANWB, maar toen we het nogmaals probeerden, sloeg hij WEL meteen aan en kon ik naar huis rijden... (?!)
De ANWB-er zei dat dit wel een beetje 'jammer' was, want nu de motor weer liep, viel er ook niks meer te meten/onderzoeken.

Mijn brandstofpomp is 'HOOFDVERDACHTE', omdat die al geruime tijd duidelijk hoorbaar is, wanneer ik de auto startte.
Ik heb vervolgens wat navraag gedaan, o.a. hier op het forum en mijn (beperkte) kennis gebruikt...

MIJN GEDACHTENGANG DAARNA WAS:
-startmotor stuk? Nee, dan zou-ie niet ronddraaien.
-contactblokje kapot? Nee, dan zou-ie ook niet ronddraaien.
-relais brandstofpomp stuk? Mogelijk; ik hoorde de brandstofpomp helemaal niet meer.
bovendien startte-ie na enige tijd weer, wat duidt op een mogelijk slecht relais, wanneer die warm is (hier ergens gelezen)
-brandstofpomp stuk? Goed mogelijk; ik hoorde deze toen niet meer, terwijl-ie de laatste tijd juist 'herrie' maakte.
-brandstofpomp tijdelijk vast? (door slijtage of vuil) Goed mogelijk, want hij liep weer na 1,5 uur, echter zonder iets te hebben gerepareerd...
-bobine defect? Mogelijk; ook dit heb ik hier ergens gelezen: een slechte bobine kan slechte/geen werking vertonen, wanneer deze warm is.
Dat dit indertijd veel voorkwam bij dit type motor 1,8 ABS, heeft zelfs de wegenwachter beaamd; echter hij zei ook dat die bij mij zeer waarschijnlijk al eens vervangen was, omdat-ie er volgens hem namelijk wat nieuwer uitzag...

MIJN CONCLUSIE:
Ik heb in eerste instantie gezocht naar een andere brandstofpomp en er één gevonden van een 35i VR6. (en inmiddels nòg één van een 1.8 variant... :mrgreen:)
(ik wilde persé van een variant, vanwege het voorkomen van een verkeerde benzinemeter-stand door afwijkende vorm van de flotter :wink:)

Ik heb op de sloop 2 relais-tjes gehaald; mocht dat het probleem zijn geweest.
Altijd handig om bij je te hebben en om te wisselen als zoiets nog eens gebeurd. Mss helpt het.

WORDT VERVOLGD...
We zullen het zien; vandaag krijg ik een pakket; binnenkort ff sleutelen!
Is het straks nog niet opgelost, dan blijft voor mij alsnog een kapotte bobine de laatste mogelijkheid.
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: motor start niet meer
« Reactie #39 Gepost op: 01 juni, 2013, 08:55 »
Ho! Als je contact blokje kapot is, kan'ie nog wel draaien. Hij geeft alleen geen "toestemming" dat de bobine mag vonken  :mrgreen: heb ik gehad, opa-leert-nu-rustig-rijden-16v kan dit beamen, stond erbij...

OT: succes!
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #40 Gepost op: 01 juni, 2013, 09:19 »
oh...
Ik heb 2 keer gehad (met 1 week ertussen; een tijdje geleden alweer), dat er helemaal niks gebeurde bij het omdraaien van de sleutel.
Na wat 'morrelen' startte-ie weer 'gewoon'; ik dacht dat dàt met het contactblokje te maken had...

...ja, in dat geval kàn het ook nog het contactblokje zijn...
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: motor start niet meer
« Reactie #41 Gepost op: 01 juni, 2013, 12:24 »
Hier op het forum staat how-to-do :wink:

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #42 Gepost op: 01 juni, 2013, 15:51 »
Hier op het forum staat how-to-do :wink:
Ja dat wist ik, Moses! Thanx. (die k*t-klus: 'stuuras-adapter met poelietrekker verwijderen')
nogmaals @ moses35i: is er verschil tussen relais #67  en relais # 167?
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: motor start niet meer
« Reactie #43 Gepost op: 02 juni, 2013, 09:27 »
@ moses35i: is er verschil tussen relais #67  en relais # 167?

Sorry, had je vraag gemist. Durf ik zo uit het blote hoofd niet te zeggen. Heb je een onderdelen nummer voor relais 167? Dan kan ik ik er even dieper induiken vanavond. Ben nu niet thuis :wink: Het lijkt me hetzelfde toe maar dat wil ik even in de boeken nakijken/ETKA.  Seat Toledo uit welk bouwjaar?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline ralph

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 259
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Coevorden
Re: motor start niet meer
« Reactie #44 Gepost op: 02 juni, 2013, 12:24 »
met die klachten kan het inderdaad het contactblokje zijn of de halgever. bobine lijkt me niet, want wanneer de auto gewoon aanslaat, looptie gewoon goed . :drive:
Passat 35I            Speelgoed voor grote kinderen