Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 april, 2024, 19:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [How-to] Benzine en temperatuurmeter  (gelezen 20101 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bart-passat

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 338
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #15 Gepost op: 20 oktober, 2007, 10:42 »
ik ben er nu ook mee bezig.. en ik merk dat ik dat blauwe ding waar de spanningsregelaar inzit.. een beetje op en neer kan bewegen... maar de soldeerpuntjes zelf zitten er nog wel.. dus zal er nieuw soldeer opdoen en kijke wat ie dan doet.

nu zag ik dit aan de andere kant van de printplaat.. waar de temp en benzine meter zitten een bruinsig spul.. is dit goed of niet?



zo ziet de mijne eruit



en de spanningsregelaar zelf


ik heb nu alles terug geplaatst en ben gaan rijden. ik heb het idee dat mijn bezine meter het nu wel doet... maar mijn temp. meter doet nog steeds niets! iemand enig idee wat het dan wel is?! .. misschien een nieuwe spanningsregelaar dan of? Help me!!

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #16 Gepost op: 20 oktober, 2007, 19:45 »
Ik heb geen idee.... maar bij mij deed hij het gewoon weer netjes na het solderen... Zal er bij jou voor de temp iets meer/anders kapot zijn...  :roll:
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #17 Gepost op: 20 oktober, 2007, 20:36 »
sensor zelf niet kapot ??
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline mondker_35i

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 189
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #18 Gepost op: 12 januari, 2008, 13:26 »
vandaag ook ff de spanningsregelaar gesoldeerd en alles werkt weer :mrgreen:

en dankzij deze how to was het een eitje :bow:

bedankt!

Offline fredoo

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #19 Gepost op: 17 juli, 2008, 16:10 »
Heel handige uitleg, bedankt !

Offline VWJean

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 204
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #20 Gepost op: 20 oktober, 2008, 15:17 »
Jongens ook bij mij heeft deze how to gewerkt.
Even in me pauze aan de gang geweest en de meters doen het weer perfect.

Bedankt!!!! :bow:

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #21 Gepost op: 10 november, 2008, 15:59 »
LET WEL OP !!!!!!!

deze how to werkt niet bij tellers met een digitale totaal km stand en dagteller.deze hebben namelijk een heel andere printplaat dan in de how to beschreven staat.deze hebben ook geen km tellerkabel.alleen een stekker aan de achterkant.
verders is deze printplaat vol met SMD techniek electronica.dit kun je dus niet gewoon solderen maar moet gesoldeerd worden met aarde.een soldeerbout geeft altyd een klein beetje stroom door,en dat is dus schadelijk voor deze techniek.vandaar dat dit met robots gesoldeerd word en meteen geaard word.ik heb vandaag het geheel eruit gehaald omdat ik ook het tempratuur meter probleem heb,en kwam toen tot deze ontdekking.

dus wees gewaarschuwd als je deze cockpit erin hebt dat je niet zomaar wat doet want dan kan het goed fout gaan en kun je meer schade dan goed eraan over houden.

[/
BMW E39 523i full options

Offline Pieter_N

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #22 Gepost op: 23 mei, 2009, 15:21 »
Hallo!

Ik ben nieuw hier, dit is mijn eerste reactie. Ik heb een tijdje terug ook Passat 1.8i variant gekocht, in eerste instantie als tijdelijke oplossing. Echter, de auto rijdt zo goed dat ik er toch wat langer in wil rijden.

Over 2 weken wordt de distributieriem vervangen, ik wil er ook mee op vakantie. Nu heeft mijn auto ook het bekende probleem met de temperatuurmeter die niet werkt. Zelf ben ik zwaar a-technisch, ik durf er niet aan te rommelen. Is er iemand (het liefst in de buurt van Boskoop) die dit voor me zou kunnen oplossen voor een leuke prijsje?

De bovenstaande how-to is misschien ook op mijn auto van toepassing. Laat het maar even horen, alvast bedankt heren!

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #23 Gepost op: 23 mei, 2009, 16:35 »
ah zie dat je het al gevonden hebt :wink:
het kunnen ook de censors zijn .eentje hiervan zit op de zwarte rubberslang tussen bougie 3 en 4.

maar welk dachboard heb je?? digi of anoloog
BMW E39 523i full options

Offline Pieter_N

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #24 Gepost op: 23 mei, 2009, 16:36 »
Citaat van: "bulldog"
ah zie dat je het al gevonden hebt :wink:
het kunnen ook de censors zijn .eentje hiervan zit op de zwarte rubberslang tussen bougie 3 en 4.


En kan ik dat dan doormeten ofzo? Volgens de vorige eigenaar is er "weleens naar gekeken" en toen kwam de garage er niet uit.

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #25 Gepost op: 23 mei, 2009, 16:38 »
dat kan inprincipe wel maar die waardes weet ik niet :sad:

plaatssensors staan hier.is wel bij mijn 2.0 gti blok
http://www.passat35i-forum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1690
BMW E39 523i full options

Offline babyboom

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 314
  • Karma: +0/-0
    • http://babyboom1983.hyves.nl/
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni, 2009, 22:25 »
toppertje dit heeft mij nu gered en werkt super

ik heb meteen de led van het alarm systeem ook in het frame gemaakt

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #27 Gepost op: 30 juni, 2009, 15:41 »
Dit probleem komt nog steeds regelmatig voor vandaar dat dit topic ooit is aangemaakt. Ik heb hier nog geen last van gehad, maar je weet het maar nooit.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #28 Gepost op: 26 november, 2009, 21:04 »
ik ga morgen eens aan de hand van leen's how to en de pic's van kense aan de gang.
het ergste is waar is mijn soldeerbout? :mrgreen:
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to] Benzine en temperatuurmeter
« Reactie #29 Gepost op: 26 november, 2009, 22:01 »
Citaat van: "peter"
ik ga morgen eens aan de hand van leen's how to en de pic's van kense aan de gang.
het ergste is waar is mijn soldeerbout? :mrgreen:


LET WEL OP !!!!!!!

deze how to werkt niet bij tellers met een digitale totaal km stand en dagteller.deze hebben namelijk een heel andere printplaat dan in de how to beschreven staat.deze hebben ook geen km tellerkabel.alleen een stekker aan de achterkant.
verders is deze printplaat vol met SMD techniek electronica.dit kun je dus niet gewoon solderen maar moet gesoldeerd worden met aarde.een soldeerbout geeft altyd een klein beetje stroom door,en dat is dus schadelijk voor deze techniek.vandaar dat dit met robots gesoldeerd word en meteen geaard word.ik heb vandaag het geheel eruit gehaald omdat ik ook het tempratuur meter probleem heb,en kwam toen tot deze ontdekking.

dus wees gewaarschuwd als je deze cockpit erin hebt dat je niet zomaar wat doet want dan kan het goed fout gaan en kun je meer schade dan goed eraan over houden.

[/
BMW E39 523i full options