0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hij vertelde wel dat ik dit met beleid, heel voorzichtig en een ietsje pietsje moest doen. Enkel alleen als de rek het toelaat. Een tikje.
Die rek is er dus al wel grotendeels uit omdat je de kop dus in drie fasen aandraait. 40Nm, 60Nm en dan nog in één keer de sleutel 180 graden draaien. Daarom zou ik gewoon lekker olie blijven bijvullen Je hebt natuurlijk een kans dat het goed gaat, maar als de bout wel knak zegt ben je duurder uit dan die 0,75L per 5000km
zou het persoonlijk zwaar kut vinden als ik lekkage had en geregeld olie moest bijvullen,zonde tis een nette auto.
Mijn klepseals waren op, deed 500km op 1L olie Dus het verbruik van Frans vindt ik meevallen haha, maar is voor iedereen persoonlijk natuurlijk!
Rekbouten die al jaren op spanning staan nog es natrekken ???? Welke idioot adviseerd zoiets ??????
Ik heb overleg gehad met mij garage. De situatie is aldus: Ik heb over +/- 5000 KM driekwart ltr. olie moeten bijvullen. Om de week veeg ik enkele druppels olie weg uit een kuiltje onder het lekkende punt.De lekkage is ontstaan na verstopte carterslang en zo vond het zijn weg het blok uit. Er zitten geen waterkanalen in de buurt. Er zijn werkelijk geen problemen met andere zaken als temperatuur, olie of water.Advies is het zo laten als het is. Ik kan proberen na verwijdering van de kleppendeksel de twee cilinderkopbouten iets aan te draaien. Dat was mijn gedachte ook maar ik dacht dat je zoiets écht niet kan doen. Hij heeft de ervaring dit dit wel iets kan doen. Dit advies heb ik nu van een tweetal mensen gekregen die er verstand van kunnen hebben en nu de garage het ook zegt volg ik dit op. Ik laat het zo en draai met de tijd de bouten wel een klein iets aan. En als dit niets doet tuffen we zo door. Ik heb gewoon "stom geluk" dat dit zo is zoals het is. Dit komt mede doordat het probleem niet is ontstaan door overhitting van het blok.
Mijn vraag:Is er nog iemand die geen automonteur is, maar wel handig, en dit zelf heeft gedaan?Hoe is de ervaring? Valt de klus mee of valt de klus tegen?
Is goed te doen. Heb het zelf ook gedaan bij mijn passat laatst.zorg voor dat je de gegevens bij de hand hebt ivm aanhaalmomenten.controleer of je alles optijd hebt staanvervang roestige bouten/moerensowieso kop laten vlakken en onderblok goed schoon maken dmv een blokje hout en schuurpapier over het vlak te gaan.verdere vragen pm me maar