Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 april, 2024, 23:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Airco probleem  (gelezen 7764 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Airco probleem
« Reactie #15 Gepost op: 29 juli, 2015, 17:07 »
Peter: De schijf aan de linkerzijde van de compressor draait volgens mij normaal mee bij ingeschakelde airco. Als ik er onder de kap naar kijk draait hij mee maar kan dan ineens abrupt stoppen met draaien. Het lijkt wel of ie wil draaien, maar geblokkeert wordt. Dan ontstaat er ook een schurend geluid. Als deze dan plots wel weer kan draaien is het schurende geluid ook weer weg. Weet alleen niet hoe die schijf heeft op de compressor. Heb totaal geen verstand van het hele airco systeem

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Airco probleem
« Reactie #16 Gepost op: 03 augustus, 2015, 20:16 »
Kak! We zijn halverwege Roemenië met de Passat en de airco compressor heeft er met wat geratel, gerammel en gepiep de brui aan gegeven. Dat wordt dan 2 weken lang ouderwets bakken en braden in de auto.

Offline martin k

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 298
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: zeewolde
Re: Airco probleem
« Reactie #17 Gepost op: 04 augustus, 2015, 13:18 »
Misschien een idee om de auto in Roemenië even naar de garage te brengen voor je airco. Scheelt de helft van de helft van de helft van wat het hier kost. Fijne vakantie gewenst.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Airco probleem
« Reactie #18 Gepost op: 04 augustus, 2015, 20:34 »
Ik ken de Roemenen een beetje. Als ik de auto in enkele dagen terug wil kan ik hier beter maar niet naar de garage gaan. Bovendien als Men ziet dat je hier met een Nederlands kenteken rijd is de factuur 3x zo hoog als bij een Roemeense klant

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Airco probleem
« Reactie #19 Gepost op: 06 juli, 2017, 21:04 »
Aangezien ik geen zin heb om een nieuw topic te openen gaan we hier maar even verder. De airco in onze B3 doet het wel, maar wordt niet koud genoeg voor mijn gevoel. De compressor is 2 jaar oud (gereviseerd), onlangs is het koudemiddel vervangen 1100gr en bleeft het systeem goed op druk (geen lekken gevonden). Toch wordt de airco voor mijn gevoel niet koud genoeg. Wat mij opvalt zijn 2 dingen:

Voor het inschakelen van de airco heb ik 2 knoppen op het dash, namelijk a/c of a/c max. Het maakt echter geen verschil als ik voor 1 van beide knoppen ga

Verder valt het me op dat zodra ik de airco inschakel dat de koelfan direct gaat draaien en ook blijft draaien. Deze gaat pas weer uit bij het uitschakelen van de airco. Hoort dat zo?

Wat moet ik doen om onze airco ijskoud te krijgen?

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Airco probleem
« Reactie #20 Gepost op: 08 juli, 2017, 13:04 »
Aangezien ik geen zin heb om een nieuw topic te openen gaan we hier maar even verder. De airco in onze B3 doet het wel, maar wordt niet koud genoeg voor mijn gevoel. De compressor is 2 jaar oud (gereviseerd), onlangs is het koudemiddel vervangen 1100gr en bleeft het systeem goed op druk (geen lekken gevonden). Toch wordt de airco voor mijn gevoel niet koud genoeg. Wat mij opvalt zijn 2 dingen:

Voor het inschakelen van de airco heb ik 2 knoppen op het dash, namelijk a/c of a/c max. Het maakt echter geen verschil als ik voor 1 van beide knoppen ga

Verder valt het me op dat zodra ik de airco inschakel dat de koelfan direct gaat draaien en ook blijft draaien. Deze gaat pas weer uit bij het uitschakelen van de airco. Hoort dat zo?

Wat moet ik doen om onze airco ijskoud te krijgen?

Ook valt me op dat het koelwaterlampje op het dash soms oplicht.  Wellicht heeft het een met het ander te maken

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Airco probleem
« Reactie #21 Gepost op: 08 juli, 2017, 17:24 »
Bij inschakelen airco hoort de ventilator aan te slaan,  zou anders eens na laten meten hoe koud alles wordt,  blijft er misschien  geen klep hangen of lekken in het kachel huis waardoor er teveel warme lucht mee Komt?

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Airco probleem
« Reactie #22 Gepost op: 12 juli, 2017, 19:49 »
Bij inschakelen airco hoort de ventilator aan te slaan,  zou anders eens na laten meten hoe koud alles wordt,  blijft er misschien  geen klep hangen of lekken in het kachel huis waardoor er teveel warme lucht mee Komt?
kan ook idd dat het schuim van de kleppen af is gevallen .
We gaan morgen wel meten en dan kijk ik ook de druk ff na en desnoods vul ik em opnieuw  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Airco probleem
« Reactie #23 Gepost op: 12 juli, 2017, 21:30 »
 :drive: goed bezig

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: Airco probleem
« Reactie #24 Gepost op: 21 juli, 2017, 23:37 »
zijn je kleppen in de kachelunit nog wel goed? kan ook veel invloed hebben op je temperatuur als de klep daarvan
niet goed afdicht

mijn compressor gaat nooit uit als ik de airco aan heb.

als het goed is heb je nog een kijkglas tussen je koelleiding zitten, daaraan kun je zien hoe vol hij is.
mijn kijkglas geeft nog halfvol aan maar met een buiten temperatuur van 30 graden buiten haalt hij nog
steeds rond de 9 graden uitgaande temperatuur.

niet alle lekken zijn op te sporen met vacuum trekken, op druk zetten is het beste.
minimaal 45 min vacumeren en dan nog 45 min laten staan en kijken als de meter blijft staan is het beste.
de meeste airco boeren hebben daar geen tijd voor :wink:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Airco probleem
« Reactie #25 Gepost op: 22 juli, 2017, 00:05 »
Airco word 3.0 graden  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: Airco probleem
« Reactie #26 Gepost op: 23 juli, 2017, 09:55 »
3 graden is ook koud zat bij 30 graden hahahaa
temperatuur verschild nog al bij mijn passat maar dat valt mij ook op in mijn T5 werkbus.
De ene keer geeft hij daar wel -14 aan maar met dat warme weer van deze week "maar" 5 graden.
Ik wil toch nog mijn expantie klep vervangen dus ik ga hem zelf niet meer bijvullen nadat ik dat gedaan heb.
Zonde van het gas en der gaat bij onze passatje nog al wat in :roll:
Mijn condensor zag der ook niet zo fris uit dus miss die ook vervangen direct door een ander beter exemplaar.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Airco probleem
« Reactie #27 Gepost op: 24 juli, 2017, 08:35 »
Yep 3,4gr was die tijdens  het meten met Peter. De rit naar Roemenië dit jaar was dan ook goed te doen. Het enige wat wel vervelend is is dat bij lang filerijden of atationair rijden de voetenruimte bij de bijrijder thv het afvoerslangetje nat wordt. Het slangetje is vorig jaar nog doorgeblazen met lucht, dus waarom dit gebeurd, geen idee. Moet er trouwens een slangen klemmetje op?

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Airco probleem
« Reactie #28 Gepost op: 01 augustus, 2017, 18:54 »
Airco koelt goed. Vanmiddag was het buiten 36 gr C en in de Passat was het redelijk goed uit te houden. Hopelijk blijft dat nog even zo, we zijn nog ver in oost-Europa

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: Airco probleem
« Reactie #29 Gepost op: 06 augustus, 2017, 23:51 »
Yep 3,4gr was die tijdens  het meten met Peter. De rit naar Roemenië dit jaar was dan ook goed te doen. Het enige wat wel vervelend is is dat bij lang filerijden of atationair rijden de voetenruimte bij de bijrijder thv het afvoerslangetje nat wordt. Het slangetje is vorig jaar nog doorgeblazen met lucht, dus waarom dit gebeurd, geen idee. Moet er trouwens een slangen klemmetje op?

condens afvoerslang zit geen klem op.
miss een scheurtje ergens?? slang/behuizing