Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 maart, 2024, 10:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Handgrepen gruwel..  (gelezen 13440 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline AenW

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
  • Geen Frans, Amerikaans, Koreaans en Japans
  • Woonplaats: Zuid Limburg
Handgrepen gruwel..
« Gepost op: 07 maart, 2014, 18:59 »
Hallo met een nieuw Topic,

Storend(e) elementen van mijn Passat zijn toch echt de 'gare' handgrepen. Linksachter kom ik er niet meer in van buitenaf, want ik trek zowaar de handgreep van de portier en aan de rechterkant moet ik met een ferme ruk de portier open maken. Bestuurderskant gaat nog open, maar zit ook al een beetje los.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Op internet is er weinig tot niets bekend over nieuwe handgrepen. Zou ik e.a. kunnen reviseren? Vastzetten van binnenuit?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Fred

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #1 Gepost op: 07 maart, 2014, 19:42 »
Ola!

Kijk eens bij de "kopse" kant van de deur, thv de deur greep zit een schroef. Die aandraaien zou het euvel misschien kunnen verminderen. Let wel! De ene kant gaat schroef normaal draaiend, andere kant is tegenovergesteld.
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline AenW

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
  • Geen Frans, Amerikaans, Koreaans en Japans
  • Woonplaats: Zuid Limburg
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart, 2014, 21:55 »
Geprobeerd maar deze zitten vast. Als ik over twee weken wat meer tijd heb haal ik de panelen los en ga ik het binnenwerk inspecteren.

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #3 Gepost op: 07 maart, 2014, 22:05 »
Hangrepen kun je middels het losnemen van de schroef (zoals 35i-cruiser meldde) demonteren en eventueel even schoonmaken en opnieuw voorzien van vet. Het mechaniek aan de deur zelf kun je ook losnemen maar daar zit veel meer werk in. Wat je zou kunnen doen is deze inspuiten met remmenreiniger en daarmee uitspoelen en daarna opnieuw proberen in te smeren / 'vol' laten lopen met wat motorolie (heb ik ook gedaan met de mijne). Door opgehoopt vuil en andere rommel wil dit mechaniek wel eens heel stroef gaan.
Smeer dan ook het mechaniek achter de deurgrepen goed met wat motorolie. Als je dit doet zit ook ook lang zo snel niet of helemaal net met een bevroren mechaniek in de winter (veel voorkomende kwaal bij de B3/B4).

Als je de panelen losneemt dan kun je eventueel ook kijken of aan die kant alles nog gangbaar is en eventueel wat smering behoeft.

Zoek anders ook even op handgrepen middels de zoekfunctie. Je komt zeker veel tips en informatie daarover tegen.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline AenW

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
  • Geen Frans, Amerikaans, Koreaans en Japans
  • Woonplaats: Zuid Limburg
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart, 2014, 08:57 »
Schroeven aangedraaid, maar deze zaten al vast. Het dikke gedeelte van de handgreep komt los van de deur en het lijkt erop alsof de verbinding aan de binnenkant van de deur niet meer aanwezig is. Ook merk ik dat de deur niet goed in het slot valt. Heeft iemand een idee of de handgrepen nog te koop zijn bij de dealer en wat de prijs is?

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #5 Gepost op: 08 maart, 2014, 09:57 »
De deurgrepen voor de achterdeuren zijn vervallen sinds 1/3/2013 maar wellicht heel misschien nog in de voorraad
achter links - 3A0 839 205 A
achter rechts - 3A0 839 206 A
Prijs was rond de 44 euro per stuk.

Om er voor te zorgen dat de grepen goed vastzetten en niet van de deur loskomen horen er een soort rubberen montageplaatje tussen de deur en de handgreep te zitten. Wanneer deze ontbreekt kan de deurgreep losjes op de deur zitten. Deze zit een beetje vast aan de deurgreep zelf en zorgt tevens voor de afdekking.

Wat wel vaker voorkomt is dat een soort van klemmetje/klem ontbreekt van plastic wat in de opening van de deur word gestoken waardoor de deurgreep zelf beter vast zit. Deze zijn nog leverbaar en kosten rond de 45 cent per een set van 2 (1 voor links en 1 voor rechts)
klem - 357 837 242.  Zijn nog leverbaar bij de dealer. Zou ik eerst proberen (haal gelijk twee setjes dan kun je eventueel de voordeurgrepen ook fixen met nieuwe verse klemmetjes indien noodzakelijk).

Je kunt altijd even bellen met de dealer voor eventuele aanwezigheid in de voorraden. Wat je ook kunt doen is kijken bij de sloperij of ze nog een B4 hebben staan waar de deurgrepen er nog opzitten. Heb ik ook gedaan (voor alle 4 deurgrepen), scheelt je tevens een boel geld en je weet meteen hoe het één en ander gemonteerd moet worden.
Als je dan slim bent neem je gelijk een setje voordeurgrepen mee en zet je je eigen cilindersloten over.

Voordeurgrepen zijn overigens nog wel leverbaar bij de dealer maar je bent zo'n 75-90 euro kwijt per stuk (afhankelijk van wel of geen CV).

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline AenW

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
  • Geen Frans, Amerikaans, Koreaans en Japans
  • Woonplaats: Zuid Limburg
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart, 2014, 10:05 »
Gisteren was ik totaal van slag, omdat geen enkele sloop in de omgeving meer onderdelen had van de Passat. In mijn regio zijn veel B4 toestellen verdwenen met de export. Dit was wel een teleurstelling op zich omdat ik dacht een goede koop te hebben gedaan en de intentie had/heb om lang met de Passat te gaan rijden. Dat gevoel wordt wel versterkt nu ik dit forum heb gevonden en het leuk vind om alles uit te zoeken.

Ik beschouw het maar als een nieuwe hobby..

Bedankt voor de gegevens! Daar zal ik zeker navraag over doen..

Offline babsvw

  • 35i Spammer
  • *******
  • Berichten: 4480
  • Karma: +12/-0
  • Woonplaats: Tussen de hunebedden
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #7 Gepost op: 08 maart, 2014, 10:08 »
een nieuwe hobby is het zeker, men noemt het ook wel het passat35i virus, geloof dat je nu al besmet bent  :mrgreen:

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #8 Gepost op: 08 maart, 2014, 10:54 »
Ik weet wel zeker dat Fred inmiddels besmet is met het passat35i-virus :mrgreen:

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline AenW

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
  • Geen Frans, Amerikaans, Koreaans en Japans
  • Woonplaats: Zuid Limburg
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #9 Gepost op: 08 maart, 2014, 12:20 »
Zo transparant als een glazen deur..
 :drive:

Offline Ed

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Wognum
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #10 Gepost op: 09 maart, 2014, 17:02 »
je kan het slot uitnemen en schoonmaken en aan de binnenkant van het slot zit een soort alminuum hoek met een wit plastiek dopje ,deze kan je verdraaien om het slot af te stellen Ed
Passat 18i RP 1991

Offline Dokter D

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 119
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Up North
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #11 Gepost op: 09 maart, 2014, 22:18 »
Ik had er rechtsachter last van. Deurgreep gedemonteerd om te kijken wat er loos was.
Bij mij war er een klein pinnetje van het scharnierpunt in het mechanisme half los geraakt, daardoor werkte het scharnierpunt niet goed en ging de deur niet open.

Het pinnetje kon zo weer op zijn plek gedrukt worden.

Al met al een klusje van nog geen 10 minuten.

Offline AenW

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
  • Geen Frans, Amerikaans, Koreaans en Japans
  • Woonplaats: Zuid Limburg
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #12 Gepost op: 19 april, 2014, 15:30 »
En ja hoor: veel te lang gewacht en nu kan de linkerachterdeur niet meer open. Zowel van binnen als van buiten.  :mad: ik had er ook eerder aan moeten beginnen. De klink is uitgetrokken en de deur reageert wel op de CV (pinnetje gaat omhoog). Krijg echter de deur niet open. De bekleding zit vast en er zijn drie schroeven los te maken op de plek waar ik niet zomaar bij kan. Dat is een vrolijk paasweekend, want ik weet niet hoe ik dit kan oplossen zonder schade toe te brengen aan deur of bekleding.

Heeft iemand een beter idee?

Offline Ed

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Wognum
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #13 Gepost op: 19 april, 2014, 19:28 »
als de klink eruit getrokken is ,kan je met je vinger van buitenaf op het gebogen lip naar beneden drukken dan is de deur open :mrgreen:
Passat 18i RP 1991

Offline AenW

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
  • Geen Frans, Amerikaans, Koreaans en Japans
  • Woonplaats: Zuid Limburg
Re: Handgrepen gruwel..
« Reactie #14 Gepost op: 20 april, 2014, 14:43 »
Jammer, maar helaas. De klink zit er nog voor een klein deel vast aan de deur en heb geprobeerd om langs de kier te wrikken maar zonder succes. Ik kon iets ontdekken wat van kunsstof was/is. Wat ik ook heb gezien is dat de bekleding aan de bovenzijde los zat. Die is dus al eerder losgehaald! Het euvel is dus bij de vorige eigenaar ook al geweest. Het kan natuurlijk ook een check-up zijn van de raammotor, want die is ook gaar. Het toeval wil ook dat dit de enige deur is met een deuk. Een begrijpend lezer merkt in mijn ondertoon een mini-multireparatie wat zich op korte termijn gaat aandienen :wink:

Wordt vervolgd..