Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18 april, 2024, 13:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen  (gelezen 7502 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
[How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Gepost op: 13 maart, 2011, 14:50 »
Bij deze een kleine how to electrich gedeelte kontaktslot vervangen

het beruchte kontakt gedeelte


je begint alsvolgt:

Stuur en hendels eraf,
dan zie je de stuurstang zitten.nu kun je de adapter eraf trekken met kleine poulietrekker>doe dit wel voorzichtig zodat deze niet beschadigd.

daarna de  metalen ring eraf schuiven en neem de veer die je dan ziet weg

nu kun je de stekkers op het kontakt gedeelte losnemen.





neem nu de inbus bout los die het kontakt huis vasthoud.


steek de sleutel in het contact, en op contact zetten.
nu kun je het contacthuis eraf schuiven.
en de kleine inbus losnemen zodat het kontakt blokje loskomt.
zie vorige foto!

nu kun je het blokje in contacthuis overzetten.
als je dit gedaan hebt alles in omgekeerde volgorde weer monteren.
let erop dat je je stuur weer recht terug plaatst.

gebruikte foto's zijn van een corrado.de bevestigings bout van het stuurhuis zit bij de passat aan de onderkant,en is een imbus bout.

foto's van www.corrado-club.ca
BMW E39 523i full options

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 05 november, 2012, 13:04 »
HOE DE FUCK IS DIE ADAPTER ER OP GEZET  :mad: :roll: :evil:
VIES VUIL GOOR TYFUS KLOTE DING KOMT GEEN BEWEGING IN DUS HET VOORZICHTIG GEDEELTE HEB IK ACHTER ME GELATEN EN NOG NIET LOS  :twisted: :mad: :twisted:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 05 november, 2012, 13:17 »
Hè hè, los! Heb engelen geduld maar was in staat hele stuur kolom eruit te raggen :twisted:

Heb wat foto's gemaakt die het duidelijker maken :)
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 05 november, 2012, 19:56 »
Hè hè, los! Heb engelen geduld maar was in staat hele stuur kolom eruit te raggen :twisted:

Heb wat foto's gemaakt die het duidelijker maken :)
van je eerste post tot deze zit nog niet eens een kwartier hahahaahahahah en jij hebt het over engelengeduld whahahahahahah goed bezig maat  :wink: :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari, 2013, 09:30 »
Ook ik begin (na 20 jaar) problemen te krijgen bij het contactslot/starten; hij heeft nu 2 X gewijgerd :sad:
Dat gebeurde beide keer na een koude nacht; na de auto wat heen-en-weer in de versnelling en/of wat morrelen in het slot, startte hij weer probleemloos. (trucjes die ik ergens las...)
Ook in de week tussen de 1e en 2e keer verder geen stotteren of zoiets, dus hij start wèl òf niet...

Ik verdenk dus mijn contactblokje, want je hoort verder geen relais klikken en de startmotor doet verder ook niks;
je merkt zeg maar niet dat die een poging doet, zoals bij een te lege accu.
Deze èn de dynamo heb ik dan ook bij de eerste keer gemeten en de waarden zijn goed genoeg.
(motor uit: accu 12,3 volt, motor aan: dynamo geeft 13,4 volt)

Ik heb ff hier ge-'search-d' en vond o.a. DIT topic en ook wat andere posts:
Mijn vragen staan onderaan, maarrr:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerst nog even een kopie van een stukje uit het [ombouw topic-je 35i-cruiser] hier toevoegen  :mrgreen:
(vooral, omdat hier nog wat foto's in staan die handig zijn voor deze how-to!)
Het gaat om de volgende post:
« Reactie #354 (van 35i-cruiser zèlf) gepost op: 05 november, 2012, 14:56 »

Flink wat frustraties later, vanwege die briljante stuurnaafdikteadapter 
Het gedeelte met contactsleutelbehuizing moet er dus echt vanaf om bij het verdome schroefje te komen...



Je stuurnaaf ziet er dan zo uit


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(vervolg:)
Ik kijk dus toch wel een beetje tegen deze klus op...
...en paar vragen:

1)-is het nummer van het Corrado-contactblokje (foto bovenaan) hetzelfde/passend op een 35i ?
te weten: 6NO 905 865
2)-Is dit een erg moeilijke klus, of is het voor een doe-het-zelver wel goed te doen?
3)-Om de klus te klaren is dus een poelietrekker noodzakelijk; moet dit een supersterke-, grote- of speciale- zijn,
of is een simpele van bijv. Conrad of een '2e hands-je' ook wel goed genoeg?
(ik heb er zelf nog geen één en zal 'm ook niet vaak nodig hebben, denk ik)
4)-Die adapterbus/-ring zal wel ongeveer 2 à 3 cm in doorsnede zijn?

...maar mss woont er wel iemand in de buurt van Beverwijk waar ik naartoe kan gaan voor wat hulp en/of poelietrekker?  :mrgreen:
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari, 2013, 22:56 »
Ook ik begin (na 20 jaar) problemen te krijgen bij het contactslot/starten; hij heeft nu 2 X gewijgerd :sad:
Dat gebeurde beide keer na een koude nacht; na de auto wat heen-en-weer in de versnelling en/of wat morrelen in het slot, startte hij weer probleemloos. (trucjes die ik ergens las...)
Ook in de week tussen de 1e en 2e keer verder geen stotteren of zoiets, dus hij start wèl òf niet...

Ik verdenk dus mijn contactblokje, want je hoort verder geen relais klikken en de startmotor doet verder ook niks;
je merkt zeg maar niet dat die een poging doet, zoals bij een te lege accu.
Deze èn de dynamo heb ik dan ook bij de eerste keer gemeten en de waarden zijn goed genoeg.
(motor uit: accu 12,3 volt, motor aan: dynamo geeft 13,4 volt)

Ik heb ff hier ge-'search-d' en vond o.a. DIT topic en ook wat andere posts:
Mijn vragen staan onderaan, maarrr:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerst nog even een kopie van een stukje uit het [ombouw topic-je 35i-cruiser] hier toevoegen  :mrgreen:
(vooral, omdat hier nog wat foto's in staan die handig zijn voor deze how-to!)
Het gaat om de volgende post:
« Reactie #354 (van 35i-cruiser zèlf) gepost op: 05 november, 2012, 14:56 »

Flink wat frustraties later, vanwege die briljante stuurnaafdikteadapter 
Het gedeelte met contactsleutelbehuizing moet er dus echt vanaf om bij het verdome schroefje te komen...

(Foto verwijderd uit citaat.)

Je stuurnaaf ziet er dan zo uit
(Foto verwijderd uit citaat.)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(vervolg:)
Ik kijk dus toch wel een beetje tegen deze klus op...
...en paar vragen:

1)-is het nummer van het Corrado-contactblokje (foto bovenaan) hetzelfde/passend op een 35i ?
te weten: 6NO 905 865
2)-Is dit een erg moeilijke klus, of is het voor een doe-het-zelver wel goed te doen?
3)-Om de klus te klaren is dus een poelietrekker noodzakelijk; moet dit een supersterke-, grote- of speciale- zijn,
of is een simpele van bijv. Conrad of een '2e hands-je' ook wel goed genoeg?
(ik heb er zelf nog geen één en zal 'm ook niet vaak nodig hebben, denk ik)
4)-Die adapterbus/-ring zal wel ongeveer 2 à 3 cm in doorsnede zijn?

...maar mss woont er wel iemand in de buurt van Beverwijk waar ik naartoe kan gaan voor wat hulp en/of poelietrekker?  :mrgreen:
het is wel te doen als je maar goed kijkt voordat je wat gaat doen , en je kunt gewoon een poelietrekker halen bij een doehetzelfzaak , Kense had er een te leen van mij maar er komen geen absurde krachten op volgens mij
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari, 2013, 11:23 »
thnx, jetta16V.
...en het artikelnummer is de juiste?
...oftewel: hebben alle auto's uit die tijd eenzelfde contactblokje?? [Passat 35i, Corrado, Golf MkII]
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari, 2013, 22:39 »
Moest die poelie trekker toch goed strak aandraaien voor er wat gebeurde  :roll: Eerste beweging kwam met een "pang" los  :neutral: Zorg er echt goed voor dat je een steeksleutel of bahco heb die strak achter de adapter kunt doen, anders vernaggel je de helft van de adapter...

TIP!

Onze grote duitse vriend heeft een how to video ergens geplempt.  :bow:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari, 2013, 12:12 »
thnx!
'ergens'...? Kun je mss zeggen op welk trefwoord ik zou moeten zoeken op youtube ofzo?
en 35i-cruiser: kan jij iets zeggen over dat artikelnummer?
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari, 2013, 13:55 »
Hi,

the video shows you how to diagnose and how to replace the ignition starter switch at a Passat 35i. For this repair the steering wheel, the lock and the reduction sleeve on the steering column has to be removed. Especially pulling the reduction sleeve might be a problem. The video gives you a step by step instruction for this repair:

#geen geldige Youtube Link#

The video has a German soundtrack but English subtitles are available at YouTube. If you don't see them by default, watch the video directly at YouTube and press the subtitle button below the video frame.

Enjoy it,

Jürgen

Bitte Schon  :mrgreen:

Artikel nummer kan ik je niet vertellen. Ging naar de lokale onderdelenboer (geen keten) met het contactblokje in de hand. Heb er een van Febi denk ik. Hij had een doos vol met verschillende type's. Was ook maar 17,50 kwijt ofzo.

*edit*

Die stekker in het piepschuim op 1min 34 heb je alleen als je airbag hebt, niet dat je je straks wezenloos zoekt  :mrgreen:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #10 Gepost op: 24 februari, 2013, 15:04 »
thnx again! :clap: ...ik ga zo ff kijken
EDIT: Oh! díe Duitse vriend bedoel je! Duidelijke video en goede truc met die steeksleutel achter de adapter-bus

Ik heb voor jullie allemaal ook nog ff een exploded view van de stuurkolom, om deze how-to nòg wat duidelijker te maken:
(klik op afbeelding om-'m te vergroten)


12 = de beruchte adapterring (met poelietrekker verwijderen)
13/14 = contactslot-huis mer bevestigingsbout
15 = hèt contactblokje
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #11 Gepost op: 06 juni, 2013, 13:45 »
IK HEB HET NU OOK EINDELIJK GEDAAN VANDAAG!

-Afgelopen maandag het 'contactslot' (=officiële VAG-benaming) 6NO 905 865 bij de VW-dealer gekocht voor €35,82 incl. BTW.
-Dezelfde avond een poelietrekker besteld (ca. € 8,-)
-Gisteren deze ontvangen
-Vandaag de hele klus in iets meer dan een uur geklaard!

Mijn bevindingen/tips:
-het ging vrij simpel; je moet alles wel met beleid doen. (stekkertjes, klemmetjes e.d.)
TIP I:-zorg dat de poelietrekker het adapterbusje ECHT RECHT naar achteren trekt;
zorg dat je dus z'n pootjes op een goede plek plaatst!

(ik heb ook een poelietrekker met twee poten gebruikt, net als die Duitser  :mrgreen:....)
TIP II-een Bahco achter die adapter is ECHT NODIG!
TIP III-als je het contactslot-huis weer op de as terug schuift, doe dan je sleutel erin en draai deze naar de eerste stand;
hiermee haal je de nok van het stuurslot naar achteren/binnen.

(ik kreeg hem zelf anders niet in de goede positie terug...)

Iedereen met twee rechter handen kan dit!

Ik kan voorlopig weer lekker :drive:
Bijkomend voordeel: het stuur staat nu ook weer recht :wink:
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline Burning Rubber

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 121
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
Re: [How-to-do] Electrisch gedeelte kontaktslot vervangen
« Reactie #12 Gepost op: 01 juni, 2014, 21:32 »
6NO 905 865

Is dat voor zowel de B3 als de B4?