Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 april, 2024, 08:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--  (gelezen 8192 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nick-vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: hoorn
passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--
« Gepost op: 23 december, 2014, 23:53 »
Mede passat liefhebbers!

Ik heb sinds anderhalve week me passat, afgelopen week klaar gemaakt voor de apk, keurig gelukt allemaal..
En nou heb ik afgelopen zaterdag me bobine en bougiekabels vervangen en daarna nog ongeveer 60 km probleemloos gereden.
En maandagmiddag heb ik 2 rode neon balkjes weggehaald van de vorige eigenaar.. (1 in de middenconsole, en 1 onder het dashboardkastje) beide aangesloten op de verlichting van de sigaretten aansteker.. en heb ik de restanten van de bekabeling van de plasma tellerplaten achter het dashboard vandaan gehaald.. daarna middenconsole eruit gehaald en alles even goed schoongemaakt.. daarna alles terug gebouwd en niet meer gereden.. nou wilde ik vanavond even weg, en starte me auto, sloeg direct aan, maar na 1 a 2 seconden viel ze ook weer uit.. weer proberen te starten maar sloeg helaas niet meer aan.. paar dingen gecontroleerd en erachter gekomen dat ze niet meer vonkt.. even met een lamp onder het dashboard gelegen maar niks kunnen vinden.. iemand enig idee waar ik naar kan kijken? Ga morgen zoiezo even me oude bobine proberen..

Hoop dat iemand een idee heeft!

Alvast bedankt!

Gr
Nick

Offline mk1-madness

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 285
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Emmeloord
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 23 december, 2014, 23:57 »
Oeh, komt me bekend voor. Startonderbreker miste bij mij een massa die ik per ongeluk heb losgetrokken. Zat bij mij links naast het stuur weg gebouwd.
Ron

Offline martin k

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 298
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: zeewolde
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 24 december, 2014, 06:28 »
startonderbreker was ook mijn idee maar ik vraag me af of een passat uit 1993 die al heeft omdat mijn vorige passat van februari 1996 die niet erin had zitten (misschien was het een optie)

indien geen startonderbreker dan vermoed ik de rotor en verdeelkap. deze onderdelen geven dezelfde klachten.

Offline nick-vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: hoorn
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 24 december, 2014, 07:22 »
startonderbreker was ook mijn idee maar ik vraag me af of een passat uit 1993 die al heeft omdat mijn vorige passat van februari 1996 die niet erin had zitten (misschien was het een optie)

indien geen startonderbreker dan vermoed ik de rotor en verdeelkap. deze onderdelen geven dezelfde klachten.

Rotor,  verdeelkap en puntjes zijn door de vorige eigenaar recent vervangen..
Ik ga zometeen nog ff zoeken en als ik wat vind horen jullie dat uiteraard!

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 24 december, 2014, 07:31 »
Enige keer dat hij bij mij niet starten wou was het contact blokje achter de sleutel op. Nieuw blokje en hij pruttelde weer  :drive: of hij toen wel/niet vonkte weet ik niet meer...
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline nick-vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: hoorn
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 24 december, 2014, 14:41 »
Oude bobine terug geplaatst en het was starten en lopen..

Weet iemand of er verschillende soorten bobines voor de passat zijn? Ik heb er op me werk 1 gehaald van Bremi, maar die gaat ook weer heel rap retour  :mrgreen:

Offline Ed

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 53
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Wognum
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 24 december, 2014, 15:15 »
hallo Nick ,alle bobine zijn het zelfde (golf,Polo) ze passen allemaal,waarschijnlijk slechte stekkerverbinding of je onstekingshuis heb kuren,mocht je het weer hebben ,je onstekinghuis uitwisselen groeten ED
Passat 18i RP 1991

Offline nick-vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: hoorn
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--
« Reactie #7 Gepost op: 27 december, 2014, 16:15 »
Mede passat liefhebbers...

Nadat ik me oude bobine weer heb terug geplaatst dacht ik dat het probleem was opgelost.. maar helaas niet.. ik kwam vanmorgen op me werk aan, stap uit om het hek open te doen.. en op het moment dat ik me deur dicht gooi, valt me auto uit.. en wilde daarna ook niet meer aanslaan.. ik had nog een hella bobine liggen, dus die ff gemonteerd en toen starte ze weer.. (dit was wel 2 a 3 uur later)

Aan het einde van de werkdag me auto gestart, binnen de boel afgesloten,  en toen kwam ik 5 min later weer bij me auto is ze weer uitgevallen :sad:.. en ook niet meer willen starten..

met een collega meegereden.. en 1 1/2 uur later even naar me werk gefietst om wat te proberen, en zonder iets te proberen starte ze weer..

En na 10 a 15 sec viel ze weer uit..

Ik hoorde van een maatje die veel met vw's crosst dat die zekeringkasten nog wel is de geest willen geven..
Daar even mee gerammeld.. en weer geprobeerd om te starten. Niks... weer rammelen, toen starte ze wel weer.. toen met die zekeringenkast gerammeld of te kijken of ze uitviel.. maar ze bleef gewoon lopen.. toen me hond achterin gedaan om naar huis te rijden.. en ik stap in.. valt ze weer uit... en wil weer niet starten.. toen maar met me hond naar huis gefietst..

Iemand enig idee?? 
Alvast bedankt!

Gr
Nick

Offline jomarini

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 209
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--
« Reactie #8 Gepost op: 27 december, 2014, 19:45 »
Dat is echt vervelend.
En is lastig zoeken.
Als die afslaat en dus niet meer vonk kan verschillende oorzaken hebben.
Startblokkering is er één van.
zou om te beginnen de aansturing/voeding bobine een omleiding geven door deze aan te sluiten op de verlichting!.
zo ga je om de eventuele startblokkering heen. Wel de verlichting inschakelen om de bobine van stroom te voorzien.
startblokkering schakeld meer dingen uit. zoals aansturing relais brandstofpomp en voeding computer en de bobine.

heb zelf in het verleden problemen gehad met de startblokkeringkastje. deze zat bij mij links tegen de zijkant bestuurderskant.
kon weken rijden en dan wou die weer niet starten ext.
je herkent het ding door dat er een hele bos zwarte draden.
maar probeer eerst de bobine om te zeilen en uit te sluiten.
als die dan weer afslaat is het zeker de startblokkering.
Hoor het ook graag van de andere forumleden.

Offline mk1-madness

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 285
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Emmeloord
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--
« Reactie #9 Gepost op: 27 december, 2014, 19:52 »
Zwakke massa komt bij mij op, slecht contact ergens maar dat zijn echt de lastigste storingen..
Ron

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--
« Reactie #10 Gepost op: 28 december, 2014, 15:23 »
Heel vervelend blijf toch ook denken aan het contackblokje.

Offline nick-vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: hoorn
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari, 2015, 11:10 »
Er zat een scheur in de stekkerverbinding van me ontstekingshuis..
Deze is ondertussen vervangen door een nieuwe van Bosch en sindsdien geen problemen meer gehad.. hoop dat het nu goed blijft gaan..


Gr
Nick

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: passat 35i 1.8 vonkt niet meer --Helaas nog niet opgelost--
« Reactie #12 Gepost op: 13 januari, 2015, 23:58 »
Mooi dat het weer opgelost is :bow:

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!