Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 april, 2024, 16:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels  (gelezen 4167 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Gepost op: 04 september, 2015, 21:53 »
Hoi Forummers,

Een enkele goede appel tussen de rotte daargelaten hoor, maar mijn vooroordeel tegen 'handelaren' is weer eens bevestigd.
Gisteren 400 km (Ede-Winschoten-Veendam en weerterug) gereden op zoek naar een andere Passat.
Had er 2 zien staan bij bedrijf. Ver weg en aangegeven dat ik niet voor niets wilde komen en de auto tòch niet zou kopen als het niet was wat me via de verstrekte informatie werd beloofd, en uitgaande van de beschrijving toch maar gedacht dat op zijn minst 1 van de 2 goed zou zijn. Nou niet dus.

De definieties die handelaren erop nahouden zijn toch wat anders dan wij het doen.
'Roestvrij' blijkt iets te bekekenen als : er zit zeker roest aan, maar is nog in de behandelbare fase (stralen , novirox, plamuur en aflakken).
'Wat roest' is synoniem voor er is een half spatbord weggerot, en de aangebrachte plamuurlaag is er ook alweer ten dele afgeroest.
'klein gatje in stoel, waarschijnlijk instapschade en nog wel te repareren': er heeft een bouvier zich een kwartiertje op de stoel vermaakt....
'een plekje met een lakstiftje bijgewerkt, verder strak' betekent zoiets als er is een plek heel lelijk, en verder zijn er rondom de auto ook nog meerdere plekken gedaan die niet opvallen als je meer dan 5 meter van de auto afstaat (of meer dan 2 meter in het donker).

Wat een stumperds.
De eerste auto zou 'wat roest' hebben, dat bleek een verrotte zooi te zijn (prijs 700 Euro zonder APK). In 2 minuten was ik klaar. (Winschoten, google nu even als je wilt weten welk bedrijf). Toen naar Veendam gereden. beschrijving van de auto : in zeer goede staat, roestvrij, 1 plekje bijgewerkt in de lak, verder strak, 1 gatje in stoel. Nou wat dat betekent lees je hierboven. Wel roest aan een spatbord (minder erg dan bij de mijne momenteel, maar niet roestvrij dus), roest bij de benzinevulpijp, onder de klep, roest aan het montagepunt van de voorschokdempers. Gat in stoel waar een vuist door kan, stukken blanke lak ervan af (doffe ellende dus), krassen, diverse bijgewerkte plekken (inderdaad met een lakstiftje dat wel, niet eens even gespoten) echt te triest voor woorden. Als dat in zeer goede staat is???
900 Eur incl APK. Vraagprijs was 1350 oid. Beide echt teveel. was er in 5 minuten in de schemerige 'showroom' uit dat ik ook die niet hoef, heb van beide auto's de motor niet eens hoeven starten. De laatste zat wel mooi in de bandenzwart en de plastishine, maar net zoals een vuil (zand en troep) op de auto kijkt iedereen met een beetje kennis ook daar wel doorheen . . . .
Ik denk dat Stevie Wonder het mooie auto's gevonden zou hebben..
Bedroevend. 400 km gereden en een half dag verlof voor genomen ook nog.
Ik zou mijn de die auto gratis nog niet ruilen (alleen de motor lijkt me wel leuk :- )

Mijn passat heeft momenteel alleen roest aan de spatborden. in echte mensentaal toch wel redelijke oppervlakken (tot 10-15 cm lang), en 1 plekje (gat als je gaat stralen) op een deur, maar nog wel in een fase die is te fixen zonder nieuwe stukken in te houven zetten. Verder deukvrij en zonder serieuze krassen en zonder lelijk bijgewerkte stukken. Ben benieuwd hoe de handelaren mijn auto zouden omschrijven (en wat ze ervoor zouden vragen dan)?

In concoursstaat verkerende Passat variant, retestrak met helaas zullen de haviken onder ons wel een vleugje roest kunnen ontdekken ?????
Deze in nagenoeg nieuwstaat verkerende neo-klassieker in unieke Two-tone kleurstelling mag u hebben voor het luttele bedrag van 1500 Euro???

Wat een sneue lui (al zullen er ook enkele goede tussen zitten (hoop ik)).
Morgen naar een Passat 1.6 (101 pk) kijken in Apeldoorn.
Heb nieteens de moeite genomen om te vragen in welke staat ie is, ik ga wel kijken, woon er 30 km vandaan, en ga uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen . . . .
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Reactie #1 Gepost op: 05 september, 2015, 00:43 »
Daar heb je gelijk in....ze zullen dr handel  9 van de 10 X altijd mooier voorschotelen dan de werkelijkheid...
Maar goed je zoekt wel naar een auto die ouder is dan...15, 20 ...jaar, je verwacht dan wel niet veel maar het wordt, is wel heel moeilijk om een net, redelijk exemplaar te vinden...
Je weet wat jezelf hebt en dat maakt het nog moeilijker.
Maar zoals ik al eerder aangaf, kijk eens over de grens.....staan best leuke tussen, ook hier moet je goed kijken en geduld hebben..., maar je weet nooit.... :mrgreen:

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Reactie #2 Gepost op: 05 september, 2015, 12:17 »
ja, klopt, ik heb APK-technisch nog tot eind september volgend jaar.
Alles wat er aan die van mij mis is (of niet mis, maar toch wel gedaan moet worden) heb ik even een prijsopgave van gedaan.
koppeling 450 Euro (binnen nu en 2000 km als ik geluk heb en een fluwelen linkervoet :-) ), distributie 150 (zit er 50.000 km in, maar ook 9 jaar), voorwiellager ook 150 Euro, dus 750 - 800 Euro en dan is alles gedaan wat er gedaan moet qua financiele injectie en dingen die ik zelf niet kan. 2x de dagwaarde of zo investeren, dus ik kan 'm daarna wel weer all-risk gaan verzekeren met een verdrievoudigde dagwaarde  :clap:

De roest wegwerken kost niet zoveel geld, alleen tijd, maar op zich wel een leuk klusje en eer van je werk (al dat gesleutel dat de garage mag gaan doen zie je immers niets van  :mrgreen: ).
Maar goed ik kijk even wat nog op mijn pad komt en als dat niets of niet de moeite waard is denk ik dat ik 'm maar ga (laten) opknappen.
In duitsland zoeken vind ik niet zo heel handig, gaat ook wel weer heel veel tijd in zitten, gedoe bij de rdw, eigenlijk niet zo'n zin in.
Ook in Dld zal de helft mooier voorgedaan worden dan het in werkelijkheid zal zijn.

Ik zoek uiteraard geen nieuwe, en weet dat er aan een auto van 20 jaar oud echt wel íets zal zijn, maar dat neemt niet weg dat de beschrijving die je ervan krijgt wel mag kloppen met de werkelijkheid toch?
Ik zou ook liegen als ik mijn auto als 'nagenoeg roestvrij' zou omschrijven.

Je ziet af en toe toch nog wel schitterende B4 Passats rijden, dus ze moéten er nog zijn. 't Is alleen de vraag hoe je daar dan aan komt :-)
Verder weet ik nu inderdaad wat ik heb en wat niet , dus dat heeft op zich ook wel iets. En ze worden steeds unieker, dus als je er dan toch nog een hebt die er leuk uitziet . . . heeft ook wel wat.

Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Re: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Reactie #3 Gepost op: 05 september, 2015, 16:14 »
Tja dat blijft toch altijd hetzelfde. Inruil krijg je dr 200 voor en dezelfde auto wordt voor 1200 te koop gezet.
Denk dat je beter je eigen auto kunt opknappen met en setje spatborden en de rest.

Of denk je echt dat je voor een redelijke prijs een 35i in perfecte staat kunt vinden? Dat wordt erg lastig denk ik. Iemand doet zo'n ding niet voor niets weg dus 500 aan onderhoud heb je altijd wel.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Reactie #4 Gepost op: 05 september, 2015, 16:50 »
perfecte staat hoeft niet en iets meer dan 500 mag ook wel, maar wel een fatsoenlijke staat. Dat er iets an moet gebeuren is niet zo'n ramp.
Heb net mijn auto even helemaal gewassen en uitgeborsteld in de randen zeg maar, stukkie drooggereden en nu staat ie verder te drogen in de garage. wat ik op zeer korte termijn ga doen is de roest stralen en behandelen met brunox zodat het een mooie zwarte epoxylaag is geworden en de zaak niet meer verder roest (als ziet het er dan nog niet uit  :roll:). Het is dan in elk geval geconserveerd. net afwerken kan altijd later nog als blijkt dat ik 'm echt een tweede jeugd ga geven.

Wat ik ervoor kan krijgen is inderdaad 300 (max) en wat ik moet betalen voor iets dat er naar mijn smaak redelijk (goed genoeg), dus naar beoordeling van een handelaar puntgaaf en retestrak uitziet betaal je inderdaad met gemak 1300 . . .

misschien inderdaad gewoon maar blij zijn met wat je hebt (ben ik ook hoor), maar ik houd mijn ogen de komende maanden even goed open  :shock:
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Reactie #5 Gepost op: 06 september, 2015, 10:50 »
Gewoon op je gemak blijven kijken , als je een auto MOET kopen gaat het altijd mis , als je een auto WIL kopen loop je vanzelf tegen een goeie op  :wink: .
Zo ben ik ook aan de mijne gekomen
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Reactie #6 Gepost op: 06 september, 2015, 16:47 »
Doe ik, ben al wel aan mijn roest begonnen, anders is de beslissing dat ik niet meer met mijn eigen auto verder kan genomen . . . .
voorlopig alleen functioneel nog functioneel, dus t/m de mooie zwarte laag Brunox roestconverter . ..
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Re: Wat zijn handelaren toch een stel waardeloze misleidende knuppels
« Reactie #7 Gepost op: 12 september, 2015, 23:17 »
Je kunt het ook anders doen.... Koop een 2e hands 35i met defecte bak/motor oid. Heb ik ook gedaan toen ik het zat was onderdelen te zoeken in de juiste kleurcode:) 200,- euro voor een 35i chassis die maar 120.000 gelopen had zonder motor/bak.

Stond alleen wel bij Berlijn :)