Recente berichten

[15 januari, 2021, 22:47]

[10 december, 2020, 23:45]

[08 december, 2020, 08:45]

[02 december, 2020, 17:34]

[28 november, 2020, 20:43]

[20 november, 2020, 19:53]

[29 oktober, 2020, 20:14]

[12 september, 2020, 11:15]

[05 augustus, 2020, 09:59]

[27 juni, 2020, 12:40]

[20 juni, 2020, 20:42]

[18 mei, 2020, 08:25]

[02 april, 2020, 00:37]

[27 februari, 2020, 10:21]

[18 december, 2019, 20:55]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
18 januari, 2021, 08:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)  (gelezen 33614 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Gepost op: 30 december, 2015, 21:45 »
Hoi 35i fans,

Zoals beloofd een nieuw 'eigen' topic over mijn B3 Variant.
Dit is 'm zoals ik 'm heb gekocht.



Mijn eerste VW was een Passat 1800 B2 (hatchback), de tweede was mijn B4 Variant (ergens anders op dit forum genoeg over te vinden), en dan nu de B3 van dit topic.
Is import, dus alles minstens 3x bekijken voor je 'm koopt. 85520 op de teller. Is weinig, maar gezien de staat van de rest van de auto (en ik ken de gevoelige plekken) denk ik dat het echt zou kunnen kloppen. De rest ziet er allemaal ook nog super uit. Bodem en de randen daaraan helemaal goed, de andere roestgevoelige punten ook helemaal goed. Denk dat er wel een keer nieuwe spatbordranden in gezet zijn, maar weet het niet zeker. Kan ook gewoon een schadetje aan geweest zijn dat is hersteld. De strijkkit zit wat minder mooi en wat verder dan origineel (denk ik voor een B3). Maar zowiezo voelt ie goed. Die kilometerstand is nooit meer te controleren , dus of het nou waar is of niet, het is wat het is.  :bow:

Dit topic staat in de 'ombouw/projecten,' dus dat suggereert dat ik er van alles aan moet/ga veranderen. Nou dat is waarschijnlijk ook zo.  :clap:
Zonder dat ik dit nou een 'project' wil noemen is het eerste wat ik eraf gemikt heb de 14 inch originele wielen, en de 16"stalen wielen van mijn B4 (met de runflat winterbanden) erop gezet. Dat scheelt al een hele hoop in de stevigheid.
Binnenkort de gele koni's van mijn B4 afhalen en ook die eronder, dan is het qua stabiliteit tenminste weer iets fatsoenlijks.

Ja, en daarna zal er nog wel flink wat komen.
Zowel qua 'pimpen' , maar ook voor de functionaliteit of gewoon reparatie (hopelijk valt dat laatste mee)

Zowiezo moet de PDC er nog op, ligt nu nog los achterin de kofferbak. Ook handig voor als er een keer een karretje of fietsendragen aan moet.  :mrgreen:
Ik wil running lights maken aan de voorkant (staat juist op de B3 erg leuk).
Als er nog een beetje aan te komen zal zijn wil ik spatbordverbreders monteren (zoals ook op de GT/G60 etc)
ALS JE WEET WAAR IK AAN EEN SETJE KAN KOMEN HOOR IK HET GRAAG!!
En de RVS einddemper die momenteel nog onder mijn B4 zit komt hier uiteraard ook weer onder.

De two-tone looks van de B4 vond ik eigenlijk wel geinig (grijs, met alles onder de zijstrips zwart).
Mogelijk ga ik dat hier ook nog op doen, maar is eigenlijk een beetje 'zonde,' deze Passat is eigelijk nog maagdelijk mooi . . . .
Maar als dat zover komt het stuk onder de strips zijdemat zwart spuiten en de bumpers zandstralen tot het zwart kunststof.
En een setje mistlichten lijkt me ook nog wel leuk.

OK een hele lijst alweer....
Radio, startonderbreker uit de B4 naar de B3, handgasdingetje, lichtverklikker, boordspanningsdingetje ook.

Als het een beetje te doen is een toerenteller (al heb ik nog geen idee waar het signaal van het blok vandaan te halen is, maar zal vast in de vraagbaak van de B4 staan).
En het mechaniek onder de versnellingspook even invetten. Het loopt wat hekeriger dan in de B4. Nu had die 315 dkm op de klok en bij de B3 is het net ingereden, dus mogelijk dat dat de reden is, maar mogelijk is het een beetje aan de droge kant. Even kijken in elk geval.

OK dit was de introductie, de rest komt wel weer een keer.



 
 


Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline martin k

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 298
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: zeewolde
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #1 Gepost op: 30 december, 2015, 22:14 »
gefeliciteerd met de aankoop van deze toch wel erg mooie b3.
als de km stand klopt dan heb je wel een hele mooie koop gedaan.
suc6 met de klussen en veel veilige kilometers gewenst


Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 375
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #2 Gepost op: 30 december, 2015, 22:57 »
Mooi man, wees er maar zuinig op! Ik heb er (naast onze rooie sedan) ook zo een met ruim een ton meer ervaring dan de jouwe en dan als automaat uitvoering. Zelfde kleur, ook een GL en ook nog vrij strak in de lak.

 

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #3 Gepost op: 30 december, 2015, 23:08 »
Net nog even een LM 17" wielset 7j, ET38 gescoord.
Ze zijn een beetje beschadigd, maar dat is niet erg want de standaard zilverkleur is toch niet mooi bij een auto die als basiskleur ook zilver heeft. Ik ga de beschadigingen in de velgrand opvullen en ga ze waarschijnlijk hoogglans wit met een rode velgrand spuiten.
Zal er leuk opstaan. De banden die ik erom ga laten leggen worden ws 205/45-17. Die zijn in omtrek 99.2 procent van de maat van de banden die ik er nu omheb, dus net zo groot en zou moeten passen..
Waarschijnlijk ook nog een setje spoorverbreders voor de achteras zien de vinden. De spoorbreedte is aan de achterkant 50 mm smaller dan aan de voorkant, dus met 25 mm per kant zou het recht zijn.

Mogelijk de voorkant ook 5 mm , maar eerst even kijken of de wielen indien volledig ingestuurd de wielbakken niet raken , maar ik denk dat het met een 205 band net zal gaan :mrgreen:
Iemand goede ervaring mee?
 
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #4 Gepost op: 30 december, 2015, 23:10 »
Citaat
Mooi man, wees er maar zuinig op! Ik heb er (naast onze rooie sedan) ook zo een met ruim een ton meer ervaring dan de jouwe en dan als automaat uitvoering. Zelfde kleur, ook een GL en ook nog vrij strak in de lak.
Ziet er goed uit, ik ben jaloers op jouw kenteken.
Ik heb zo'n vreselijk moderne cijfer letter combinatie die me eigenlijk helemaal niets zegt  :sad:
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 351
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #5 Gepost op: 30 december, 2015, 23:30 »
Mooie tuut,   probeer een  compleet gt  pakket te scoren,  hoef je 'm ook geen two  tone te maken met spuiten.....ziet er dan...mega vet uit
Toerenteller signaal komt  van je dynamo,  zit vaak een stekkertje wat je erin moet doen, maar zit denk al voor bereid
Andere tellerunit  erin, dan moet 't werken dacht ik
En idd....je eigen koni''s  eronder..en 35 mm lagere veren..... :mrgreen:



 :clap: :clap:


Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #6 Gepost op: 30 december, 2015, 23:58 »
ja dat GT pakket zal niet gemakkelijk worden. Als je weet waar ik eraan kan komen hoor ik het heel graag. spatbordverbreders worden al lastig, laat staan ook die deurbeplating (maar misschien passen die van de C4-kaktus ook   :mrgreen:)
Veren verlagen wil ik niet, er liggen veel te veel verkeersdrempels in Nederlend  :mad:, en los daarvan vind ik de originele cross country hoogte gewoon mooi. Zeker als je er wat grotere wielen dan origineel op hebt. De ruimte tussen da band en het spatbord is dan voor, boven en achter de band hetzelfde. Dus gele koni's in de hardste stand en de originele veren. Rijdt met RFT banden echt heerlijk stug, en een heeeeel goede feedback. Op de 17 inch wielen wil ik in eerste instantie normale banden gaan proberen. Even kijken welke er van de gebruikers als minpunt 'te stug' krijgen, die moet ik dan hebben.  :wink:
Zal eens gaan kijken of er uit de B4 dynamo een kabel komt die uit mijn B3 dynamo niet komt, dat zou die van de toerenteller kunnen zijn dan, dank voor de tip....

 
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline ruurd

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Fryslan
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #7 Gepost op: 31 december, 2015, 07:44 »
Ga zaterdag ook kijken voor een passat. 35i zit nog een. Super nette gt pakket omheen bumpers ook nog super netjes maar ik ga weer naar de gewoone look zonder gt misschien een opzie om te ruilen met gt en bumpers zit zelfs nog geen trekhaak achter zoek ik ook nog naar.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #8 Gepost op: 31 december, 2015, 09:05 »
Nou, ik ben benieuw of het wat wordt met die GT.
Veel zie je ze niet. Hoe zitten die dingen (deurplaten en spatbordverbreders) eigenlijk vast? Zitten er gaatjes in de deuren waar die snappertjes in vallen (net zoals bij de bevestiging van de zijstrips), of zit er en bevestigingdingetje op de lak geplakt??
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline ruurd

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Fryslan
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #9 Gepost op: 31 december, 2015, 09:52 »
Je hebt pb zit vast geklikt de set.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 351
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #10 Gepost op: 31 december, 2015, 11:56 »
Zit vast geklikt, zou je het makkelijkste  zelf kunnen plakken met monteren, bv ruiten  of andere kit/lijm
Wat de dynamo betreft, als er niks aan stekkertjes zit, is het zover ik weet voorbereid in de kabelboom, dus als je een andere tellerunit monteert zou die moeten werken

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #11 Gepost op: 31 december, 2015, 15:26 »
Citaat
Je hebt pb zit vast geklikt de set.
Ja gezien en geantwoord. Zitten de houdertjes voor de klikkertjes aan het plaatwerk gelijmd. en daar dan de beplating weer aan geklikt?. Dat van die toerentaller zie ik wl dan. Het letterlijke van de 95er is wel anders dan dat van de 91er, dus die ouderwetse look verpruts je dan. Eigenlijk heeft zo'n stationsklok (tijd klok) ook wel wat ;-)
Kan ook kijken naar een ledstrip waarvan er meer gaan branden naarmete er meer toeren gedraaid worden (en waar het signaal vandaan moet komen dan ...
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 351
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #12 Gepost op: 31 december, 2015, 18:17 »
Je hebt ze ook met toerenteller in die bouwjaren,   is wel een leuke optie denk om daar naar op zoek te gaan

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #13 Gepost op: 31 december, 2015, 18:32 »
optie of uitdaging ? :neutral:
Zal er eens op zoeken....
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 250
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #14 Gepost op: 01 januari, 2016, 15:19 »
Weet iemand of de stoel van de B3 minder ver naar achteren kan dan die van de B4.
In mijn B4 heb ik volgens mij nog een tandje over op de rails en in de B3 heb ik in de achterste stand nog het gevoel dat ik te dicht op mijn pedalen zit. Is dit een verbeterpunt geweest tussen de B3 en de B4?
Ik kan even kijken of de rails langer zijn (of dat er meer 'tandjes' voor het vastzetten van de lengteverstelling inzitten), maar weet iemand of het zo is en of de B4 rails rechstreeks overzetbeer zijn, en daardoor meer lengte?
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.