Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27 april, 2024, 02:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)  (gelezen 76953 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #15 Gepost op: 01 januari, 2016, 16:28 »
Tellerunit moet wel te vinden zijn, corrado en t4  zijn dacht ik gelijk, t4  is alleen diesel.....
De toerenteller zelf is over te zetten als het goed is
Volgens mij is  het interieur niet gewijzigd

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #16 Gepost op: 01 januari, 2016, 16:38 »
dank voor de info at zoekt wat handiger.
De golf II had 'm standaard waarschijnlijk ook zónder toerenteller?
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #17 Gepost op: 01 januari, 2016, 23:59 »
De meeste wel, beetje afhankelijk  van de uitvoering

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #18 Gepost op: 02 januari, 2016, 16:11 »
De spatbordverbreders van Ruurd zijn niet doorgegaan, dus ik zoek ze nog steeds.
Wie iets heeft of weet waar ik een complete set van 4 kan kopen . . .
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #19 Gepost op: 03 januari, 2016, 19:13 »
Ja, ich habde die Passat 35i GT Beplankung.
En nu weer in het Nederlands. Ziet er leuk uit. 1 clipje om 'm aan de deur te plakken is weg (heb er dus 9 ipv 10, maar dat moet zelf ook te maken zijn. De dorpel-beplankung zit er niet bij, dus ik ga even kijken hoe het eruit zal zien met alleen de deurbeplating en de originele dorpel. Als hel niet zo mooi uitpakt (omdat je 'm dan terug ziet springen of zo) ga ik alleen de spatbordverbreders erop zetten, en houd ik de rest waarschijnlijk gewoon op kleur.  Dan krijg je zo'n beetje dit idee.



Trouwens, ik was net toch even op de Autobahn, dus gelijk even kunnen kijken hoe mijn nieuwe Passat het doet op snelheid. Dat valt niet tegen, hij doet het eigenlijk hetzelfde als de B4. 170 km/u (echte kilomters), en met de runflatbanden al lekker stabiel, gewoon met een handje heel relaxed te sturen. Weg wat sompiger nog door de slappe schokdempers, maar de gele koni's komen nog. nog geen tijd voor gehad. 170 is de top die ie nog haalt met de huidige grotere wielomtrek 195/55-16. Met de kleinere wielen (185/65-14) haalde ie ongeveer 190 echte km/u (mijn B4 dan dus zelfde zal voor de B3 gelden) , en dat komt door de kleinere eindreductie dan.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #21 Gepost op: 03 januari, 2016, 22:48 »
Netjes toch, en het verbruik? Ook netjes denk

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #22 Gepost op: 08 januari, 2016, 16:13 »
oh ja jij was degene die met runflat reed hahahahahaha tja ik blijf het nog steeds een niet al te slim idee vinden , je sloopt je hele ophanging maar goed ik schijn er geen verstand van te hebben  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Dutch_Jetta_GT

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 114
  • Karma: +1/-0
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #23 Gepost op: 10 januari, 2016, 22:46 »
Enkel de zijplaten zonder de dorpellijsten ziet er niet echt mooi uit,.. Dorpel zit dan bijna een centimeter "naar binnen"...

Ik zit momenteel te bekokstoven om mijn GT kit te gaan combineren met de Kamei zijskirts en om dan de onderste helften van de deurplaten in kleur te zetten...
The JettaDaddy

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #24 Gepost op: 15 januari, 2016, 09:45 »
Ja klopt,

ik denk dat ik alleen de spatbordverbreders ga monteren. Ondanks dat het een warme winter is vind ik het nu toch te koud dat te gaan doen . . .
Citaat
oh ja jij was degene die met runflat reed hahahahahaha tja ik blijf het nog steeds een niet al te slim idee vinden , je sloopt je hele ophanging maar goed ik schijn er geen verstand van te hebben  :mrgreen:
En die RFT banden . . .  heb mijn 16 inch steelies met die banden op mijn B3 en het rijdt al een heel stuk beter dan met de wielen en hoge banden die erop zaten. Al een heel stuk stabieler, zeker in de bochten (winterbanden  :clap:) alleen wil ie door de originele schokdempers nog wel een stukkie naar beneden bij een  drempel of zo. Krijg ik eruit als ook de gele koni's er weer onder zitten (ook daarvoor is het wat mij betreft nu te koud) .
En of de boel er kapot van gaat? Ik weet het niet, bij mijn vorige B4 60 dkm zonder problemen, wel alle wiellager een keer moeten vervangen maar dat zou normaal ook wel eens hebben gemoeten met 3 ton op de teller. Ophanging verder niets mis mee geweest..
Gewicht van die wielen/banden is ook niet echt anders dan een 17 inch set lichtmetaal met normale banden. Wel stugger, dus wat de banden niet gladstrijken komt op de ophanging inderdaad. Van de andere kant doen die echte platte sportbandjes ook niet zoveel aan schokabsorptie lijkt me, dus dat zou dan ook slechter moeten zijn voor je ophanging dan de normale ballonbanden toch??

Even iets anders.  Ik heb een olielekje ontdekt. 't Is niet veel, en op een van de meest onschuldige plaatsen die je kunt bedenken, maar wil het niet, dus even fixen. Zie fototje. Volgens mij is het gewoon olie die langs de versnellingsbakolie vuldop naar buiten wordt geslingerd. Ik neem aan dat ik de dop op de foto daarvoor is toch, en ik 'm er gewoon naar boven toe af kan trekken toch? (en dan even kijken of er iets met een rubberen ring of zo aan de hand is).

Normaliter kijk ik nooit naar mijn versnellingsbakolie, maar in dit geval weet ik niet hoeveel er uit is, dus of ik moet gaan bijvullen.
Hoe/ waar controleer je dat? niet met een peilstokje neem ik aan. niveauplug?? Heb nog niet in de vraagbaak gekeken, maar wat daar staat is de handigste manier het te doen?




Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #25 Gepost op: 15 januari, 2016, 12:01 »
die rubber dop is  niet om de bak olie te vullen,  bij de vw dealer gaat daar de bdp sensor in om via de comp het onstekingstijdstip etc  te controlen, ook zet je daar de motor op tijd bij een distributie wissel.
Denk eerder dar er een olielekkage is geweest van kleppendeksel, oliedruk sensor oid en dat dit oude olie resten zijn, na het schoonspuiten daar gebleven
Dop kan je er zo uit trekken, daaronder zie je het vliegwiel zitten, kan je gerust zo schoonmaken, laten zitten
de olie plug van de bak zit ten hoogte van de startmotor, grote  inbus plug.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #26 Gepost op: 15 januari, 2016, 12:08 »
OK.
Ik had de olie er al eens vanaf gepoetst, maar kwam er na een snelwegrit achter dat het daarna weer 'nat' was.
Ik kreeg niet de indruk dat er een olie lekte langs het cilinderblok, dus ging er niet vanuit dat het motorolie was die ergens uit de kop/klepdeksel lekte.
 
Ik heb de dop er inmiddels uit getrokken en helemaal schoongemaakt.
Er zat geen olie aan de binnenkant van de dop, hoogstens een beetje 'dikke vettigheid' , dus het compartiment eronder zal inderdaad droog zijn (en horen te zijn !!).

In dat geval moest de 'nattigheid' welhaast motorolie zijn, dus ik heb de boel nog droger gepoetst dan af-fabriek ( :roll:) en heb de motor laten lopen en continu gekeken of ik ergens 'iets' zag verschijnen.
Op een gegeven moment kwam er aan de achterkant van de klepdeksel bij de cilinder die het dichtst bij de vette plek zit een beetje olie tussen de klepdekselpakking door. Heb alle klepdekselmoertjes een klein tikkie gegeven, daarna even gepoetst en zag er niets meer uitlopen, dus ga ervan uit dat het hiermee wel opgelost zal zijn en droog zal blijven. 't Kan geen kwaad , maar je wilt het gewoon niet bij een pas 2 jaar oude auto.  :bow:

Denk dat het lekje me eerder onopgemerkt is gebleven. Als het blok echt heet is is de olie heel dun, en zo'n dun filmpje zie je natuurlijk niet gemakkelijk en de olie vloeit direct uit op een bloedheet cilinderblok. Nu ik met een koude motor begonnen was was de olie natuurlijk nog iets dikker, en het blok wat minder heet, dus heb ik het op een gegeven moment zien 'lopen.'

Beetje lekken langs de klepdekselpakking kan natuurlijk gebeuren. Die pakking is van rubber, dus dat hardt op een gegeven moment uit. De elasticiteit (dus tegendruk) wordt langzaamaan wat minder en het wordt telkens wisselend belast bij opwarmen en afkoelen van het blok, dus dan kan dit gebeuren.  Op een gegeven moment is de rek eruit.  :mrgreen:

Ik heb nog niet gereden, maar ga ervan uit dat dit klepdekselpakkinglekje inderdaad de oorzaak oorzaak van die 'vette dop' is geweest, en dat het dus niets met die dop zelf te maken heeft (gehad), maar ik houdt het even in de gaten....

Omdat het gewoon motorolie is geweest heb ik ook geen reden om aan te nemen dat er te weinig transmissie-olie in de versnellingsbak zal zitten, dus daar ga ik niets aan doen. Heb de vulplug voor de bak wel gevonden trouwens (is niveauplug toch?). Hij staat zelfs nog nèt op de hierboven geplaatste foto...
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #27 Gepost op: 15 januari, 2016, 20:34 »
Klopt die staat idd net op de foto, grote 6 kant inbus,   als je deze los draait dan  niet gelijk eruit trekken maar voorzichtig  eruit halen zeg maar, als het niveau  goed is dan loopt er een beetje bakolie uit.
Is het te laag  dan kan je iets bijvullen, beste is er voor te zorgen dat ie iets naar achter helt zodat je er  een 1/4  liter, of meer minder bij kan doen
Daarna plug er weer in,  deze is conisch dus Let op, vast is vast zeg maar....

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #28 Gepost op: 15 januari, 2016, 20:40 »
Conische niveauplug. begrepen!
Als ik je goed begrijp is het beter als het niveau wat aan de lage kant is, bedoel je  dat?
Dus de auto met de voorwielen iets lager dan met de achterwielen waardoor er MINDER in kan dan als de wagen vlak staat?
Of bedoel je juist het tegenovergestelde en kan er beter iets meer in (auto aan de voorkant hoger zetten dan achter dus)?
Zal eerst een voorzichtig controleren wat er nu inzit, zal wel goed zijn, maar controleren kan geen kwaad.
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.

Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
« Reactie #29 Gepost op: 15 januari, 2016, 22:39 »
Bedoel het tegenovergestelde, en moet genoeg olie in zitten, nooit te  weinig  niveau peilen als de auto normaal staat, op de brug, en vullen, , indien te laag, iets achterover  staand, voorkant hoger dan  achter,  zodat er olie  er niet uitloopt en er genoeg in komt
Deze bak types hebben gelukkig niet zo veel last van olie/smering tekort zoals de nieuwe types, 
Als je nu geen problemen met schakelen  hebt, koud en warm zal het allemaal  wel loslopen, bakken zijn sterk.

Dus gewoon peilen,  zal waarschijnlijk  allemaal in orde zijn.

Olie lekkage die je nu hebt is van kleppen deksel,  gewoon in de gaten houden en als de lekkage er weer is, nieuwe pakking erop

Mocht dit zo zijn, laat 't weten, ook met vernieuwen  pakking moet je op bepaalde punten Letten. ...maar dit nu terzijde