Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28 maart, 2024, 13:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 3027 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline _jEwE_

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: AMSTERDAM
even voorstellen
« Gepost op: 29 juli, 2016, 18:07 »
hallo allemaal, heb me net aangemeld op deze site, dit forum. Rij al meer dan 10 jaar in een passat 35i variant. Toevallig altijd een rode op de kop weten te tikken. De eerste was behoorlijk basic, maar daar heb ik wel 5 jaar in gereden tegen niet al te veel kosten. Toen op een gegeven moment de reparatie te duur ging worden, moest ie naar de sloop. De 2e had wat meer luxe. Alles elektrisch en een open dak. Hiermee 2 jaar gereden en toen ook overleden. Daarna via marktplaats de 3e gekocht. Deze was toevallig identiek met de 2e. Ook een open dak. Hier rij ik al weer 5 jaar in. Motor is fantastisch goed. Ondertussen uitlaat vervangen. Nieuwe banden natuurlijk. En onlangs de hoofdcilinder van de koppeling vervangen. Er zijn wel wat zaken die ik zou willen aanpakken. Onder andere een lekkage van regenwater die ik maar niet kan vinden. (heb al wel wat uitgevoerd waardoor het al een stuk minder is. Het vervangen van de rubber van het opendak (is groen uitgeslagen en nogal uitgedroogd). Ook de verwarming zou ik wel willen aanpakken. Heb ook het idee dat dit door het vocht komt. Voor zover ik het kan inschatten komt het van de voorkant. Wielkasten leeggehaald ook de ruimte bij ruitenwissermotor schoongemaakt. Zo ook de afvoer van het open dak. Maar goed. Misschien komt het ook wel van een heel andere kant. Eigenlijk zou ik het dashboard willen demonteren om te kijken waar het water vandaan komt, maar dat is nogal een klus. Hoewel op deze video https://youtu.be/W9wZGnqcKuE het te doen lijkt....
De motor heeft nu zo'n 160 duizend op de teller. Ik weet niet of dit allemaal corect is (de garage waar ik m kocht liet de kilometer registratie zien via internet en stond toen op 130 als ik me het goed herinner), maar de motor loopt goed en is lekker droog.
Nouja dit even als introductie.
Ik ga in het forum natuurlijk op zoek naar tips en truuks.
Tot op het forum. Groet jEwE
PS - en oja die rode lak zou ik ook wel weer wat willen terughalen. lak wordt langzaam aan wat dof en verkalkt....

Offline jomarini

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 209
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli, 2016, 23:45 »
Welkom Je we

Dashbord eruit halen is wel te doen als er geen airco in zit.
Maar of je de waterlekkage hiermee kan opsporen betwijfel ik.
Heb zelf lange tijd last gehad van lekkage en de oorzaak was bij mijn auto de voorruit.
Deze is ooit vervangen en is gaan lekken.
Probeer eens voorzichtig van binnen uit druk uit te oefenen op de hoeken van de ruit en kijk of deze beweegt.
vloerbedekking los halen en kijken of de isolatie op het schutbord zeiknat is geef ook wel een goede hint.
Als alleen de rechter zijde voetenruimte nat is dan bakje boven ventilator opnieuw kitten. dat ding waar het pollenfilter in zit.


Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli, 2016, 07:03 »
:welcome: op het forum, _jEwE_!

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 03 augustus, 2016, 23:44 »
Welkom Je we

Dashbord eruit halen is wel te doen als er geen airco in zit.

Bij deze welkom!!

als  je airco hebt hoeft deze NIET los
verwarmings gedeelte en airco gedeelte kan men apart van elkaar los halen!! (is wel wat pielwerk om de klemmetjes te verwijderen op de achterkant)
ga als het mee zit dit weekend wel alles er uit halen en vervangen door climacontrole :mrgreen:

bij mij was het nat door een niet goed gemonteerde plastic afdichting achter de deurpaneel
ook het schuif/kantel dakje lekte onder het hemelte en de afdichting van de kachelunit bij de parafaan
het kunnen dus meerdere dingen zijn.

Offline _jEwE_

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: AMSTERDAM
Re: even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober, 2017, 18:45 »
dag allen, eindelijk dan die foto's gemaakt van mijn rode schicht. valt op dat deze versie niet meer zo vaak in het straatbeeld te zien is. ben na 3 van deze passats wel een soort van fan geworden :-)
hierbij mijn gallery van mijn passat 35i 1.8 benzine met open dak, elektrische ramen, getint glas en thermotronic verwarming. met 177177 (toen ik de foto maakte) op de teller. nu al bijna 6 jaar in bezit. ik rij niet heel veel.









hoop dat jullie een beeld en idee krijgen van de staat waarin mijn wagen verkeerd. heb natuurlijk wat punten die ik aan wil pakken. dank aan @jomarini en @lanting73 voor jullie adviezen.
wil tzt kijken hoe dat probleem met het water op te lossen. misschien dat ik 1 van jullie mag benaderen??
anyway goed forum met voldoende tips  :thumsup:

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober, 2017, 20:36 »
Beetje laat maar Welkom!  :welcome:  :mrgreen:

Een "Design" uitvoering volgens mij (de mijne althans) met inderdaad die zinloze thermotronic die niet kan koelen. Heb ik zelf ook  :wink:
Ik heb zelf geen problemen met het dakje. Indien het rechtsvoor, bijrijderskant, de mat nat is, kan het ook de kachelradiateur zijn. je zou eens de afvoerslangen van het dakje kunnen opzoeken en deze doorprikken met een kabeltrekker.
Mooi droog blokje hoor!  :bow:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily