Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 april, 2024, 13:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: oude voertuigen en milieuzones  (gelezen 1598 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 275
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
oude voertuigen en milieuzones
« Gepost op: 23 december, 2016, 15:27 »
Er komen steeds meer milieuzones bij in grote steden.
In eerste instantie verboden voor oude diesels.
Ik heb geruchten gehoord dat 2 takt voortuigen er 'binnenkort' ook niet meer in zouden mogen (ik vind mijn Puch juist zo handig  voor als ik in het centrum van Utrecht moet zijn).
Nog erger: Ik heb ook van onbevestigde bron (info op een forum  :mrgreen:) dat voertuigen van voor 1992 , ongeacht brandstofsoort en al dan niet voorzien van injectie en katalysator, ook niet meer zo'n zone in zouden mogen (op termijn).
Iemand enig idee wat daarvan waar is?
En volgens mij maakt elke gemeente haar eigen regels. In autoparadijs Utrecht anders dan in Klassiekerminnend Nijmegen ??
Is daar enige pijl op te trekken en hoe weet ik wat lokaal de regels zijn?
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.