Recente berichten

[27 februari, 2021, 14:45]

[24 februari, 2021, 13:34]

[15 januari, 2021, 22:47]

[10 december, 2020, 23:45]

[08 december, 2020, 08:45]

[02 december, 2020, 17:34]

[28 november, 2020, 20:43]

[20 november, 2020, 19:53]

[29 oktober, 2020, 20:14]

[12 september, 2020, 11:15]

[05 augustus, 2020, 09:59]

[27 juni, 2020, 12:40]

[20 juni, 2020, 20:42]

[18 mei, 2020, 08:25]

[02 april, 2020, 00:37]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
07 maart, 2021, 13:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: B3 1.8T ombouw vragen  (gelezen 2885 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline slinecab

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Reuver
B3 1.8T ombouw vragen
« Gepost op: 13 juli, 2017, 08:51 »
Hallo allemaal,

 Sinds afgelopen weekend zit ik een beetje met een dilemma. Na 5 jaar trouwe dienst en de nodige kilometers is afgelopen weekend de koppakking van mijn Passat definitief doorgeklapt en lijken er ook twee motorsteunen helemaal gaar te zijn.

 Nu speel ik al langer met het idee om een krachtigere motor erin te hangen, echter ben ik nooit zeker geweest wat dat zou worden; een 2.0 ABF of een 1.8T. Nu ik op het punt sta om een redelijk groot onderhoud te moeten gaan plegen aan het oude blok (waar ik dat geld liever niet meer aan uitgeef), heb ik besloten om me te gaan oriënteren op de mogelijkheden voor een ombouw.

 Nu kan ik eerlijk gezegd niet echt veel informatie vinden over motorswaps bij een 35i B3. Daarom hier de vraag voor jullie expertise.

 Ik wil de ombouw zo makkelijk mogelijk houden als kan. Ik heb zelf wel wat kennis en ervaring opgedaan in het hobyyen aan auto's de laatste 10 jaar, maar dit gaat mijn eerste klus worden van deze omvang.

 Mijn eerste ingeving was een Ibiza Cupra 6K2 te kopen en hier de motor met subframe en al vanonderuit te trekken om deze vervolgens in de Passat te hangen.
 Is dit überhaupt een realistische optie of kan ik dit eigenlijk al vergeten? Ik dacht me te herinneren dat de B3 een mengelmoes was van Golf 3 en Corrado basis. Vandaar dat ik bij de Ibiza uitkwam. Maar ik kan de plank ook volledig mis geslagen hebben.

 Wat zijn hier jullie meningen/bevindingen van? Is er iemand die hier een dergelijke ombouw in een Passat al eens gedaan heeft? En enig idee wat er voor nodig is om het blok om te kunnen hangen?

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: B3 1.8T ombouw vragen
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli, 2017, 21:06 »
ABF  :bow:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: B3 1.8T ombouw vragen
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli, 2017, 21:07 »
Tipje mijnerzijds ..... koop een complete donor  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline slinecab

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Reuver
Re: B3 1.8T ombouw vragen
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli, 2017, 19:31 »
Heb ik ook over getwijfeld maar heb toch gekozen voor een 1.8T :mrgreen: Morgen ga ik kijken naar blok compleet op subframe met alle aanbouwdelen, pedalenbox, remmerij etc.