Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 maart, 2024, 00:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: dom dom  (gelezen 8441 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jomarini

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 209
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
dom dom
« Gepost op: 16 mei, 2018, 22:56 »
rij al heel lang met een krakend geluid tijdens het sturen.

Van alles al geprobeerd en gecontroleerd maar het kraken tijdens het sturen blijf. Het is om niet aan te horen zo luid.
Aangezien ik even in de lappen mand zit in verband met een enkelprothese had ik mijn zoon gevraagd om de onderste fusee te vervangen.
Het kraken was hier met een schroevendraaier tegen het oor goed te horen. Veepoot had ik eens gedemonteerd en de toplagers gecontroleerd. draaien goed zonder hapering
Maar ja de jeugd wil alles snel en dat gaat niet altijd goed. Hij was vergeten de aandrijfas los te draaien dus drie boutjes los en blokeerbout fusee eruit. fusee eruit getikt en nieuwe erin.
Resultaat koppeling/homokneet los getrokken. Deze er weer ingedrukt!! zal wel goed zitten.

Resultaat was dat de aandrijfas is vastgelopen!!!.
Dus als je de onderste fusee wil vervangen altijd de moer van de aandrjfas losdraaien.
fusee is vervangen maar het kraken blijf?? wat is het??

Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: dom dom
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei, 2018, 00:22 »
nog nooit de aadrijfas los gehaald bij het vervangen van de fusee
geen problemen mee gehad

draagarm rubbers, stab. stang rubbers?

Offline jomarini

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 209
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Zevenaar
Re: dom dom
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei, 2018, 22:31 »
mag ik vragen hoe jij het heb gedaan
 Alleen de drie boutjes van de draagarm en boutje fusse
Het storing zoeken ligt voor mij op een laag pitje.
heb nu weekend verlof van zieken huis. moet mij maandagavond weer melden.


Offline lanting73

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 113
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Valthermond
Re: dom dom
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni, 2018, 21:07 »
sorry voor de late reactie.
ja alleen de 3 boutjes los en de moer van de fuse.
wel met beleid loshalen en niet meer aan/uit trekken dan nodig is (heb ik gedaan tenminste)
Denk dat ze de ophanging te ver hebben aangetrokken dan de aandrijfas kan.
Heb ze verleden jaar allebei zo vervangen en geen probleem gehad



Offline Roger

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 274
  • Karma: +0/-0
  • Eindelijk die B3.
Re: dom dom
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli, 2018, 22:00 »
Geluiden zijn vanaf een verhaaltje vanaf de laptop heel lastig te beoordelen natuurlijk, maar is het geluid veranderd sinds de ingreep aan aandrijfas en fuse? Als dat niet zo is zit het probleem mogelijk niet op de plaats waar je nu aan het zoeken en wijzigen bent. Ik heb zelf ook een krakend geluid gehad en dit bleek bij de stuurkolom te zitten. Zo'n beetje bij de eerste kruiskoppeling vanaf het stuurwiel gezien, waar ook het scharnierpunt van de koppelingspedaal zit. Ik voelde het niet in het stuur, dus dit was eigenlijk niet de eerste plaats waar ik het zou zoeken. Zou het dat in jouw geval ook niet kunnen zijn?   (ik probeer mee te denken)
Peugeot 104 (1982),
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990),
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988),
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.