Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28 maart, 2024, 19:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Help, cockpit indicatie werkt niet.  (gelezen 5296 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Drivenowcrylater

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Berkel Enschot
Help, cockpit indicatie werkt niet.
« Gepost op: 26 november, 2018, 20:14 »
Goedenavond,

Zoals jullie weten ben ik in bezit van een passat 35i met 2.0i 8v motor. De motor is door de vorige eigenaar erin gelegd. Naast dit hebben
ze de origineel versnellingsbak vervangen voor een 1.9 tdi versnellingsbak uit een vw golf 3.

Nu is het zo dat ik een multifunctioneel cockpit heb. Je kan het wel raden dit werkt niet.
Ik kan de olietemperatuur en totaal stand aan gereden km wel aflezen, maar dagstand en tijd enzo werkt niet.

Ik ben al een enige tijd het net aan het afspeuren waar het probleem ligt. Maar helaas kom ik niet verder dan dat losse stekker wat op de versnellingsbak zit. Daarnaast heb ik ook met de vorige eigenaar contact gehad mij wist mij niet meer te vertellen dat de blok en bak uit een golf 3 van bouwjaar 1994 is gekomen.

Is er iemand die mij kan helpen om dit probleem op te lossen?

De foto is slechts een voorbeeld.



Zoals je ziet is het de zwarte stekker rechts, dit is dezelfde als wat bij mij op de bak zit.

Aan de stekker zit nog de volgende kleur draden.

1. zwart/wit
2. blauw/groen
3. bruin

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Re: Help, cockpit indicatie werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 27 november, 2018, 10:53 »
Dat is toch het snelheidssignaal? Dat zorgt er voor dat de kmteller de juiste snelheid weergeeft. Werkt dat wel?

Ik heb daar wel eens een draadbreuk gehad bij een B4 met af fabriek een TDI. Dan staat je kmteller gewoon echt op 0.

Offline Drivenowcrylater

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Berkel Enschot
Re: Help, cockpit Mfa multifunctioneel werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 27 november, 2018, 19:47 »
Klopt Renkie, ook de km teller werkt niet en staat op nul wat ook zeer vervelend is. :evil: De vorige eigenaar zei dat de draad niet aangesloten was.
Ook dit probleem moet verholpen worden. De signaal komt waarschijnlijk vanaf de versnellingsbak. En gek genoeg zit hier ook een
afgeknipte stekker wat ergens naartoe moet. :evil: Het is een 3 pin stekker. Met 1.Zwart/wit - 2.Blauw/groen - 3.Bruin. Misschien dat dit
probleem samen gaat met de mfa. Kijk ik ben technische in mijn handen en kan enorm veel. Maar stroomdraden enzo..... :roll:

Dus mocht je weten waar deze drie draden naartoe moeten, dan hoor ik dit graag :clap:

Maar wat nu precies werkt is:

1. Olietemperatuur
2. Klok
3. Totaalstand van de auto en daaronder zie een 0

Wanneer ik de hendel gebruik werkt het menu zoals mfa 1 stand en stand 2. Helaas zie ik niets verschijnen dan de tijd en
de vier streepjes wanneer ik door het menu ga. Maar ik ben inmiddels iets wat wijzer geworden wat betreft verbruik indicatie.

VacuĆ¼m.

Dit zal ik aankomend weekend even aanpakken. Even kijken hoe het hiermee gesteld is. De passat krijgt dan ook zijn beurtje.
En wat ik ook nog moet doen is de gasklephuis even schoonmaken en kijken of alle slangetjes goed zijn en niet geklemd liggen.
Las op het internet dat het verbruik signaal hier vanaf komt. Dus even met de kop onder de motorkap en de boel vervangen.

Alvast bedankt Renkie!







Offline catch me

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 360
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: sweet lake
Re: Help, cockpit indicatie werkt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 29 december, 2018, 18:30 »
Die sensor op de bak geeft idd het signaal voor de km teller, die moet dus aangesloten worden anders werkt en je km teller niet en je mfa  ook niet zoals het hoort

Offline Drivenowcrylater

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Berkel Enschot
Re: Help, cockpit indicatie werkt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 07 januari, 2019, 08:39 »
Klopt.

Ik ben momenteel bezig met het doorlezen van de electrische schema.

Helaas heb ik hier niet veel verstand van en is het een beetje puzzelen.

Maar het gaat goed komen.