Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 maart, 2024, 14:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Hoog stationair  (gelezen 3187 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Hoog stationair
« Gepost op: 29 januari, 2022, 11:05 »
Hallo allemaal,

Sinds een week of 2 heeft onze Passat ineens last van een hoog stationair, welke ook langzaam terugloopt. Ook tussen het ontkoppelen tussen het schakelen door loopt de stationairloop weer een beetje omhoog. Dit is vrij spontaan ontstaan. Iemand een idee wat dit veroorzaakt? Vorig jaar heb ik het gasklephuis al eens schoongemaakt, incl. stappenmotor en pot-meter. Ik zou denken dat het daar dus niet door komt tenzij de pot-meter nu defect is. Zijn er  nog andere mogelijkheden? Dan zal ik dit binnenkort eens onderzoeken.

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Hoog stationair
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari, 2022, 19:55 »
Vacuum slangen is mijn eerste gevoel, gelukkig hebben de 1.8'en er niet veel... Rembekrachtiger vacuumslang was bij mij eens de boosdoener voor stationair gepingel...
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Hoog stationair
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari, 2022, 10:22 »
Vacuum slangen is mijn eerste gevoel, gelukkig hebben de 1.8'en er niet veel... Rembekrachtiger vacuumslang was bij mij eens de boosdoener voor stationair gepingel...

Is dit nog eenvoudig te controleren? Zo op het eerste oog ziet de vacuumslang vanaf de inlaat naar de rembekrachtiger er nog als nieuw uit.

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Hoog stationair
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari, 2022, 18:18 »
Is dit nog eenvoudig te controleren? Zo op het eerste oog ziet de vacuumslang vanaf de inlaat naar de rembekrachtiger er nog als nieuw uit.

Voelen of ff loshalen... Bij mij was hij aan de onderzijde gescheurd door hitte van het uitlaatspruitstuk..
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Hoog stationair
« Reactie #4 Gepost op: 02 februari, 2022, 15:46 »
Na kort onderzoek kwam ik erachter dat het kleine vacuumslangetje achterop het gasklephuis naar de aanzuigbuis vanuit de luchtfilter weer eens los hing. Slangetje maar vervangen voor een nieuwe. Wellicht was dit de oorzaak.

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Hoog stationair
« Reactie #5 Gepost op: 02 februari, 2022, 18:22 »
Na kort onderzoek kwam ik erachter dat het kleine vacuumslangetje achterop het gasklephuis naar de aanzuigbuis vanuit de luchtfilter weer eens los hing. Slangetje maar vervangen voor een nieuwe. Wellicht was dit de oorzaak.

 :perfect:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily