Recente berichten

[28 december, 2023, 16:09]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 maart, 2024, 06:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Voorstellen Wil1131  (gelezen 9047 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wil1131

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Drenthe
Voorstellen Wil1131
« Gepost op: 30 juli, 2022, 21:23 »
Ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is William, 25 jaar en woon in Drenthe. Over een paar maanden kom ik zeer waarschijnlijk in het bezit van Passat CL uit '89. Dan ben ik klaar voor een nieuwe dimensie in autorijden.  :wink:

Mijn interesse in de Passat B3 gaat al terug tot in mijn vroege jeugd. Mijn ouders hadden er zo een. De eerste Passat die mijn vader kocht. Daarvoor had hij een Jetta 2, Golf 2 (heel kort, want te klein), Jetta 1 en m'n moeder als eerste een 1200 Jeans Bug. Toen ik een jaar of 5 was werd de B3 ingeruild voor een B5 Variant. Nu 20 jaar later rijdt mijn vader nog steeds Passat. Zei het een aantal generaties nieuwer. Mijn broer rijdt een moderne Polo. Met andere woorden. Volkswagen zit wel in de familie.

Gek van auto's ben ik altijd al geweest. Het woord auto was dan ook als een van de eerste woorden aanwezig in mijn woordenschat. Een breed scala aan auto's kan ik waarderen. Van Alfa Romeo tot Volvo.

Na eerst een Lupo te hebben gehad en toen een logische, veilige upgrade naar een Volvo C30 te hebben gemaakt wordt het tijd om mijn hart te volgen en gewoon te doen wat ik echt altijd al wil.

In 2016 voor mijn eerste auto zocht ik al een Passat B3. Uiteindelijk is dat toen niet gelukt. Nog wel proef gereden in een Audi 80 B3, maar zonder stuurbekrachtiging en met carburateur was dat toch wel een beetje te veel uit het steentijdperk. De Lupo was een leuk alternatief. En misschien achteraf ook wel een goede keuze.

In eerste instantie zal de Passat mijn enige auto zijn. Ik rijd niet veel, maar ik wil de auto niet te lang zo gebruiken, hooguit een aantal jaar. Ondertussen spaar ik door voor een leuke, moderne, wellicht elektrische auto. Vanaf dan zal de Passat altijd blijven als hobby. En als benzine in 2050 illegaal wordt.. Dan wordt het een mooi garageornament.

Ik hoop dat ik de actieve gebruikers van dit forum een beetje kan leren kennen. Ik heb een beetje het idee dat het er niet veel zijn, maar misschien dat het meevalt.

Ik denk dat ik hierbij wel een aardige introductie heb gedaan.


Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: Voorstellen Wil1131
« Reactie #1 Gepost op: 01 augustus, 2022, 17:56 »
Wilkommen!

Leuk dat iemand zich weer goed voorsteld  :bow:
Ik heb de mijne al sinds 2004 en is de bedoeling om ook niet weg te doen, sinds een jaar of 6 schors ik hem in de winter. Wat andere Passat's gehad als pekelbak en een Fiesta (121 copie).
Vorig jaar een Arosa gekocht als pekelbakje maar bevalt me prima met schroefset en 16" cupra wielen. Momenteel de daily vanwege nieuw huis  :read:

Welk motortype heb je op het oog?

Groeten Kense
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Wil1131

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Drenthe
Re: Voorstellen Wil1131
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus, 2022, 23:13 »
Ik heb mijn zinnen gezet op een 1.8, 90PK. Ik heb er ook al proef mee gereden, rijdt geweldig. Er is ook wel veel al aan gebeurd om de auto weer helemaal in orde te krijgen. Verder is de auto nagenoeg helemaal origineel, wat ik ook wel zo wil laten.

Maar ik heb uiteraard niet de verwachting dat alles ook in orde blijft. Als ik hier op het forum zo rondkijk lijkt vooral alles wat met de kachel te maken heeft een enorme uitdaging.

Wat betreft een Arosa als wintermobiel, ik heb een Lupo gehad. Dat was een leuke auto. Alleen wel een elektrisch wonder van gebreken. Ik heb die auto wel 5 jaar gehad. Ieder jaar een ander elektrisch probleem.


Offline Vincent86c

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 424
  • Karma: +2/-0
  • Woonplaats: Schagerbrug
Re: Voorstellen Wil1131
« Reactie #3 Gepost op: 03 augustus, 2022, 12:51 »
Als ik hier op het forum zo rondkijk lijkt vooral alles wat met de kachel te maken heeft een enorme uitdaging.

Mwah, dit is niet echt een Passat 35i specifiek probleem. Bij alle Volkswagens en mogelijk ook andere merken is het niet vreemd dat de bekleding/isolatie op de kachelkleppen na 30 jaar zo'n beetje begint te vergaan en in kleine stukjes door de ventilatieroosters het interieur ingeblazen wordt.
Vervelend is dat het kachelhuis waarin de kleppen zitten, die verborgen zit achter het dashboard.
Heb je een auto zonder a/c is het redelijk te doen. Bij een auto met a/c iets lastiger. De truuk is om er je tijd voor te nemen. Het is niet moeilijk werk, maar wel veel werk. En de plastic onderdelen uit het dash zijn na al die jaren nogal gevoelig om kapot te breken. Dus voorzichtig werken.

Offline Wil1131

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Drenthe
Re: Voorstellen Wil1131
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus, 2022, 08:43 »
Ik denk inderdaad dat iedere auto met een vergelijkbaar systeem dit probleem zou hebben. Heb gelezen over Golf 2, Transporter maar ook SAAB 9000 en Volvo v70 waar dit probleem vaak schijnt te spelen. Ook bij de Transporter moet het dashboard er dan helemaal uit.

Maar ja, dat probleem hoef ik pas te tackelen wanneer het zich voordoet. Al verwacht ik dat wanneer er nog nooit iets aan gebeurd is, het vroeg of laat wel een keer zover zal zijn.