Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
08 mei, 2024, 02:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)  (gelezen 3699 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cazzz

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
  • Karma: +0/-0
motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)
« Gepost op: 12 juli, 2007, 21:35 »
Hoi,

mijn passat 35i b3, een 2.0gt 8v uit 1992,
houdt voor mn gevoel soms een beetje in.
ik krijg de indruk dat het een tekort is aan
brandstof. zijn er mensen wie dit bekend voorkomt?
ik heb het getest door in zn drie zo hard mogelijk te rijden,
en ik kom niet boven de 5.500 toeren. (Dit bereikte ik sneller
door een beetje met het gaspedaal te "spelen", volgas trok de
auto duidelijk slechter op dan wanneer ik iets gas terugnam.
(Dit heb ik getest na een rit van 45 minuten, dus de motor was lekker warm)

Nu heb ik een aantal opties:

-valse lucht, omdat er 1 klemmetje ontbreekt aan de luchtfilterbak,
-verstopte brandstoffilter
-verstopte injectoren. (ga er sowieso een busje reiniger ingooien)
-slechte brandstofpomp
-Slechte mengverhouding -> de temp.meter van de koelvloeistof blijft rond de 70 graden hangen, dus zou de comp meer benzine in kunnen spuiten dan nodig is bij die motortemperatuur, maar daar gaat ie niet van inhouden op de manier zoals het nu gebeurt) (heb dus ook twijfels aan mn
thermostaat)

Welke oorzaken lijken het meest plausibel?

Dan nog een ander vraag over een thermosstaat:
Gaat een thermosstaat traploos open en dicht,
of heeft hij juist alleen een open en dicht stand?

Gr,

Cas

Offline arno3000

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 57
  • Karma: +0/-0
    • http://
motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli, 2007, 22:31 »
Volgens mij gaat hij gelijdelijk op en maar wel in een keer.
Je kan hem in een bakje kokend water gooien en kijken wat er gebeurd.

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli, 2007, 23:26 »
Jouw thermostaat heeft 2 stappen, dit kun je zien aan het aantal draden bij je sensor.
4 draden is 2 stappen, slaat aan bij 87 en 105 graden.


Gasklephuis misschien! zie ook HIER
Pascal

Offline arno3000

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 57
  • Karma: +0/-0
    • http://
motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli, 2007, 07:35 »
Citaat van: "Pascal_Passat"
Jouw thermostaat heeft 2 stappen, dit kun je zien aan het aantal draden bij je sensor.
4 draden is 2 stappen, slaat aan bij 87 en 105 graden.


Gasklephuis misschien! zie ook HIER


Die van mij heeft 3 draden betekend dit dat hij in 1 keer gaat? Er staat ook maar 1 temperatuur indicatie op.

Offline hilluh

  • 35i Kenner
  • ****
  • Berichten: 552
  • Karma: +0/-0
motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli, 2007, 13:19 »
denk niet dat dit em in de temp. zit, ik zeg gasklephuis/ verdelerkap
Junk yards are a solution, the dealer is a problem.

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli, 2007, 17:49 »
Citaat van: "hilluh"
denk niet dat dit em in de temp. zit, ik zeg gasklephuis/ verdelerkap


yup zo denk ik ook, het gasklephuis is een probleem gevalletje, let maar eens op op de sloop, in bij geen VW of Seat zit nog een gasklephuis, dat betekend dat dit een storingsgevoelig onderdeel is.

Bij mij was ook alles vervangen en nagekeken en het gasklephuis bleek de de boosdoener te zijn, vanaf het moment dat ik dit heb vervangen heb ik geen enkel probleem meer gehad.

tip; de seat onderdelen op de sloop zijn goedkoper als de VW onderdelen maar gewis je ervan dat het typenr en model exact gelijk is aan die van jou.
Al denk ik verder niet dat jij het gasklephuis voor een 2.0 op een Seat zal gaan vinden die passend is.

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
motor houdt in! (+ thermostaat-vraag)
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli, 2007, 18:46 »
Citaat van: "Leen"
Al denk ik verder niet dat jij het gasklephuis voor een 2.0 op een Seat zal gaan vinden die passend is.

Lang leven de 1.8  :mrgreen:
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition