Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
04 mei, 2024, 15:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: van 4x 100 naar 5x 100 schijven  (gelezen 3031 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline alex

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Gepost op: 05 juli, 2008, 00:57 »
hallo heeft iemand ervaring met ombouw van schijven rond om passat 96 2.0 i ik heb nu 4x 100 en wil er 5 x100 onder maken achter blijkt de schijf te pasen maar hoe maak ik het voor ivm aandrijf as enz weet iemand of van een ander type vw mischien past met naaf of is het mogenlijk dat ik er gaten bij laat boren in naaf is wel plaats voor maar is het nog sterk genoeg dan ?

Offline BuNNy-RaBBiT

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
    • http://
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli, 2008, 14:10 »
Dan moet je alles van de passat VR6 overbouwen.

Naven achteras.  Makkie!

En het complete subframe inclusief naven, dit IVM ander onderstel vr6.
    Minder leuk....

Of alleen de naven van de vooras, weet alleen niet of de vr6 passat zonder plus onderstel is geleverd.... Zo niet dan moet het subframe over worden gebouwd.

Of kun je de draagarmen alleen pakken? Dacht namelijk dat die anders zijn bij de VR...??

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli, 2008, 17:35 »
kan wel maar dan moet je idd alles overzetten

als t goed is heb je aan de naven alleen al genoeg

als je achter al schijven heb
hoef je ook alleen de naaf (schijf) over te zetten

anders krijg je meer werk
omdat je dan ook de steun voor de renzadels ed moet hebben

verder met plus onderstel (wat de meeste niet weten)

de passat is er met 2 types geweest de een is wat breder als de ander

dr zweeft hier ergens een topic rond waar ik dat helemaal heb uitgelegd
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline BuNNy-RaBBiT

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
    • http://
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli, 2008, 18:20 »
Hij heeft een 2 liter dus achter wel al schijven ;).

Offline alex

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #4 Gepost op: 07 juli, 2008, 10:53 »
dus nog veel werk dan ik dacht dat je de schijven zo om kan zetten achter ik heb nu ook schijven maar is de naaf van een 5 x 100 ook anders dan ?

Offline Marcski

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 56
  • Karma: +0/-0
    • http://www.volksforum.com
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #5 Gepost op: 07 juli, 2008, 14:06 »
zelfs de aandrijfassen zijn langer bij plus-onderstel maar omdat de buitenste homokineten wat kunnen schuiven op de aandrijfas zou je ook alleen die homokineten over kunnen zetten zodat ze weer in de plus-naven passen (ook anders dan 4x100).

Hier trouwens een ombouw-handleiding voor golf 2, maar passat is niet echt anders: http://www.montecarlomagic.de/Tipps&Tricks/[Golf%202]%20Umbauanleitung%204x100%20auf%205x100.pdf

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #6 Gepost op: 07 juli, 2008, 18:55 »
idd je moet de assen ed ook overzetten

en achter is schijf incl naaf
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #7 Gepost op: 07 juli, 2008, 19:04 »
hier nog wat meer ombouw delen

 :idea: VORNE: G60 280x22mm (4-Loch) auf VR6 280x22mm (5-Loch)

M
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline alex

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
4x 100 naar 5 x 100
« Reactie #8 Gepost op: 08 juli, 2008, 01:04 »
oke bedankt voor alle tips passat vrienden ik zal het eens bestuderen maar heb al gezien dat je wel erg veel moet veranderen dan kan denk ik beter gaan kijken voor leuken 4 x 100 velgen is denk ik wel wijzer en het onder stel org laten  :roll:

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #9 Gepost op: 08 juli, 2008, 18:04 »
ik zou t ook gewoon 4x100 laten

ik vindt dat je meer velgenkeus hebt in 4x100
in mijn smaak dan

kan bij jouw goed anders zijn hoor
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline alex

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
4x 100 naar 5 x 100
« Reactie #10 Gepost op: 09 juli, 2008, 09:27 »
ja moet eens kijken vind die nieuw type bbs onder volkswagen wel mooi maar is moeilijk aan te komen gebruikt

Offline Marcski

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 56
  • Karma: +0/-0
    • http://www.volksforum.com
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #11 Gepost op: 09 juli, 2008, 16:49 »
je kan trouwens je bestaande naven en schijven ook omboren naar 5x100,
kan zelfs zonder demontage van het hele spul..

kwestie van een 5x100 spoorverbreder met centrering, goede boren en tap

Offline alex

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
4x 100 naar 5 x 100
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli, 2008, 23:09 »
ja gaat dat ? is dan de naaf nog sterk genoeg ik heb er wel na gekeken en een velg op gehad 1 bout past org 2 komen in het midden tussen de org gaten en de andere 2 gaten zitten vlak langs de org gaten maar wordt dan de naaf niet te zwak als je er 4 gaten bij boord?

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #13 Gepost op: 10 juli, 2008, 18:55 »
wordt wel zwakker idd

t wordt bij velgen ook gedaan

ik zelf heb t liever niet dat omboor gebeuren
ik ben ook meer van als ik t wil dan wil ik t goed ook

maar degene die t hebben zeggen weer anders


ik zou zelf iig niet omboren

en idd 1 gat klopt
2 komen nauw en 2 komen er tussen
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Marcski

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 56
  • Karma: +0/-0
    • http://www.volksforum.com
van 4x 100 naar 5x 100 schijven
« Reactie #14 Gepost op: 22 juli, 2008, 16:55 »
gaat best, hoor... ik ken er meerdere die er al jaren mee rijden zonder problemen, het is maar M12

krachtentechnisch is het zelfs een betere oplossing dan adapters van 4x100 naar 5x100 met 1 lange bout of tapeind