Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28 april, 2024, 02:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Vloeistof voor de te schakelen  (gelezen 5162 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Vloeistof voor de te schakelen
« Gepost op: 19 oktober, 2006, 01:01 »
Ik heb een vraagje:

Ik merk de laatste tijd dat het schakelen wat stroefer gaat en nu begreep ik dat het waarschijnlijk op te lossen is door de vloeistof er voor bij te vullen. Maar waar zit die reservoir?
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober, 2006, 11:38 »
Ik heb het al gevonden nu nog een keer tijd maken om te kijken.  :ohnee:
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline Polootje

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 57
  • Karma: +0/-0
    • http://
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #2 Gepost op: 27 november, 2006, 17:28 »
Nou tis zover...de Passat staat nu stil...eerst was de radiateur lek, affijn een andere ingezet, prob. nog niet verholpen, toen weer een ander onderdeel vervangen, bleven koelvloeistof ruiken en ook inhouden en nu wat wij al vreesden...waarschijnlijk de koppakking er tussenuit, maar dat is slijtage; blok heeft al ruim 2 ton op de klok en aangezien er nogal regelmatig (met warm blok uiteraard) van 'm gevergd wordt.. :fluit:
Polo6N2 nut

 Little less conversation, little more action please!

Offline keesvr6

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Karma: +0/-0
    • http://
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #3 Gepost op: 07 januari, 2007, 13:34 »
ik heb 2 jaar geleden ook ondervonden dat het schakelen ietswat stroef ging, wat ik wel weet is dat de synchromeshringen ook aan vervanging toe kunnen zijn maar voordat je de hele versnellingsbak laat demonteren kun je het volgende proberen: namelijk de versnellingsbak vloeistof laten verversen!
Ik moet zeggen dat dat toch wel een verschil geeft:)
Kan alleen best lang duren, maar zou het zoiezo 6 maanden de kans geven!

Offline GT-VRrroem6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 194
  • Karma: +0/-0
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #4 Gepost op: 07 januari, 2007, 23:29 »
Citaat van: "JPstyle"
Ik heb het al gevonden nu nog een keer tijd maken om te kijken.  :ohnee:


Heb jij dan een automaat? Bij mijn weten heeft een handbak namelijk geen peilstok, laat staan een reservoir om olie bij te vullen.
Een handbak kun je beter verversen dan bijvullen, trouwens.
Ik heb zelf problemen met de 2e versnelling. Bekend probleem met een VR6, geloof ik. Mijn vorige had er ook last van. Bij (erg) rustig schakelen EN bij lagere toeren is er niks aan de hand, maar als ik eens een sprintje wil trekken (en dat wil ik graag, lol) dan kraakt ie als de ziekte. Hij blokeert overigens niet, kan hem gewoon in z'n 2 zetten. De rest van de versnellingen gaat prima.
Dus ook maar eerst eens verversen, voordat ik aan de synchromesh-ringen ga denken???

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #5 Gepost op: 07 januari, 2007, 23:41 »
Geen idee.... Heb uiteindelijk nooit meer gekeken en bij de wintercheck hebben ze dat gedaan voor me  :mrgreen:
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline GT-VRrroem6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 194
  • Karma: +0/-0
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #6 Gepost op: 07 januari, 2007, 23:43 »
Sja, das wel heel makkelijk! Wintercheck doe ik zelf wel, scheelt weer behoorlijk wat pleuro's! :mrgreen:
Moment, hoor....... ff checkuh......wintercheck klaar!  :thumleft:

 :wink:

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #7 Gepost op: 07 januari, 2007, 23:46 »
Citaat van: "GT-VRrroem6"
Sja, das wel heel makkelijk! Wintercheck doe ik zelf wel, scheelt weer behoorlijk wat pleuro's! :mrgreen:
Moment, hoor....... ff checkuh......wintercheck klaar!  :thumleft:

 :wink:

Ach voor die 50,-
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline GT-VRrroem6

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 194
  • Karma: +0/-0
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #8 Gepost op: 07 januari, 2007, 23:52 »
8O  Dan heb jij vast meer geld ter beschikking dan ik! Die 50 euro besteed ik toch liever anders. :wink:

Nee, zonder gein, ik vind het gewoon een beetje afzetterij. Wat hun doen, kun je zelf ook, zoveel stelt zo'n wintercheck niet voor, hoor.
In de tijd, dat onze wagens gebouwd werden, wist men nog niet eens wat een wintercheck was, dus waarom het nu ineens wel nodig is? :?

Offline GTcruiser

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 293
  • Karma: +0/-0
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei, 2008, 20:04 »
weet iemand hoe je de olie peil van de versnellingsbak, kunt controleren en waar zit die?
35i GT

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei, 2008, 20:23 »
langs de vulplug

vullen totdat t eruit komt lopen

zit aan de voorkant van de bak
een grote imbus (maat weet ikzo niet)

behalve bij automaat dan
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei, 2008, 20:31 »
Zijn dat twee van die dopjes naast mekaar op een plug links van het koppelmechanisme gebeuren?
Kon eronder een tandwiel zien, maar die was kurkdroog  :shock: hoort dat??
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #12 Gepost op: 19 mei, 2008, 20:33 »
dat tandwiel  :mrgreen:
is je vliegwiel die hoort idd droog te zijn  :wink:

zie boven waar ie zit
dus nee dat is m niet

als je daar olie ingiet heb je een probleem :wink:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei, 2008, 21:07 »
hahahaha, vet  :mrgreen:

Maar daar sijpelt waarschijnlijk nog wel wat olie in wat nog op mn blok zit... na de klepdekselpakkingwissel heb ik het blok nog steeds niet goed schoon gemaakt.... maar ik zal eens zoeken naar die inbus  :bow:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline GTcruiser

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 293
  • Karma: +0/-0
Vloeistof voor de te schakelen
« Reactie #14 Gepost op: 19 mei, 2008, 21:13 »
yoo thanks :wink:  maar hoe kun je dat peilen, kijken of er nog genoeg inzit?   en wanneer moet dat olie ververst worden?
35i GT