Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28 april, 2024, 22:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Ook nieuw hier  (gelezen 5489 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Da-BRT

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
    • http://Zwalve.eu/
  • Woonplaats: Beuningen GLD
Ook nieuw hier
« Gepost op: 21 oktober, 2006, 11:39 »
Ik ben Bert, op de meeste VW fora bekend als Da-BRT. Rij al 11 jaar Volkswagen.

Heb afgelopen donderdag mijn derde 35i gekocht.  Het is een 1997 B4 VR6 GLX variant met bijna alle opties op lederen bekleding, standkachel en climatecontrol na. Leer ben ik niet weg van, zit nu een zeer mooi creme velours interieur in.
De vorige 2 35i's waren een 1992 GL VR6 variant en een B3 1990 G60 synco waar de aandrijflijn van een VR6 syncro exclusive met schade in is gegaan. De laatste is ongeveer 6 jaar geleden gestolen en aangezien daar veel geld in is gaan zitten heb ik allemaal kleine auto's in de tussentijd gereden.
Eindelijk weer het geld bij elkaar en weer een Passat gekocht. Ik vind hem vele malen mooier als de 3B. Toch heeft de voorloper van de 35i ook wel wat.

Deze Passat wordt de gezins wagen en hij moet goed en netjes blijven, wil er niet zo heel veel aan gaan doen. Wel velgen, ophanging, audio, alarm, en netjes maken.

Ik was een van de mede beheerders van het oude caddyforum en ben voor mezelf en veel anderen diesel motoren aan het aanpassen. Mechanische tuning.
Ik heb als hobby auto een 1982 Jetta 1 die ik op het moment aan het klaar maken ben voor de RDW keuring naar diesel en automaat. Alle slijtdelen heb ik vervangen door nieuwe delen, alle overige delen ook allemaal vervangen en wat toen nog over beleef heb ik laten poedercoaten. Ik wil hem ongeveer half november naar de keuring brengen en als hij gekeurd is gaat de Mechanische TDI en de 4-traps automaat (ex. g60) erachter. Dan in de loop van volgend jaar de auto optisch klaar maken.

Het volgende project staat al in de schuur. Een 1961 1200 kever die omgebouwd gaat worden naar offroad hotrod, m-tdi syncro. Heb de meeste delen al liggen, maar ben nog wel een paar jaar daar mee aan het knutselen.

Ik werk op project basis in de automotive design. Ben bij veel grote bedrijven door de wereld geweest. Het laatste half jaar heb ik voor Ford motorcompany in Keulen gewerkt op de design afdeling, voor de ontwikkeling van de nieuwe Mondeo en C-Max.
Sinds oktober werk ik voor Porsche aan de facelift van de Cayenne en de Panamera.
Ik zit te wachten op mijn contract van Ford om vast voor hun te gaan werken.

Ik heb een Seat Ibiza Cupra TDI (6-2006) als lease auto waar ik meerdere keren per week mee duitsland in vlieg. ;)

Ben bijna 5 jaar getrouwd en heb twee zoontjes, ik woon in Beuningen (GLD)

Ik weet zo niet wat ik nog meer moet vertellen. Foto's zal ik toevoegen zodra ik mijn site weer functioneel heb.
Groetjes,

Bert

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
Ook nieuw hier
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober, 2006, 11:55 »
Zo heey dat is pas een introductie! :applause:


Je hebt aardig wat projecten zo te zien, maar ben wel zeer nieuwgierig naar die Hotrod kever!

Veel plezier op het forum en de foto`s  ja daar is iedereen benieuwd naar.

Groet,

Pascal
Pascal

Offline Da-BRT

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
    • http://Zwalve.eu/
  • Woonplaats: Beuningen GLD
Ook nieuw hier
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober, 2006, 12:13 »
Het scheelt me steeds weer toelichten.

Ik probeer het steeds bij een project te houden. De Jetta is nu redelijk ver klaar. Wil hem technisch in november klaar hebben en de auto in een nieuw jasje zetten begin volgend jaar.

De kever heb ik een poos geleden gekocht. Onlangs van een T3 transporter synco de gehele aandrijflijn gekocht (op de motor na.) Ik moet nog een paar grote swamp tires en een paar 4x4 velgen scoren.
De koets komt 8 cm hoger op het frame te staan Waardoor ik weer ruitmte heb om de diesel motor kwijt te kunnen.
Spatborden gaan eraf en de zijwanden ga ik cleanen. Er komen snel afneembare spatborden op ala Donkervoort.
Dak wil ik ongeveer 3 tot 5 inch choppen en dan niet het dak verbreden maar de gehele koets smaller maken. (waarom weet ik niet, maar het leek me leuk)
Ik heb wel aardig wat hotrod kevers gezien, maar nog nooit zoals ik die van mij wil maken.
zoiets alleen dan afgewerkt.
Groetjes,

Bert

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Ook nieuw hier
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober, 2006, 13:53 »
Welcome!!

Ben benieuwd naar de foto's maar die kever vind ik wel cool  :thumleft:
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
Ook nieuw hier
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober, 2006, 16:06 »
Nice :mrgreen:


Met spatborden lijkt me ook mooi, ben benieuwd!


Groet,

Pascal
Pascal

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Ook nieuw hier
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober, 2006, 17:09 »
Mogen we ook nog je banknummer ed hebben?  :wink:

Iemand met erg veel Passat ervaring en ook nog eens bij Porsche werken  8O



:welkom:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Da-BRT

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
    • http://Zwalve.eu/
  • Woonplaats: Beuningen GLD
Ook nieuw hier
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober, 2006, 04:10 »
Als het om hulp gaat komt het wel goed. Vind het leuk om anderen te helpen en leer zelf ook nog steeds weer heel veel.

Ik werk trouwens niet voor maar in opdracht van.
Voor Ford heb ik 4 jaar lang in opdracht van Citroen / Italdesign gewerkt aan het dak concept van de C3 Pluriel.

Ik zit dus achter 3D CAD systemen waar ik de styling en afzonderlijke producten in "boetseer" en daar berekeningen, bewegingen mee maak.
Bij Ford konden we het gehele design in 3D projecteren op ware grote, dan was het net of het desbetreffende design voor je neus stond. Erg gaaf.
Groetjes,

Bert

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Ook nieuw hier
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober, 2006, 11:22 »
werken voor, in opdracht van... werk is werk toch  :mrgreen: Vond de Ford modellen al wat mooier worden de laatste jaren  :wink: Heb nog een ritje in een Focus ST van een kennis tegoed en wacht er met smart op :duh:

Maar als het helpen je ligt: zou ik wel eens langs komen, heb nog steeds problemen met mn schuif/kantel-dakkie zie http://www.passat35i-forum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=252&sid=efa83472c101c91b8124f14dc2627d40

bijleren word bij mij ook steeds meer  :)
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Da-BRT

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
    • http://Zwalve.eu/
  • Woonplaats: Beuningen GLD
Ook nieuw hier
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober, 2006, 11:26 »
Laat ik nu eens begonnen zijn na de HTS bij Inalfa Roof Systems. Die zijn een van de 3 OEM (aan fabriek) leveranciers van schuif en vouw daken wereldwijd.
Heb behoorlijk wat kennis van tilt slide daken, maar onderdelen kan ik je denk ik niet echt aan helpen.
Groetjes,

Bert

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Ook nieuw hier
« Reactie #9 Gepost op: 22 oktober, 2006, 11:35 »
Het nieuwe dak zit er al in :wink: Alleen bij het sluiten is'ie eigenwijs, blijft ruimte's over in Sluitstand. Optisch gaat'ie dicht mechanisch gezien is'ie open. Maar komt wel goed
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Arnaud

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 174
  • Karma: +0/-0
    • http://
Ook nieuw hier
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober, 2006, 16:10 »
Welkom Bert! Normaal stel ik na een introductie altijd nog wel wat vragen maar da's nu niet meer nodig. :mrgreen:
Vooruit, eƩntje dan: heb je al foto's van de B4?
Veel plezier hier! :thumleft:

Offline Da-BRT

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
    • http://Zwalve.eu/
  • Woonplaats: Beuningen GLD
Ook nieuw hier
« Reactie #11 Gepost op: 22 oktober, 2006, 16:50 »
Bij de advertentie op internet stonden een aantal foto's, maar helaas hebben ze de advertentie weg gehaald. Heb hem gekocht met een beurt en paar nieuwe banden. Kan hem komende week pas ophalen. Zal dan direct een aantal foto's maken.
Groetjes,

Bert

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Ook nieuw hier
« Reactie #12 Gepost op: 22 oktober, 2006, 17:13 »
Was het een zwarte B4 met blauwe letters VR6 in de grill? heb zo-een op autotrack gezien...
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Da-BRT

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
    • http://Zwalve.eu/
  • Woonplaats: Beuningen GLD
Ook nieuw hier
« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober, 2006, 17:15 »
Nop een groene. Ik heb wel naar een zwarte in Gemmert gekeken. Maar die had al bijna 2 ton erop zitten en voor de rest waren er ook nog aardig wat dingen.
Groetjes,

Bert

Offline Da-BRT

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
    • http://Zwalve.eu/
  • Woonplaats: Beuningen GLD
Ook nieuw hier
« Reactie #14 Gepost op: 22 oktober, 2006, 18:37 »
Ik heb even foto's opgezocht van mijn eerste passat. Toen ik hem weg heb gedaan dacht ik dat hij niet lang zou blijven bestaan. Maar blijkbaar rijdt hij nog steeds.

Misschien kennen jullie hem.











Groetjes,

Bert